Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دمای هوا در اواخر ماه سپتامبر تا حدود ۳۵ درجه سانتیگراد می‌رسد و همین موضوع باعث شد تا  مسئولان ورزش قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ با توجه به اینکه در ماه نوامبر و دسامبر این مسابقات برگزار می‌شود، سیاست جدیدی در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: جام شیرین برای قطر و جام زهر برای امارات/ بررسی نمرات منفی یک میزبان بی‌لیاقت

قطر به دلیل اینکه کشور کویری محسوب می‌شود آب و هوای گرم و خشکی دارد و باید یک سیستم خنک کننده داخل استادیوم‌های این کشور طراحی شود تا بتواند ورزشگاه‌های روباز را به راحتی از ۴۰ درجه به حدود ۲۰ درجه سانتیگراد برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استادیوم الجنوب با ظرفیت چهل هزار صندلی که شبیه به یک قایق بادبانی سنتی چوبی است، به این سیستم خنک کننده مجهز کنند.

سعود عبدالغنی، استاد مهندسی مکانیک دانشگاه قطر و رئیس این پروژه در خصوص تلاش برای راه اندازی این سیستم عنوان کرد: ما با زدن یک دکمه نارنجی رنگ، دمای هوا را به ۱۴ درجه سانتیگراد می‌رسانیم. سعی داریم این سیستم را در سراسر استادیوم‌های قطر گسترش دهیم.

سیستم خنک کننده این استادیوم به گونه‌ای است که در طول زمین ۱۰‌ها نازل، هوای خنک را در داخل استادیوم پخش می‌کند. همچنین زیر صندلی‌های جایگاه‌های مختلف، هوا را تا ۲۴ - ۲۶ درجه سانتیگراد خنک نگه داشته می‌شود.

قرار است این روش نوین برای خنک سازی هوا، برای تمام ورزشگاه‌های میزبان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ استفاده شود که حدود ۶.۵ - ۷ میلیارد دلار هزینه در برخواهد داشت.

برای انجام این پروژه باید حدود ۶ تا ۷ هزار دلار برای هر صندلی هزینه شود که در نهایت تجهیز هر استادیوم به حدود ۲۴۰ - ۲۸۰ میلیون دلار می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اعلام آمادگی قطری‌ها برای برگزاری مستقل جام جهانی ۲۰۲۲

انتهای پیام/

آخرین اخبار از جام جهانی قطر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی دنیای ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۵۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای هوای در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوای این استان تا روز چهارشنبه هفته جاری به طور نسبی و تدریجی بین سه تا پنج درجه افزایش می‌یابد.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان امروز استان صاف و شرایط جوی پایدار است که گاهی در ساعات بعدازظهر با وزش باد ملایم همراه خواهد بود.

وی اضافه کرد: این شرایط جوی پایدار کماکان تا چهارشنبه هفته جاری در استان مستقر خواهد شد.

رحمن‌نیا با اشاره به افزایش دمای هوای این استان طی روزهای آینده، ادامه داد: این روند افزایشی دمای هوا تدریجی خواهد بود.

او اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد زنجان با دمای منفی سه درجه سردترین و گیلوان طارم با ۲۹ درجه گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش دمای هوای همدان
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • یک پیش بینی ترسناک از هوای تابستان امسال!
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • پایداری گرمای هوا در گیلان
  • افزایش دمای هوای در زنجان
  • بوندس‌لیگا تحت تاثیر جنگ جهانی دوم قرار گرفت!‏
  • وضعیت آب و هوای تهران در پایان هفته
  • پیش‌بینی هوای تابستان امسال
  • هوای زنجان گرم‌تر می‌شود