Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی مراسمی با حضور وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور کلنگ آغاز عملیات اجرایی بند خاکی روستای حاجی آباد مود به زمین خورد. ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا نصرآبادی صبح امروز در مراسم آغاز اجرای بند خاکی روستای حاجی آباد مود با اشاره به اختصاص اعتبارات خوب صندوق توسعه ملی برای حوزه آبخیزداری استان خراسان جنوبی اظهار داشت: این سازه با 17 هزار و 500 متر مکعب حجم خاکریزی و اعتبار 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیارد ریال اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: سه قنات در پایین دست سه روستا با 262 خانوار از آبگیری این سازه که در حد 153 هزار متر مکعب است بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: قرار است به مناسبت روز ملی روستا و عشایر و با حضور مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی و معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور 100 سازه آبخیزداری و آبخوان‌داری در سطح 45 هزار هکتار از حوز‌های آبخیز  خراسان جنوبی وارد فاز اجرایی شود.

اجرای 100 سازه آبخیزداری در استان

نصرآبادی با اشاره به اینکه این سازه‌ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و استانی اجرا می‌شود گفت: این 100 سازه با اعتبار 264 میلیارد ریال اجرایی و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

6 بند خاکی در خراسان‌رضوی تخریب و آب پشت آن‌ها تخلیه شد‌آبگیری بند خاکی عبدل آباد بجنورد به روایت تصویربیش از 150 پخش سیلاب و بند خاکی در استان اصفهان آبگیری شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: با بهره برداری از این سازه‌ها میزان آبگیری سازه‌های آبخیزداری استان به میزان یک میلیون و 800 هزار متر مکعب افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: سازه‌های جدید 130 منبع آبی را که بیشتر قنوات هستند تحت پوشش قرار می‌دهد و 91 روستا و آبادی با 20 هزار خانوار از آن بهره‌مند می‌شوند.

نصرآبادی با اشاره به اینکه این سازهها در تمام شهرستان‌های استان اجرایی می‌شود گفت: فاز دوم عملیات اجرایی سازه‌های آبخیزداری استان بعد از دهه فجر و تخصیص اعتبار حدود 300 میلیار ریال اجرایی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 300 سازه آبخیزداری منابع طبیعی اعم از سنگی، سنگی ملاتی و خاکی در خراسان جنوبی وجود دارد.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ دکتر اکرم فرهادی در حاشیه مراسم کلنگ زنی پایگاه سلامت شهید فرهی گفت: هدف از ساخت پایگاه‌های سلامت، ارائه خدمات بهینه به مردم در یک فضای فیزیکی با استاندار‌های مطلوب وزارت بهداشت است.

وی افزود: با اجرایی شدن برنامه سلامت خانواده (نظام ارجاع با پزشکی خانواده) در شهر برازجان، تاکنون ۳۷ پایگاه سلامت راه‌اندازی شده است که تعدادی از این پایگاه‌ها در فضای مراکز خدمات جامع سلامت مستقر هستند.

فرهادی گفت: در حال حاضر در شهرستان دشتستان ۱۴ پروژه در حوزه بهداشت و درمان با اعتبار ۸۳۱ میلیارد ریال در حال ساخت است و ۳ پروژه بهداشتی، پانسیون پزشکان دالکی، پایگاه سلامت شهیدفرهی و پانسیون پزشکان رود فاریاب با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی آنها آغازشده است.

وی افزود: سه طرح مرکز خدمات جامع سلامت کلمه، رود فاریاب و امیرالمؤمنین شهر برازجان با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد به‌زودی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

دیگر خبرها

  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی/ ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری