Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با صدور فرمانی «صبغت‌الله احمدی»، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور را برکنار کرد اما عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت این کشور وی را در مسئولیت خود ابقا نمود.

صدیق صدیق، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان پیش از این گفته بود که سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور به دلیل سخنانش درباره روند صلح و میزبانی پاکستان از گروه طالبان برکنار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ساعاتی بعد از این حکم، عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان و رقیب انتخاباتی اشرف غنی با فرمان ریاست جمهوری مخالفت کرده و سخنگوی وزارت خارجه را ابقا نمود.

در بیانیه ریاست اجرائی دولت افغانستان آمده است: «آقای صبغت الله احمدی سخنگوی وزارت امورخارجه در حمایت از پروسه صلح موقف وزارت خارجه را بیان کرده است. انتصابات و برطرفی‌ها را در اين موقع تنها می‌توان با انتخابات مرتبط دانست. بنابراین وی الی نهایی شدن نتيجه‌ی انتخابات به كارش ادامه می‌دهد.»

قابل یادآوری است که هفته گذشته، نمایندگان سیاسی طالبان به اسلام آباد سفر کردند و با مقامات این کشور دیدار و گفتگو نمودند.

صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به این سفر گفته بود: «میزبانی از گروهی که هنوز دست به خشونت می‌زند، خلاف تمام اصول روابط میان کشورها است.» اما یک روز بعد از این موضع گیری ریاست جمهوری افغانستان، صبغت‌الله احمدی سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور درباره سفر طالبان به پاکستان گفت: کابل از تلاش هر کشوری برای صلح استقبال می‌کند و امیدوار است پاکستان برای کشاندن طالبان به پای میز مذاکره با دولت افغانستان رو راست و عملی کار کند.

سخنان سخنگوی وزارت خارجه درباره سفر طالبان به پاکستان کاملا مخالف موضع گیری ریاست جمهوری تلقی شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محمد اشرف غنی عبدالله عبدالله افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۲۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسکوف: روسیه پیروز جنگ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که روسیه و اروپا باید برای تعامل در آینده آماده شوند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز جمعه اعلام کرد که روسیه هیچ کشوری را در اروپا تهدید نمی کند و انتظار دارد که هیچ کشور اروپایی نیز تهدیدی برای روسیه نباشد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که روسیه و اروپا دیگر نمی توانند روابطی مانند گذشته داشته باشند و مسکو تجربیات فعلی را در نظر خواهد گرفت.

پسکوف گفت که عملیات ویژه نظامی با موفقیت برای روسیه به پایان می رسد و پس از آن روسیه و اروپا باید در خصوص نحوه تعامل با هم به توافق برسند.

سخنگوی کرملین تاکید کرد که مقدمات سفر رییس جمهور روسیه به چین در مراحل پایانی آماده سازی است و مسائل زیادی در دستور کار این سفر قرار دارد.

کد خبر 6089136

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • پسکوف: روسیه پیروز جنگ است
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است