Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی با تغییرات قابل تاملی همراه است. تاریخ انتشار: 11:47 - 15 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۶۳۷۸

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی و همینطور اساسنامه کمیته ملی المپیک روز گذشته (یکشنبه) در جلسه هیئت دولت تصویب شد. نکته مهم و البته قابل تامل در اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی، باز شدن راه بازنشسته‌ها برای کاندیداتوری در انتخابات فدراسیون‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این روسای برخی از فدراسیون‌ها به خاطر اینکه بازنشسته بودند مجبور به کناره‌گیری از سمت‌هایشان شدند. در ماده ۳۰ اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی هیچ اشاره‌ای مبنی بر اینکه بازنشسته‌ها نمی‌توانند کاندیدا شوند نیامده است. در ادامه مشروح این ماده را می‌خوانید:

۲ـ شرایط عمومی نامزد‌ها
۱-۲ التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۲-۲ دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران، نداشتن تابعیت مضاعف و ساکن در ایران
۳-۲ عدم سوء پیشینه موثر کیفری و محرومیت از حقوق اجتماعی بر اساس احکام قطعی مراجع قضایی با تائید مراجع ذیصلاح در زمان انتخابات
۴-۲ دارا بودن حداقل سن ۳۵ و حداکثر ۷۰ سال
۵-۲ دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی معتبر و مرتبط
۶-۲ دارا بودن شش سال سابقه مدیریت که حداقل سه سال آن در مدیریت ورزش باشد.
۳ـ شرایط اختصاصی نامزد‌ها و فرآیند انتخابات هیات رئیسه فدراسیون به موجب آیین‌نامه‌ای خواهد بود که ظرف مدت حداکثر شش ماه به تصویب وزارت ورزش و جوانان می‌رسد.

داورزنی در مصاحبه‌ای که چندی پیش انجام داد عنوان کرد که «ریاست فدراسیون شغل محسوب نمی‌شود. این امکان وجود دارد از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنیم اگر اساسنامه تصویب شود از ظرفیت بازنشسته‌ها در استان‌ها استفاده می‌شود، اما اعضای هیات رئیسه فدراسیون منهای دبیر و خزانه‌دار که حقوق بگیر هستند و شغل محسوب می‌شود سایر اعضا از جمله رئیس و نواب رئیس حقوق بگیر فدراسیون نیستند و دریافتی نخواهند داشت.»

این اظهارنظر عملا ثابت می‌کند که با اساسنامه جدید فدراسیون‌ها بازنشسته‌هایی که پیش از این از سمت‌هایشان کنار گذاشته شده بودند می‌توانند بار دیگر به ورزش برگردند. ضمن اینکه در این اساسنامه آمده که فدراسیون‌های ورزشی که پیش از این نهاد‌های عمومی غیر دولتی بودند به سازمان‌های مردم‌نهاد تغییر ماهیت پیدا می‌کنند. نکته جالب اینکه این مورد در پیش نویس اساسنامه نیامده اما در نسخه نهایی اساسنامه که برای تایید به هیئت دولت فرستاده شده عنوان شده که فدراسیون‌های ورزشی از این پس سازمان‌های مردم‌نهاد خواهند بود.

مهدی علی‌نژاد، رئیس فدراسیون ووشو که عضو کارگروه تنظیم اساسنامه جدید فدراسیون‌ها بود گفت که «در آخرین ورژن اساسنامه فدراسیون‌ها، ریاست، نواب رئیس و خزانه‌داری فدراسیون‌ها از شغل بودن خارج شد. فقط دبیری فدراسیون شغل محسوب می‌شود.» با این اوصاف به نظر می‌رسد بازنشسته‌ها می‌توانند در انتخابات آتی فدراسیون‌های ورزشی شرکت کنند و دیگر خبری از جوانگرایی در مدیریت ورزشی نخواهد بود. اتفاقی که یک بازگشت به عقب در ورزش کشور است. اساسنامه جدید نه تنها به نفع بازنشسته‌ها خواهد بود بلکه زمینه را برای بازگشت دوشغله‌ها نیز هموار می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اساسنامه فدراسیون های ورزشی کمیته ملی المپیک بازنشسته ها در ورزش میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۵۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در دوره حاضر که مملو از پیشرفت‌ها و اتفاقات مختلف است، یک روحانی شاید نتواند به شیوه‌های سنتی گذشته در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد موفق عمل کند؛ بنابراین روحانی‌ها باید با ذائقه شناسی و برگزاری برنانه‌های مختلف فرهنگی و هنری و مخصوصا ورزشی اقدام به جذب این قشر کنند. کاری که چند سالی است، حجت‌الاسلام و المسلمین قربان حسین‌نژاد، در شهرستان‌های مختلف استان آذربایجان غربی در حال انجام است.

حجت الاسلام و المسلمین قربان حسین‌نژاد، از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۷ بعنوان امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی هنری ثارالله مسجد جامع نازک علیای پلدشت فعالیت داشته که در طول این مدت با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و برگزاری مسابقات ورزشی و راه اندازی اُردو‌های سیاحتی و زیارتی توانسته است گام‌های موثری را در جذب جوانان و نوجوانان به سمت مسجد و کانون بردارد.

سپس ازسال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۱ به‌عنوان امام جماعت و مسئول پایگاه بسیج مسجد امام هادی (ع) ارومیه ادامه فعالیت نموده و از تابستان ۱۴۰۱ تاکنون نیز به‌عنوان امام جماعت، مدیر کانون المهدی (عج) و نیز مسئول پایگاه بسیج مسجد طوبی ارومیه فعالیت‌های فرهنگی هنری و ورزشی خود را پیگیر بوده که با استقبال خوب جوانان و نوجوانان توانسته توفیقات روزافزونی را دراین عرصه‌ها کسب کند.

دیگر خبرها

  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • بازگشت تیم ملی فوتسال به کشور
  • تیم ملی فوتسال ایران با جام قهرمانی به وطن بازگشت
  • استقبال از تیم ملی فوتسال پس از بازگشت به ایران+فیلم
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد
  • بهادری جهرمی: اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش برای اجرا، ابلاغ شد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی