Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با انتشار نخستین بیانیه انتخاباتی خود رویکرد انتخاباتی این اتحادیه در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای را تشریح کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نظام جمهوری اسلامی ایران، متشکل از انقلابی در تمامی ابعاد، زوایا و سطوح است که بر پایه مردم سالاری دینی و با استعانت از منظومه فکری امامین انقلاب نمود واقعی و نابی از جمهوریت و مشارکت وسیع مردمی را در انواع و اشکال متفاوت به جهانیان ارائه کرده است؛ چارچوبی نوین، جاری و ساری از مشارکت و نگاهی متفاوت به سرمایه انسانی که بنیان‌های فکری غرب و شرق را در حکومت داری، نقض کرده و الگوی مطلوب حکومت داری کارآمد را با امتزاج دین و سیاست ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمهوری اسلامی ایران در برهه‌های مختلف تاریخی نشان داده که با قدرت از رای مردم صیانت کرده است و در دفاع از مردم سالاری دینی به هیچ وجه کوتاه نیامده و نخواهد آمد؛ انتخابات‌های متعدد، متنوع و مستمر که نه جنگ، نه فتنه، نه تحریم و نه بست نشینی نتوانست آن‌ها را متوقف کند و یا تغییری هر چند کوچک در آن پدید بیاورد.

از نظر ما آن چه جایگاه واقعی و اهمیت انتخابات را به تصویر می‌کشد و حماسه‌های سیاسی_اجتماعی را خلق می‌کند، حضور گسترده، حداکثری و از تمامی طیف‌های فکری آحاد ملت در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است. ما معتقدیم فضای سیاسی جمهوری اسلامی متعلق به حزب، گروه و جریان سیاسی خاصی نیست و همه گروه‌های سیاسی که حاکمیت نظام اسلامی و انقلابی، اصل ولایت مطلقه فقیه و مردم سالاری دینی را قبول دارند و خود را موظف به رعایت قوانین می‌دانند، زیر چتر حمایتی انقلاب اسلامی هستند و همچنین حق دارند نماینده و یا نمایندگانی را در مجلس شورای اسلامی داشته باشند. از سویی دیگر ما به شدت با تمامیت خواهی احزاب خاص، حذف گروه‌های غیر همسو با خود، برچسب‌زنی و تهمت‌زنی به گروه‌های مختلف مخالف هستیم.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور نگاه و حرکت سیاسی و انتخاباتی خود را بر مبنای مبانی دین اسلام ناب، منظومه فکری امامین انقلاب و رهنمود‌های روز مقام معظم رهبری تدبیر می‌کند و صراحتا اعلام می‌دارد از هیچ کدام از احزاب، افراد و گروه‌های سیاسی چه در قالب لیست انتخاباتی و یا اشخاص حقیقی و حقوقی حمایت نخواهد کرد.

ضمن احترام به همه کسانی که بعنوان ادوار محترم اتحادیه یا ادوار محترم دفاتر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور، در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سابقه فعالیت‌های تشکیلاتی داشته‌اند، صراحتا اعلام می‌داریم، تمامی مواضع اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بطور رسمی و تنها از طریق بیانیه‌های انتخاباتی اتحادیه و یا از طریق مصاحبه‌هایی توسط دبیر تشکیلات و دبیر سیاسی منتشر خواهد شد.

اتحادیه ما هیچ نماینده‌ای در هیچ سطحی و در هیچ کدام از احزاب و گروه‌های سیاسی خرد و کلان ندارد. تمامی نشست‌ها و جلسات سیاسی توسط اعضای شورای مرکزی اتحادیه با هدف کمک به پویایی و سلامت جریان انتخابات و تلاش برای مشارکت بیشتر مردمی در چارچوب تبادل نظر انجام می‌پذیرد و نیز به صورت شفاف رسانه‌ای خواهد شد.

همچنین اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از همه گروه‌های سیاسی جهت حضور در جلسات بحث و گفتگو و یا میزگرد‌ها و کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور با هدف کمک به انتخاب آگاهانه مردم و شناخت برنامه‌ها و دیدگاه‌های طیف‌های مختلف سیاسی، دعوت بعمل می‌آورد.

در پایان اقشار مختلف نخبگانی، گروه‌های مختلف تاثیرگذار و رسانه‌های آزاد و مستقل را به آگاهی بخشی عمومی و کمک به شناخت بیشتر فضای انتخاباتی دعوت می‌کنیم تا با یاری خداوند و با رهنمود‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی ان‌شاءالله باری دیگر شاهد مشارکت حداکثری مردم غیور ایران اسلامی بوده و پیوند عمیق ملت و نظام اسلامی را به رخ زیاده خواهان جهان بکشانیم و همچنین الگویی موفق از پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی را، به ملت‌های آزاده ارائه کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمایت از احزاب سیاسی یازدهمین دوره انتخابات مجلس مردم سالاری دینی ولایت فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۳۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حزب التحریر درباره بازداشت‌های اعضایش توسط طالبان

«حزب التحریر» ضمن تأیید روند دستگیری اعضای این گروه توسط حکومت طالبان تصریح کرد این اقدامات آنها را از تلاش برای اقامه‌ خلافت منصرف نمی‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دفتر مطبوعاتی «حزب التحریر» در افغانستان در بیانیه‌ای ضمن تأیید بازداشت اعضای این گروه در ولایت‌های مختلف توسط حکومت طالبان نوشت: چنین فشارهایی حزب‌التحریر و اعضای آن را از ادامه دعوت و تلاش برای اقامه خلافت منصرف نمی‌کند.

این گروه افراطی در ادامه نیز از حکومت طالبان انتقاد کرد که اعضایش شامل عفو و آزادسازی زندانیان به مناسبت عید فطر قرار نگرفتند.

اواخر فروردین گذشته نیز حزب التحریر در بیانیه‌ای از بازداشت سخنگو و شماری از اعضای این گروه افراطی طی دو ماه گذشته به جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی خبر داده بود.

بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستاندادگاه طالبان 20 عضو «حزب التحریر» را به 3 سال زندان محکوم کردبازداشت اعضای «حزب التحریر» به اتهام تبلیغ برای داعش در شمال افغانستان

اداره اطلاعات حکومت طالبان دو سال قبل نیز فعالیت حزب ‌التحریر، جمعیت اصلاح و نهاد النجم را در افغانستان ممنوع اعلام کرده بود.

حزب‎التحریر سازمانی است که تشکیل خلافت در سراسر جهان اسلام را هدف خود و هر یک از کشورهای اسلامی را ولایتی از این خلافت با مرکزیت سرزمین‌های عربی می‌داند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکایی
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • بیانیه حزب التحریر درباره بازداشت‌های اعضایش توسط طالبان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها پیش‌آهنگ تحولات جهانی باشند
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد