Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@19:35:04 GMT

عراق به دنبال خرید رادار از فرانسه

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۴۳۰۲

در جریان دیدار سفیر فرانسه در بغداد با وزیر دفاع عراق، موضوع خرید رادارهای فرانسوی برای پدافند هوایی عراق، بررسی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «برونو اوبر» سفیر فرانسه در عراق به دیدار «نجاح الشمرِی» وزیر دفاع عراق رفت.به گفته وزارت دفاع عراق، در جریان این دیدار، سفیر فرانسه به نقش و اهمیت عراق در منطقه خاورمیانه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه خبری «السومریه» به نقل از سفیر فرانسوی تأکید کرد که دولت فرانسه از حاکمیت و تمامیت ارضی عراق حمایت می‌کند.السومریه گزارش داد که در جریان این دیدار، مطالبات عراق برای خرید رادارهای فرانسوی ویژه پدافند هوایی بررسی شده است.   از دیگر محورهایی که در این دیدار بررسی شد، فعال‌سازی کمیته دوجانبه ویژه مربوط به ارزیابی همکاری نظامی بین عراق و فرانسه بود.اوبیر همچنان بر لزوم ثبات عراق تأکید کرد؛ «زیرا عراق نقطه توازن در منطقه است».   این دیپلمات فرانسوی در پایان خاطر نشان کرد که فرانسه برای ارتقای توانمندی نظامی عراق، در کنار این کشور خواهد بود؛ زیرا این دو کشور روابط تاریخی طولانی دارند.   تصمیم عراق برای تجهیز نیروی هوایی این کشور به سامانه‌های پدافندی هوایی از زمانی جدی شد که پهپادهای رژیم صهیونیستی طی دو ماه گذشته بارها مواضع نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق را بمباران کردند.   این بمباران در حالی صورت گرفت که آمریکا و نیروهای «ائتلاف» تحت رهبری واشنگتن مسئولیت حمایت از حریم هوایی عراق را بر عهده داشتند، ولی اقدام عملی انجام ندادند و نظاره‌گر بودند.   مسئله زمانی اهمیت بیشتری به خود گرفت که یکی از فرماندهان ارشد عراقی اعلام کرد که نظامیان تروریست آمریکایی، هنگام حملات پهپادی صهیونیست‌ها، رادارها را از کار می‌انداختند تا پهپادهای اسرائیلی رهگیری نشوند.   پس از این همدستی آمریکایی-صهیونیستی بود که عراق اعلام کرد از کشورهای اروپایی یا روسیه سامانه دفاعی هوایی خریداری خواهد کرد. «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد و مشاور امنیت ملی عراق برای همین مسئله عازم مسکو شد و با مسئولان روس برای خرید سامانه «اس-400» گفت‌وگو کرد.   منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۴۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • امیر جدیدی بازیگر فیلم فرانسوی شد
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند