Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-04@09:07:01 GMT

جزئیات محموله‌های وارداتی ذرت و شکر آلوده

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۶۷۵۰

جزئیات محموله‌های وارداتی ذرت و شکر آلوده

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، گمرک ایران در واکنش به موضوع عدم امحای محموله شکر وارداتی که به ظن آلوده بودن ترخیص نشده‌اند و همچنین ذرت‌های وارده به بندر امام خمینی (ره)، اعلام کرد: محموله شکر وارداتی مورد اشاره از ابتدا وارد منطقه آزاد اروند شده که این منطقه خارج از قلمرو گمرکی بوده و تا زمانی که کالا به گمرک اظهار نشود، گمرک در این مناطق حق اقدام قانونی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین، این محموله تحت نظارت مراجع نظارتی و نیز دستور مقامات ذی‌صلاح قضایی به منطقه ویژه اقتصادی سیرجان ترانزیت و مقرر شد، حسب دستورات مراجع ذی‌صلاح و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی سیرجان، ضمن بررسی و انجام آزمایشات لازم، درباره آن اقدام شود.

همچنین بخشی از ذرت‌های وارده به بندر امام خمینی (ره) از سوی سازمان‌های نظارتی غیرقابل ترخیص تشخیص داده شد و متعاقبا گمرک ضمن خودداری از ترخیص کالا، اظهارنامه متروکه تنظیم و به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ارسال کرد تا اقدامات لازم درباره آن‌ها انجام شود.

بدیهی است هرگونه اقدام قانونی برای امحا یا اقدامات دیگر به عهده سازمان‌های ذیربط است.

شایان ذکر است در رابطه با این موضوع دو جلسه در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و موارد در حال بررسی است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ذرت شکر گمرک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگرداندن زن کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار مجید کریمی گفت: در پی اعلام مراجع قضایی متهمه‌ای به اتهام کلاهبرداری از طریق جلب اعتماد تعداد زیادی از هموطنان با عنوان چندین شرکت هرمی، تحت پیگرد قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: این متهمه و شرکاء خود اقدام به ایجاد چندین شرکت هرمی کرده و با معرفی صراف‌های معتبر و بعضا آشنایان خود در چندین کشور منطقه با وعده سرمایه گذاری به شاکیان در این شرکت‌ها در قبال دریافت سود ماهیانه بالای ۱۰ درصد و اجرا نکردن تعهد، به وعده‌های خودشان عمل نکرده و از این طریق از تعداد زیادی از ایرانیان، کلاهبرداری می کنند.

­

رئیس پلیس بین الملل گفت: این فرد کلاهبردار و همدستانش ضمن پاسخگو نبودن به سرمایه گذاران قبلی، مجددا با هویت دیگری اقدام به راه اندازی شرکت هرمی دیگری کرده و به کلاهبرداری از تعداد بیشتری از قربانیان اقدام کردند.

سردار کریمی افزود: متهم پس از کلاهبرداری به یکی از کشور‌های منطقه متواری که با بررسی‌های به عمل آمده و استفاده از ظرفیت سازمان اینترپل، متهمه در یکی از کشور‌های منطقه ردیابی، شناسایی و حکم جلب بین المللی یا همان اعلان قرمز علیه وی صادر و موضوع تحت تعقیب بودن این فرد به اینترپل کشور محل اختفا نیز ارسال شد.

­

این مقام انتظامی گفت: با هدایت اطلاعاتی عملیاتی پلیس بین الملل فراجا، بر اساس اعلان قرمز صادره علیه متهمه و هم چنین رایزنی‌های پلیسی، وی در کشور محل اختفا دستگیر شد و امروز از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی به کشور بازگردانده و برای ادامه رسیدگی به پرونده، تحویل مراجع قضایی شد.

دیگر خبرها

  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی نیازمند اقدام فوری
  • بازگرداندن زن کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • هر چه سریعتر نسبت به نواقص و ناهماهنگی های موجود در گمرک شهیدرجایی اقدام شود
  • ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد
  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان
  • ۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار
  • اقدام پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد برای مقابله با ریزگردها