Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@20:46:39 GMT

برپایی «مواکب الاتحاد» در اربعین حسینی

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۶۷۷۴

برپایی «مواکب الاتحاد» در اربعین حسینی

میرزائی نسب از برپایی موکب های کانون های مساجد در قالب «مواکب الاتحاد» به مناسبت اربعین حسینی خبر داد و گفت: این موکب ها در مرزهای چهارگانه و در مسیر پیاده روی زائران در عراق مستقر شده اند.

«مجتبی میرزائی نسب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز به برنامه های ستاد هماهنگی کانون های مساجد در اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه برنامه های مذهبی و ملی در دستور کار ستاد هماهنگی کانون های مساجد است، برنامه های اربعین نیز مورد توجه ویژه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور افزود: از آنجا که برنامه پیاده روی و همایش بزرگ اربعین حسینی در دستور کار نهادها و سازمان های فرهنگی کشور قرار دارد، این موضوع به صورت ویژه در دستور کار ستاد هماهنگی کانون های مساجد نیز قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: در این راستا حمایت از مواکب در قالب «مواکب الاتحاد» برنامه ریزی شد که با همکاری استان های خوزستان، کرمانشاه، ایلام، البرز، گیلان، خراسان رضوی، لرستان و چند استان دیگر مواکبی را در داخل کشور و همچنین در مسیر پیاده روی زائران در عراق برپا کنیم.

 

وی اضافه کرد: امسال علاوه بر موکب هایی که در مرزهای شلمچه، چذابه و مهران داریم، 10 موکب نیز توسط کانون های مساجد هشت استان کشور در عراق و در مسیر نجف تا کربلا برپا شده که به زائران خدمات رسانی می کنند.

 

میرزائی نسب با بیان اینکه در این میان در 2 استان ایلام و خوزستان به صورت ویژه برنامه هایی تدارک دیده شده اضافه کرد: از جمله این برنامه ها بازدید دکتر ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور از مرزهای شلمچه، چذابه و مهران است.

 

وی با اشاره به اینکه در این سفر معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد، معاون فرهنگی شهرداری تهران و چند تن دیگر دکتر ارزانی را همراهی می کنند اذعان داشت: طی برنامه ریزی های صورت گرفته بنا شده در این بازدیدها احکام شورای سیاستگذاری کانون های مساجد تقدیم شود.

 

مدیرکل هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با بیان اینکه حجت الاسلام ارزانی (شنبه 20 مهر) به خوزستان سفر می کند ادامه داد: در این سفر علاوه بر احکام شورای سیاستگذاری کانون های مساجد به نماینده ولی فقیه در استان و سایر مسئولان مربوطه اعطا می شود.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مسجد زائران اربعین حسینی هفته نیروی انتظامی روزنامه مواکب الاتحاد کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۶۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

محسن رضایی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان، گفت: حدود ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان درآمده‌اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

وی اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان‌غربی مربوط به روستاها است که نقش بسزایی در شکوفایی استعداد‌ها و توان‌افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان‌غربی ویژه بانوان فعالیت می‌کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت‌های فرهنگی و هنری را نشان می‌دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت‌های این کانون‌ها در بستر مسجد شکل می‌گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود