Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، دکتر سید سعید عاملی در نشست کنکور، چالش ها و راهکارها ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه کار غیرعلمی و غیر تخصصی در کنکور نخواهیم داشت، گفت: رویکرد مشورای عالی انقلاب فرهنگی این است که به ذینفعان کنکور توجه کنیم. من در ۴ کشور خارجی تحصیل کرده و با نظام پذیرش برخی از کشورها آشنا هستم، برای کنکور راه حل وجود دارد و نباید از آن غول بی شاخ و دمی درست کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: نباید فشار بر روی دانش آموزان را فشرده کنیم، دانش آموز زمانی که ۱۸ ساله می شود به او می گویند یا کنکور یا سربازی. که این باعث می شود برخی از این دانش آموزان در رشته هایی که علاقه ندارند در دانشگاه ها پذیرش شوند تا به سربازی نروند. می توانیم صحبت کنیم دوره سربازی را عقب بندازیم تا در این دو سال اضطراب از روی دانشجو برداشته شود.

دکتر عاملی تاکید کرد: شورای انقلاب اسلامی با انقلاب متولد شد و دو وظیفه مهم دارد یک وظیفه آن سیاستگذاری برای علم و فناوری و وظیفه دیگر فعالیت در حوزه فرهنگی بوده است که باید به این نظام اعتماد لازم شود و در حالی که اکنون ۳۲ شورای عالی دیگر دستگاهی و بخشی وجود دارد، این شوراها نباید در این مسائل ورود پیدا کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با تاکید بر اینکه مدل جدید کنکور بهتر است تدریجی اجرا شود، گفت: فعلاً در حال مطالعه بحث کنکور هستیم و به نظرم بهتر است مدلی را طراحی کنیم که بتوانیم اجرای آن را تدریجی انجام بدهیم ولی باید یک مدلی داشته باشیم تا مسیر ما را مشخص کند. ما کار عجله ای و غیر تخصصی بدون در نظر گرفتن نظرات دانشگاه ها نخواهیم داشت و نباید همه دانشگاه ها را با یک رویکرد جلو ببریم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۳۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

 نخستین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت گرامیداشت روز معلم و استاد
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش