Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@20:45:59 GMT

پیشرفت ۱۶.۹۷ درصدی تونل‌های خط دو مترو اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۵۸۱۱

پیشرفت ۱۶.۹۷ درصدی تونل‌های خط دو مترو اصفهان

مدیر اجرای طرح خط دو قطار شهری اصفهان از پیشرفت ۱۶.۹۷ درصدی پروژه اجرای تونل‌های مکانیزه و سازه‌های جنبی خط دو مترو اصفهان خبرداد و گفت: برآورد هزینه پیش بینی شده برای اجرای تونل‌های مکانیزه و سازه‌های جنبی خط دو مترو حدود دو هزار میلیارد ریال بر اساس فهارس(فهرست بها) سال ۹۵ است.

سید محسن واعظی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اجرای تونل‌های مکانیزه و سازه‌های جنبی خط دو مترو اصفهان حد فاصل ایستگاه دارک تا ایستگاه امام علی(ع) از خردادماه ۹۶ آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متراژ پیش‌بینی شده برای هر تونل مکانیزه هفت هزار و ۱۷۵ متر است که ۲۴۶ نفر شیفت کارگر، مهندس، ناظر و... به صورت روزانه در آن فعالیت می کنند.

مدیر اجرای طرح خط دو قطار شهری اصفهان تصریح کرد: برآورد هزینه پیش بینی شده برای اجرای تونل‌های مکانیزه و سازه‌های جنبی خط دو مترو حدود دو هزار میلیارد ریال بر اساس فهارس سال ۹۵ است و جمع هزینه‌های پرداختی به پیمانکار پروژه (شامل صورت وضعیت و تعدیل) تا شهریور ۹۸ حدود ۲۴۲  میلیارد ریال بوده است.

وی از پیشرفت ۱۶.۹۷ درصدی پروژه اجرای تونل‌های مکانیزه و سازه‌های جنبی خط دو مترو اصفهان خبرداد و گفت: این خط شامل دو تونل با قطر داخلی شش متر و تماماً به صورت مکانیزه با دستگاه های TBM متعلق به کارفرما احداث خواهد شد.

واعظی با اشاره به ایستگاه مترو حرم زینبیه، تصریح کرد: عملیات اجرایی سازه نگهبان، خاکبرداری و سازه ایستگاه مترو حرم زینبیه خط دو مترو  واقع در خیابان آیت الله غفاری جنب حرم مطهر حضرت زینب (س) از بهمن ماه ۹۵ در عمق ۲۹ متری زمین آغاز شده و در حال حاضر ۱۲۷ نفر- شیفت کارگر، مهندس، ناظر و...در این پروژه مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه برآورد هزینه پیش بینی شده برای کل پروژه حدود ۵۲۷ میلیارد ریال بر اساس فهارس سال ۹۵ است، اظهار کرد: جمع هزینه‌های پرداختی به پیمانکار پروژه (شامل صورت وضعیت و تعدیل) تا شهریور ۹۸ حدود ۴۵۴ میلیارد ریال است.

مدیر اجرای طرح خط دو قطار شهری اصفهان از پیشرفت ۶۷.۱۹ درصدی ایستگاه مترو حرم زینبیه خبرداد و گفت: این ایستگاه در جوار حرم حضرت زینب (س) واقع در خیابان شهید غفاری واقع شده و در جهت رفاه حال همشهریان و اعمال نشدن محدودیت های ترافیکی به صورت زیر زمینی و با روش شمع و ریب اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ایستگاه مترو عاشق اصفهانی، تصریح کرد: عملیات اجرایی سازه نگهبان، خاکبرداری و سازه این ایستگاه در میدان عاشق اصفهانی از خردادماه سال ۹۶ در عمق ۱۸ متری زمین آغاز شده و تاکنون ۶۱.۲۸ درصد پیشرفت داشته است.

واعظی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۱۲۵ نفر- شیفت کارگر، مهندس، ناظر و... در ایستگاه مترو عاشق اصفهانی فعالیت دارند، افزود: برآورد هزینه پیش بینی شده برای کل پروژه حدود ۲۷۳ میلیارد ریال بر اساس فهارس سال ۱۳۹۵ است و جمع هزینه‌های پرداختی به پیمانکار پروژه (شامل صورت وضعیت و تعدیل) تا شهریورماه سال جاری حدود ۲۳۰ میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: این ایستگاه در محدوده چهارراه عاشق اصفهانی و پایین تر از زیرگذر عاشق اصفهانی اجرا می‌شود که روش اجرای پروژه به دلیل کاهش زمان اعمال محدودیت های ترافیکی و در جهت رفاه حال همشهریان به صورت پوش و کند است.

مدیر اجرای طرح خط دو قطار شهری اصفهان در خصوص ایستگاه  عمان سامانی واقع در خیابان لاله شمالی- رو به روی خیابان مهدیه، گفت: عملیات اجرایی سازه نگهبان، خاکبرداری و سازه این ایستگاه از اردیبهشت ماه ۹۷ در عمق ۲۹.۳۰ متری از سطح زمین آغاز شده و روزانه ۱۵۸ نفر- شیفت در آن مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه برآورد هزینه پیش بینی شده برای کل پروژه حدود ۵۸۵ میلیارد ریال بر اساس فهارس سال ۹۶ است، ادامه داد: جمع هزینه‌های پرداختی به پیمانکار پروژه (شامل صورت وضعیت و تعدیل) تا شهریورماه سال جاری حدود ۲۷۰  میلیارد ریال است.

واعظی با اشاره به اطلاعات شاخص پروژه ایستگاه عمان سامانی اظهار کرد: سازه نگهبان اصلی با رمپ و تونل دسترسی به تراز بلیط فروشی و با روش احداث شمع و ریب اجرا می‌شود؛ همچنین بزرگترین سازه جانبی مربوط به دسترسی شرقی است که به روش Top-Down (پوش و کند) اجرا می‌شود.

مدیر اجرای طرح خط دو قطار شهری اصفهان در خصوص ایستگاه لاله در شمال غربی پارک لاله، گفت: عملیات شفت پشتیبانی خط دوم، عملیات اجرایی سازه نگهبان، خاکبرداری و سازه از دی‌ماه سال گذشته در عمق ۲۴.۸۵ متری سطح زمین آغاز شده و تاکنون ۳۴.۵۷ درصد پیشرفت داشته است.

وی برآورد هزینه پیش بینی شده برای کل پروژه را حدود ۱۲۸ میلیارد ریال بر اساس فهارس سال ۹۵ عنوان کرد و گفت: جمع هزینه‌های پرداختی به پیمانکار پروژه (شامل صورت وضعیت و تعدیل) تا شهریورماه سال جاری حدود ۴۱  میلیارد ریال است.

واعظی خاطرنشان کرد: به منظور افزایش راندمان حفاری تونل و جلوگیری از افزایش طول مسیر پشتیبانی از محل ایستگاه لاله به عنوان شفت پشتیبانی تونل استفاده خواهد شد.

کد خبر 392364

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مترو اصفهان خط دو مترو کلانشهر خط دوم مترو اصفهان شهروند شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۵۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: حدود ۲۴۰۰ سازه آبخیزداری در خراسان جنوبی وجود دارد که سازه‌های آبخیزداری حدود ۹۰ میلیون متر مکعب سطح آبگیری دارد.

علیرضا نصرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وجود ۲۴۰۰ سازه آبخیزداری در سطح استان گفت: سازه‌های آبخیزداری حدود ۹۰ میلیون متر مکعب سطح آبگیری دارد که از  ۱۴۰۲ تاکنون با توجه به آخرین بارش‌های صورت گرفته ۲۵ میلیون متر مکعب آبگیری داشته است.

وی بیان کرد: با توجه به بارش‌های اردیبهشت حدود ۱۷ میلیون مترمکعب از ۲۵ میلیون متر مکعب مربوط به بارش‌هاش اخیر بوده است.

نصرآبادی افزود: سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی در بارندگی‌های چند روز اخیر حدود ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب را مهار کردند که از این میزان یک میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان بیرجند ذخیره شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: وجود این سازه‌ها باعث شد، حجم زیادی از سیلاب مدیریت و میزان خسارت‌های کاهش یابد.

وی با اشاره به پیامدهای تغییر اقلیم اظهار کرد: تغییر زمان بارندگی‌ها و نیز نوع آن که شکل رگباری به خود گرفته و همچنین خشکسالی‌ها که موجب از بین رفتن پوشش گیاهی و کاهش نفوذ پذیری خاک شده است. سیلابی شدن بارش ها را به دنبال دارد.

نصرآبادی تصریح کرد: طی این بارندگی ها دو بندسار که متعلق به این اداره کل نبوده، شکسته و خساراتی به بار آورده است لذا توصیه می‌شود قبل از ساخت بندسار با مراجعه به ادارات منابع طبیعی از مشاوره فنی رایگان همکاران این اداره کل برخوردار شون تا در زمان وقوع سیلاب متحمل خسارت نشوند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: وجود سازه‌های آبخیزداری در کنار طرح های نهالکاری می‌تواند شرایط منطقه را برای کاهش پیامدهای خشکسالی و سیلاب بهینه کند.

وی بیان کرد: خشکسالی از نظر منابع زیرزمینی دچار مشکل بوده ولی از نظر مرتع امسال سال خوبی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر
  • اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه