Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:30:29 GMT

هشدار شدید اللحن کره شمالی به آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۳۴۳۵

هشدار شدید اللحن کره شمالی به آمریکا

به گزارش یونهاپ، «کیم میونگ‌گیل» روز دوشنبه در مسیر برگشت از سوئد به کره شمالی در پکن افزود: آمریکا هیچ پیشنهاد و گزینه جدیدی را در این مذاکرات ارایه نکرد و مذاکرات به همین دلیل بدون نتیجه پایان یافت اکنون توپ در زمین آمریکا است و شکست این مذاکرات باعث رخدادهای وحشتناکی در آینده خواهد شد.

دوره تازه مذاکرات آمریکا و کره شمالی این بار در سطح کارشناسی روز شنبه در استکهلم پایتخت سوئد آغاز شد اما بعد از چند ساعت کره شمالی اعلام کرد این مذاکرات را با توجه به اینکه آمریکا هیچ پیشنهاد جدیدی ارایه نکرده است ترک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به رغم انصراف کره شمالی از ادامه مذاکره با تیم ترامپ و اظهار ناامیدی کاخ سفید در ساعات اولیه بعد از توقف مذاکرات، وزارت خارجه آمریکا چند ساعت بعد با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد مذاکرات خلع سلاح هسته ای با تیم کره شمالی روز شنبه در شهر استکهلم سوئد به طور مثبت برگزار شد و حتی آمریکا دعوت سوئد برای دیدار مجدد در دو هفته را پذیرفت.

گفت و گوهای واشنگتن - پیونگ یانگ در حالی بعد از چند ماه بلاتکلیفی از سر گرفته شده بود که کره شمالی روز پنجشنبه یعنی دو روز قبل از آغاز این مذاکرات یک موشک جدید بالستیک از زیردریایی پرتاب کرد.

دور اول مذاکرات هسته‌ای میان رئیس‌جمهوری آمریکا و  رهبر کره شمالی در سال ۲۰۱۸ در سنگاپور برگزار شد که نتیجه‌ای در برنداشت.

دور دوم مذاکرات نیز در «هانوی» پایتخت ویتنام برگزار شد که به شکست ختم شد، ترامپ و کیم بار سوم در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کردند و از آن به بعد به دلیل عدم پایبندی واشنگتن به تعهداتش در مقابل کره شمالی، هیچ‌گونه پیشرفتی در روابط دو کشور حاصل نشد است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مذاكرات هسته ای سوئد ایالات متحده آمریکا پیونگ یانگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۳۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است

به گزارش قدس آنلاین، ان بی سی نوشت که کاخ سفید ماه‌هاست که به دنبال توافق آتش‌بس برای آزادی اسیران دربند حماس است، اما دور کنونی مذاکرات در یک برهه حساس جنگی و انتخاباتی انجام می‌شود.

مقام های آمریکایی پیش نویس توافق فعلی را آخرین و بهترین نسخه می ‌دانند، چرا که به عقیده آنها اسرائیلی‌ها در این دور از مذاکرات با شروط کلیدی موافقت کرده‌ و در مورد آنها سازش کرده‌اند.

یکی از مقام های آمریکایی در این خصوص گفت: "رئیس جمهوری بدان روی بسیار نگران میزان حساسیت برهه کنونی است که دیگر برگی برای بازی برایش باقی نمانده است.

به نوشته ان بی سی، در ماه‌های اخیر مذاکرات بر سر توافقی که شامل آتش‌ بس موقت و آزادی برخی از اسیران می‌شود به مرحله حساسی رسیده و سپس فروپاشیده است. اما به گفته مقام ها، اکنون که اسرائیل مصر است به‌رغم مخالفت‌ های آمریکا، حمله نظامی به شهر رفح را انجام دهد، شکست مذاکرات آتش‌ بس فرصتی برای احیای آن‌ باقی نمی گذارد. به گفته این مقام ها، این بار شکست در حصول توافق می تواند به تشدید جنگ و تهدید بیشتر جان اسیران منجر شود.

این بزنگاه تاریخی با اعتراض های فزاینده دانشگاهی و تهدید به تظاهرات در برنامه های انتخاباتی بایدن و سایر مقام های ارشد دولت در تابستان پیش رو همزمان شده است. برخی از مقام های دولتی به طور خصوصی گفته اند که یکی از مزیت های مهم در گشایش دیپلماتیک جنگ غزه می تواند تأثیر آن بر این اعتراضاتی باشد که در برخی از موارد به خشونت کشیده شده است.

برخی از مقام های آمریکایی نسبت به دستیابی به توافق آتش بس ابراز خوش بینی کرده و گفته اند که هدف آمریکا آن است که آتش بس موقت طولانی تر شده و راه را برای پایان جنگ هموار کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی در گیلان
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در خراسان شمالی
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۲ استان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • فیلم| هشدار جدی و مهم هواشناسی به مردم؛ بارش باران شدید در راه است
  • ببینید | هشدار جدی و مهم هواشناسی به مردم؛ بارش باران شدید در راه است
  • صدور هشدار سطح نارنجی در چهار محال و بختیاری
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه