Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه آمریکایی خبر داد که دولت افغانستان ۱۱ نفر از اعضای طالبان از جمله دو والی سابق این گروه را در مقابل ۳ گروگان هندی آزاد کرده است. ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، طالبان اعلام کرد که 3 مهندس هندی را به ازای 11 عضو این گروه از جمله برخی اعضای ارشد طالبان از زندان آزاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «آسوشیتدپرس» دو نفر از اعضای طالبان ضمن اعلام خبر آزادی اعضای طالبان از زندان دولت افغانستان محل تبادل زندانیان را فاش نکردند.

براساس این گزارش «شیخ عبدالرحیم» و «مولوی عبدالرشید» که در زمان حکومت رژیم طالبان والی کنر و نیمروز بودند در میان زندانیان آزاد شده هستند.

گفتنی است که 7 مهندس هندی که برای کار بر روی یک نیروگاه برق در ولایت «بغلان» حضور داشتند در ماه می سال 2018 میلادی ربوده شدند اما هیچ گروهی مسئولیت ربوده شدن آنها را به عهده نگرفت.

یکی از گروگان‌ها در ماه مارس آزاد شد اما سرنوشت دیگر مهندسان هندی مشخص نیست.

تبادل زندانیان در حالی صورت گرفته که طالبان چندی پیش از توقف مذاکرات با طالبان خبر داد اما گزارش‌ها حاکی از آن است که چند روز پیش «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با یک هیئت بلندپایه طالبان در اسلام‌آباد دیدار کرد.

آسوشیتدپرس برای تایید این خبر با وزارت دفاع و دفتر ریاست جمهوری افغانستان تماس گرفت اما آن‌ها از اظهارنظر در این باره خودداری کردند.

از سوی دیگر دولت هند نیز هنوز آزادی 3 نفر از اتباع این کشور توسط طالبان را تایید نکرده است.

کابلوف: طالبان مشروعیت را از میدان جنگ بدست آورده و صلح بدون آن امکان نداردنخستین اعلام موضع هند پس از انتخابات افغانستان درباره دولت آینده و مذاکرات صلحیک بام و دو هوا؛ اختلاف دولت افغانستان درباره سفر طالبان به پاکستان

برخی کارشناسان بر این باورند که تبادل این زندانیان حاصل تلاش و معامله دولت افغانستان و هند با طالبان در مقابل تلاش اسلام‌آباد و زلمی خلیلزاد نماینده آمریکا قرار دارد.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۲۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه

عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در مراسمی با حضور والی هرات، والی غور، فرمانده سپاه 207 الفاروق و مسئولین حکومتی و نظامی غور و هرات پروژه ساخت جاده هرات-غور را افتتاح کرد.

ملا برادر در این مراسم گفت: بخش حمل و نقل نقش مهمی در رشد اقتصادی افغانستان دارد و با توجه به این اهمیت، امارت اسلامی این بخش را در اولویت‌های خود قرار داده است که نشست‌های پی‌درپی با کشورهای همسایه و منطقه به منظور توسعه و سازندگی اساسی آن ادامه دارد.

وی افزود: این جاده یکی از پروژه‌های مهم و ملی افغانستان است که ولایت‌های هرات، غور، بامیان، دایکندی و میدان وردک را از طریق حمل و نقل زمینی به کابل وصل می‌کند.

معاون نخست‌وزیر طالبان پیش از این گفته بود جاده‌‎ای در شهرستان «واخان» ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان درحال ساخت است که با تکمیل آن مسیر جدیدی میان افغانستان و چین ایجاد می‌شود.

وی افزود این جاده که افغانستان و چین را به هم وصل می‌کند، می‌تواند مسیری برای تردد و انتقال کالاهای تجاری دو کشور باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم