Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی گفت: در یک ماه گذشته بازار فرآورده‌های نفتی بیشترین تغییر قیمت را داشت که بعضی از آن‌ها تا ۳۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کردند.

 

حمید حسینی سخنگوی اتحادیه فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه طی یک ماه گذشته بازار جهانی نفت دچار تلاطم بوده است، گفت: در یک ماه گذشته قیمت نفت بین ۵۵ تا ۶۰ دلار در حال تغییر بوده و بازار این دسته از فرآورده‌ها بیشترین تغییر را کرد که بعضی از فرآورده‌های نفتی تا ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: فرمول قیمت گذاری کالای پالایشی یا همان خوراک نفت به قیمت هفته آخر این محصولات وابسته است. این افزایش قیمت‌ها باعث تغییر قیمت این فرآورده‌ها می‌شود  و همین امر منجر شد تا در هفته های گذشته شاهد تغییر قیمت بین ۳۰ تا ۴۰ درصد بوده ایم.

بیشتر بخوانید: دستاوردهای شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران/صادرات ۶۰ میلیون لیتر نفت‌گاز و نفت کوره

سخنگوی اتحادیه فرآورده‌های نفتی افزود: اعتقاد داریم در شرایطی که بازار دچار تلاطم است توان اتکا به فرمول خاصی برای تغییر قیمت ها وجود ندارد. باید نیاز و وضعیت بازار را ببینیم و با توجه به آن تصمیم گیری کنیم.

حسینی ادامه داد: در خصوص قیمت گذاری فرآورده‌های نفتی عاقلانه تصمیم گیری می‌کنیم و سعی داریم که آن را مناسب قیمت گذاری کنیم. انتظار است در بحث خوراک، روغن، قیر و حلال‌ها انعطافی صورت گیرد تا پالایشگاه دچار مشکلاتی نشود.

او معتقد است هم اکنون اتهاماتی به پالایشگاه‌های نفت برای تعیین فرمول قیمت‌گذاری خوراک نفت خام و میعانات گازی وجود دارد.

سخنگوی اتحادیه فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه وزارت نفت برای فروش خوراک نفت فرمولی را عجولانه مشخص می‌کند، گفت: به طور معمول مشخص نیست این فرمول تابع چه شاخص‌هایی مورد ارزیابی قرار گرفته است، زیرا در یک دوره قیمت‌های فوب خلیج‌فارس به عنوان قیمت‌های معیار تعیین می‌شود و در سال دیگر قیمت‌های پایه نفت تغییر می‌کند.

حسینی با تاکید بر اینکه باید کارگروه تخصصی برای قیمت گذاری نفت تشکیل شود، گفت: فرمول قیمت‌گذاری نفت باعث ضرر صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی صنعت پالایش نفت در کشور شده است، به طوری که نوسانات شدید قیمت نفت خام دائماً در روند قیمت‌گذاری خوراک فرآورده‌های نفتی و صنایع پایین‌دستی تأثیرگذار است.

انتهای پیام/

تصمیم سریع وزارت نفت برای فرمول گذاری فروش خوراک نفت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۳۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیرعامل شرکت ملی توزیع فرآورده‌های نفتی کردستان می‌گوید: از ابتدای سال تا کنون ۶۳۸ مورد بازرسی از جایگاه‌های سوخت انجام شده است
نوکانی منطقی کردن مصرف سوخت، جلوگیری از قاچاق سوخت و بهینه سازی مصرف فرآورده‌های نفتی را از مزایای طرح پیشگیری از قاچاق سوخت بیان کرد.
اندازه گیری مخازن، محاسبه و اخذ عوارض بابت کلیه باک‌های همراه کامیون‌های ترانزیتی هنگام خروج از مرز و پلمپ باک کلیه کامیون‌های ترانزیتی عراقی، هنگام ورود به داخل بازارچه‌های مرزی از مباحث مورد بحث در این جلسه بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد