Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیم کدخدا فرماندار شهرستان سرباز در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  فعالیت سامانهٔ بارشی جاری از یک هفته قبل وهمزمان با آغاز سال آبی جدید شروع شد و موجب طغیان  رودخانه های محلی به دفعات متوالی شده است.

کدخدا  افزود:  عمده بارش‌ها در بالادست وسرشاخه‌های رودخانه سرباز رخ داده است که به دنبال آن علاوه بر ایجاد شور و شعف دربین مردم بویژه کشاورزان وطراوت و شادابی طبیعت منطقه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: بارش ها همچنین موجب تغذیه چاه‌های آب شرب و کشاورزی واحیای رشته قنوات  و  سد پیشین مجدداً سرریز وحجم مازادسیلاب به سمت مناطق پایین دست جاری شده است.

او ادامه داد: بارش‌ها خساراتی به تاسیسات وزیر ساخت‌های شهرستان از جمله محور‌های مواصلاتی، شبکهٔ برق، بخش کشاورزی ومنازل مسکونی مردم در روستا‌ها وارد کرده است.

کدخدا افزود: جلسهٔ شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تشکیل جلسه داده وتصمیمات پیشگیرانه، مراتب آمادگی اتخاذ شده است.

فرماندار شهرستان سرباز گفت: بالاترین میانگین بارش‌های طول یک هفته گذشته در مچان سرباز با ۱۲۵ میلی متر ثبت شده است  که این حجم بارش در این موسم در ۵۰ سال گذشته درسطح شهرستان بی سابقه بوده است.

او در پایان گفت: با سرریز شدن ذخیره آبی سد خیرآباد اولویت آبی شهرستان سرباز تخصیص فوری حقابه کشاورزی منطقه از منابع آب سد حداقل به میزان ۵ میلیون متر مکعب وبرنامه ریزی عملی سازمان جهاد کشاورزی برای مصرف صحیح این حقابه است.

انتهای پیام/ع

طغیان رودخانه سرباز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۴۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وارد آمدن خسارت بیش از ۲۵۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی

علی چاله‌چاله رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : طبق بررسی اولیه و گزارش مدیران شهرستانی و مراکز خدمات کشاورزی، در پی بارش‌های شدید و تگرگ روز‌های ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه، خسارت ۲۵۳ میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومانی به زیربخش‌های کشاورزی استان وارد آمده است.

چاله چاله افزود: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته ۳۰ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان شامل مزارع گندم، جو، کلزا و نخود در اثر بارندگی‌های شدید اخیر خسارت دیده‌اند که برآورد اولیه خسارت وارده به این اراضی حدود ۲۳۹ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: در بارندگی‌های چند روز اخیر ۸۵ هکتار از باغات زیتون، انگور و گوجه سبز استان هم خسارت بیش از ۶.۲ میلیارد تومانی دیده اند.

چاله چاله با بیان اینکه دامپروری استان هم در بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شده، گفت: در این بارش‌ها ۳۴ راس دام سبک و سه سر اسب تلف شده و سه واحد دامداری روستایی خسارت دیده اند که مجموع خسارت وارد شده در این بخش هم بیش از ۲.۵ میلیارد تومان ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه تاسیسات زیربنایی بخش آب و خاک نیز در بارندگی‌های اخیر متحمل خسارت شده، گفت: خسارت این بخش هم پنج میلیارد تومان برآورده شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ببینید | طغیانِ رودخانه‌های پاکدشتِ در پی بارش باران
  • بارش باران به عشایر چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد+فیلم
  • بارش باران به عشایر چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد
  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • بارش شدید باران در پایتخت
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • وارد آمدن خسارت بیش از ۲۵۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی
  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش باران در ۱۸ استان
  • خسارت ۲۵۳ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به کشاورزی کرمانشاه
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است