Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:42:46 GMT

مصری‌ها رییس جمهوری خود را به مزایده گذاشتند

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۳۸۹۲

مصری‌ها رییس جمهوری خود را به مزایده گذاشتند

به گزارش پایگاه خبری "عربی ۲۱"، "محمد علی" با راه اندازی هشتک «السیسی فقط نیم پوند» در شبکه اجتماعی توییتر ویدیویی نیز در این باره منتشر کر؛ او در این ویدیو می گوید: «السیسی بیش از نیم پوند نمی ارزد و من با این قیمت او را به مزایده می گذارم، امیدوارم که خداوند راضی باشد»!

برخی کاربران فعال توییتر در مصر نیز با همراهی محمد علی در توییتر هر یک به شیوه خود و با بازنشر این هشتک به سیاست های السیسی و دولت وی اعتراض کرده و نارضایتی خود را از مدیریت وی در دولت نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شماری از کاربران دیگر نیز با نشر توییت و ویدیو، السیسی را به سخره گرفتند و این هشتک را به طور گسترده بازنشر کردند.

"ابو اسامه الصلاح" کاربر مصری توییتر در این خصوص نوشت: ملتی را گرسنه، دولتی را فاسد و امتی را به حاشیه برده است، چه کسی او را می خرد؟  فقط نیم پوند!

در مقابل، دولت مصر نیز شکایت خود از محمد علی مخالف سرسخت السیسی را به دادگاه اسپانیا برده است تا بتواند از این طریق مانع ادامه انتقادهای وی علیه السیسی شود.

محمد علی مقیم اسپانیا است، اگر دادگاه اسپانیا صلاحیت این شکواییه را تایید کند محمد علی باید به اتهام فرار مالیاتی برای پاسخ به این شکواییه در دادگاه اسپانیا حاضر شود.

پیمانکار پیشین ارتش مصر طی هفته های گذشته با نشر چندین هشتک در توییتر و افشاگری علیه ارتش و دولت مصر توانست نگاه های زیادی را به خود جذب کند، اولین فراخوان محمد علی برای حضور معترضان در خیابان های مصر با پاسخ مثبت مردم این کشور همراه شد و در نخستین هفته اعتراضات، شمار زیادی از مردم با تجمع در میدان "التحریر" قاهره و دیگر استان های این کشور  نارضایتی خود را از عملکرد دولت نشان دادند.

با تشدید روند اعتراضات، چندین حزب و گروه سیاسی مصری از جمله گروه اخوان المسلمین، حزب سوسیال دموکرات مصر، حزب سوسیالیست‌های انقلابی و حزب الاستقلال مصر نیز به حرکت معترضان پیوسته اند.

پیشتر هم مراکز حقوق بشری مصر اعلام کرده بودند، به دنبال تظاهرات مصری‌ها با هدف مطالبه برکناری السیسی، نیروهای امنیتی حدود دو هزار تن از شهروندان معترض را بازداشت کردند.

دادستانی مصر نیز چند روز پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، تحقیقات از حدود یکهزار تن به  اتهام تحریک برای برگزاری تظاهرات در این کشور ادامه دارد.
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عبدالفتاح السیسی محمد علی مصر توئیتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۳۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت 1403/ قالیباف: دولت باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند

به گزارش خبرنگار جماران؛ در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف رییس مجلس در راستای اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان، گفت: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد. دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد و اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و باید انجام شود.

وی افزود: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت 1403/ قالیباف: دولت باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند
  • آمادگی مازندران برای سفر رییس جمهوری
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • صلاح در لیورپول می ماند
  • محمد صلاح در فهرست فروش لیورپول قرار گرفت
  • ایران آقای فوتسال آسیا است/ جوان‌ها سنگ تمام گذاشتند
  • صلاح در لیورپول می‌‌ماند
  • درگیری شدید صلاح با کلوپ؛ خشم فرعون
  • رد شایعات تغییر در مدیریت سازمان سینمایی