Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در سال جاری ۱۶۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است که این رقم در سال گذشته ۹۱ هزار تن بود. ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

عبدالله یوسفی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت: 450 هزار هکتار از اراضی استان به بخش کشاورزی اختصاص دارد که 149 هزار از این مقدار به روش آبی و مابقی به صورت دیمی مدیریت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکنش حجتی به نرخ پایین خرید گندم؛ چه نظری می‌توانم داشته باشم؟پیش بینی 3 ماهه هواشناسی برای کشاورزان/ زمان کشت دیم گندم، جو و کلزا اعلام شدماجرای ضایعات گندم و آلودگی بنزین از زبان رئیس استاندارد/ اعلام توقف خودروهای بی‌کیفیت تا 1 ماه دیگر

وی با بیان اینکه در حال حاضر 59 محصول زراعی و باغی در استان به عمل می‌آید افزود: وضعیت کشاورزی استان علی رغم خشکسالی و محدودیت های آبی رو به رشد بوده به طوریکه سالیانه از یک میلیون متر مکعب آبی که در اختیار داریم 59 درصد آن از منابع آبهای سطحی است لذا با محدودیت جدی در زمینه آب های زیرزمینی مواجه هستیم و چاره ای جز استفاده از روشهای آبیاری نوین و علمی نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اولویت‌های توسعه استان، خاطرنشان کرد: با توجه به سفر مقام معظم رهبری و اسناد توسعه، کشاورزی یکی از اولویت‌های استان به شمار می‌رود به طوری که بالاترین نرخ اشتغال کشاورزی در کشور مربوط به خراسان شمالی و بیشترین سهم سکونت جمعیت استان در روستاها با 45 درصد به خراسان شمالی تعلق دارد. ضمن اینکه 37 تا 42 درصد مردم استان به صورت متغیر در بخش کشاورزی فعال هستند.

یوسفی با بیان اینکه 30 درصد پتانسیل تولید منوط به بذر خوب و تایید شده است، اذعان داشت: 22 رقم بذر متنوع با توجه به شرایط اقلیمی در استان داریم که این رقم در سال‌های نه چندان دور تنها شش بذر بود و در حال حاضر 14 هزار تن بذر گندم و جو تولید می‌کنیم که می‌توانیم به سایر استان‌ها هم صادر کنیم که این مهم کمک شایانی به رونق تولید استان می‌کند.

وی از خریداری 162 هزار تن گندم از کشاورزان طی سال جاری خبر داد و بیان داشت: در سال جاری 162 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است که این رقم در سال گذشته 91 هزار تن بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به رتبه نخست خراسان شمالی در زمینه بهره‌بری حوزه نوغان‌داری در کشور ادامه داد: یکی از پتانسیل‌های استان نوعان‌داری و توتستان‌ها است که با پشتوانه اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان این مهم توسعه معناداری پیدا کرد به طوری که در سال گذشته 107 تن تولید داشتیم که این رقم در سال 98 به 5 هزار تن افزایش یافت و توانستیم رتبه نخست بهره‌بری و رتبه سوم تولید این حوزه را در کشور به خود اختصاص دهیم.

یوسفی با بیان این که در پایان برنامه ششم توسعه راندمان آبی استان باید به 60 درصد برسد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر راندمان آبی استان از 35 به 45 درصد رسیده و بنا به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در پایان برنامه ششم نیز باید این رقم به 60 درصد برسد.

انتهای پیام/ ع

R7719/P/S6,55/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال

ایسنا/خراسان شمالی رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از رشد ۱۹.۵ درصدی بارش باران در سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

علیرضا گلرخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: میزان بارندگی در استان از ابتدای فروردین ماه تا کنون ۵۸.۶ میلیمتر بوده که این میزان پارسال ۲۰.۱ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به بارندگی‌های این سال زراعی، گفت: بارندگی از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال ۱۸۵.۸ میلیمتر بوده و این میزان در بلندمدت ۱۹۹.۴ میلیمتر بوده است. میزان بارندگی‌ها در این سال زراعی نسبت به دوره بلندمدت، کاهش ۶.۸ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها در سال زراعی گذشته ۱۳۲ میلیمتر بوده که بارندگی‌های انجام‌شده در این سال زراعی نسبت به سال گذشته ۴۰.۷ رشد داشته است.

رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: ۷۷.۲۵ درصد پهنه خراسان شمالی در یک سال گذشته درگیر انواع خشکسالی بوده است. اکنون ۲۷.۶۱ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی خفیف، ۲۸.۲۱ درصد درگیر خشکسالی متوسط، ۲۵.۶۴ درصد درگیر خشکسالی شدید و ۵.۸۰ درصد درگیر خشکسالی بسیار شدید بوده است.

گلرخ افزود: از بین شهرستان‌های استان بام و صفی‌آباد ۱۰۰ درصد درگیر خشکسالی است. همچنین شهرستان شیروان با ۴۹.۶۷ درصد شرایط بهتری را نسبت به سایر مناطق استان از لحاظ خشکسالی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید