Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام مرتضی مطهری پور رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور گفت: سامانه الکترونیکی برای ارائه اطلاعات کافی از محل استقرار موکب‌های ایرانی در عراق و خدمات موجود هر موکب، فراهم آوردن امکان زیارت نیابتی از طرف شهدا و نیز سایر خدمات ویژه راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: دانشگاهیان در ایام اربعین  فعالیت‌های فرهنگی از قبیل فضاسازی تبلیغاتی دانشگاه‌ها، ساخت مستند با موضوع اربعین، برگزاری نمایشگاه‌های تصویری و همایش‌های آموزشی، خاطره‌گویی و انتقال تجربیات، مراسم استقبال از زائران اربعین، ایجاد پویش‌های ویژه برای مشارکت در ثواب زیارت و فرهنگ سازی نیابت از زیارت انجام دهند.

 حجت الاسلام  مطهری پور بیان داشت: دشمنان برای کمرنگ جلوه دادن حماسه اربعین تلاش دارند حال و هوای دانشگاه را عاری از شور حسینی جلوه دهند، اما شور و شعوری که در ایام محرم به صورت ویژه اربعین در فضای عمومی دانشگاه نمایان می‌شود.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور تصریح کرد:گروه‌های مختلفی با همکاری استادان، معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها، بسیج استادان و تشکل‌های مذهبی تشکیل شده اند و بسیج جامعه پزشکی نیز در بسیاری از دانشگاه‌ها به خوبی ورود کرده‌اند.

ارائه بسته های فرهنگی در مسیر اربعین

این مقام مسئول گفت: زائران بی‌شک نیاز‌هایی در طول مسیر دارند که ما با ارائه یک بسته فرهنگی الکترونیک شرایط را برای تامین نیاز‌های آن‌ها آسان‌تر کرده ایم و بنابراین می‌توانند با شماره گیری *۶۶۵۵*۲۵۴۲۵# خدمات رایگان دریافت کنند.

او گفت: هر یک از زائران با شماره گیری کد مورد نظر اسم و مشخصات یک شهید برای وی ارسال می‌شود می‌تواند سفر خود را به نیابت از یک شهید انجام دهد و ۱۵ هزار شهید دانشجو به صورت کامل شناسایی شده و در سامانه به ثبت رسیده اند.

همچنین حجت الاسلام حمید احمدی مسئول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی با بیان اینکه محبت سیدالشهدا مذهب، دین و نژاد نمی‌شناسند و این همان محبت الهی است که در عالم جریان دارد گفت: در ایام اربعین شاهد حضور گسترده جامعه دانشگاهی در کنار سایر اقشار جامعه هستیم بی‌شک حضور این قشر می‌تواند بر وزن و کیفیت حماسه اربعین بیفزاید.

او افزود: تشکیل ستاد اربعین دانشگاهیان از اقدامات موثر به منظور ساماندهی دانشجویان و پرشورتر کردن پیاده‌روی اربعین بود که جا دارد از وزارت علوم قدردانی کنیم و این که افراد از هر طیف و جناحی در کنار یکدیگر قرار می گیرند یکی از برکت‌های اربعین حسینی است که باید قدردان آن باشیم.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین محرم 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۲۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان طلا و جواهر به ثبت صورتحساب الکترونیکی در 2 سامانه الزامی ندارند

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان امور مالیاتی در راستای تسهیل تکالیف مؤدیان مالیاتی، مؤدیانی که ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی شده‌اند ازجمله مودیان طلا و جواهر، اختیار دارند از طریق ثبت صورتحساب در سامانه مودیان (ارسالی توسط مودی یا شرکت‌های معتمد) یا سایر سامانه‌های دولتی از جمله سامانه جامع تجارت، صورتحساب‌های خود را ارسال کنند.

بدیهی است در صورت ارسال صورتحساب از طریق سامانه جامع تجارت و دریافت تاییدیه ثبت آن در سامانه مودیان (تأییدیه مذکور در سامانه جامع تجارت نیز قابل نمایش است)، در اجرای تبصره (۳) ماده (۵) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان الحاقی طی ماده (۶) قانون تسهیل تکالیف مودیان، نیازی به ثبت مجدد صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان توسط مودی نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در دو سامانه مودیان و جامع تجارت لازم نیست
  • خبر مهم برای طلافروشان؛ جزییات ثبت صورتحساب در ۲ سامانه
  • فعالان طلا و جواهر به ثبت صورتحساب الکترونیکی در 2 سامانه الزامی ندارند
  • ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال