Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@23:00:11 GMT

سامانه سیار خون‌گیری در استان قزوین رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۷۷۷۵

سامانه سیار خون‌گیری در استان قزوین رونمایی شد

این سامانه سیار که به هفت تخت خون‌گیری مجهز است با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه سازمان انتقال خون در دانشگاه علوم پزشکی قزوین به بهره برداری رسید.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور در حاشیه رونمایی از این سامانه به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از ایجاد اولین سامانه سیار خونگیری در کشور، جلوگیری از گسترش مراکز انتقال خونی است که تعداد اهدای خون پایینی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پورفتح الله افزود: یکی از اشکالات سازمان بهداشت جهانی به کشورهای در حال توسعه، موضوع مراکز انتقال خون با میزان پایین اهدا است که استانداردهای لازم را رعایت نکرده و کیفیت خدمات پایینی دارند.

وی با بیان اینکه حمل و نقل خون از این مراکز برای فرآوری، اقتصادی نیست، اضافه کرد: هم اکنون ۱۳۰ مرکز انتقال خون در کشور فعالیت دارند که ۸۰ مورد از آنها جزو مراکز کوچکی هستند که میزان اهدای خون در آنها بسیار پایین است.
این مسئول افزود: هزینه‌های مربوط به حمل و نقل خون و... در این مراکز برای سازمان انقال خون اقتصادی نیست از این رو می‌توان با ایجاد سامانه‌های سیار خون‌گیری، این هزینه‌ها را کاهش داد.

پور فتح الله اظهار داشت: با توجه به نبود مراکز انتقال خون در شهرستان‌های قزوین این سامانه سیار به صورت دوره‌ای و در مقاطع زمانی مشخص به نوبت در شهرستان‌ها مستقر شده و برای خون‌گیری از اهداکنندگان طبق آخرین استانداردهای روز اقدام خواهد کرد.

مدیر عامل سازمان انتقال خون، فرهنگسازی مصرف و مدیریت خون بیمار را در بیمارستان‌ها از مهمترین برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: با اصلاح و کاهش مصرف خون ضمن کاهش هزینه‌های بیمار می‌توان به اقتصاد کشور نیز کمک کرد.

وی همچنین از  متمرکزسازی آزمایش‌های انتقال خون در ۹ ناحیه کشور خبر داد و افزود: این برنامه با آخرین استانداردهای روز در ماه‌های آینده عملیاتی می‌شود.

 پور فتح الله همچنین با اشاره به شاخص ۶۳ درصدی اهدای مستمر خون، افزود: با توجه به اینکه اهداکنندگان مستمر از سالم‌ترین خون برای اهدا برخوردارند تلاش می‌شود با فرهنگسازی و ترویج اهدای خون در کشور این شاخص را به ۹۰ درصد افزایش دهیم.

۷۳۸۸*۶۱۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اهدای خون سازمان انتقال خون ایران استان قزوین بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است

علی بخش شجاعی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در سطح استان ۹ مرکز خرید راه اندازی شده که از این تعداد ۲ مرکز خرید گندم و کلزا متعلق به کهگیلویه است

وی با بیان اینکه تجهیزات لازم در مراکز خرید فراهم شده است، خاطر نشان کرد: کشاورزان در مورد تحویل محصول مازاد بر مصرف خود دغدغه‌ای نداشته باشند.

مدیرکل تعاون روستایی استان تاکید کرد: سعی بر آن است در جهت رفاه حال کشاورزان مراکز خرید در کهگیلویه به صورت شبانه روزی فعال شود.

شجاعی با اشاره به ثبت اراضی کشاورزان در سامانه کشت خاطر نشان کرد: به کشاورزانی که قرارداد خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند به ازای هر تن از مزرعه تا مرکز خرید مبلغ میزان ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: تشویقی در نظر گرفته شده به ازای هر تن به فردی تعلق می‌گیرد که محصول خود را بنام خود در سامانه کشت قراردادی ثبت کند.

کد خبر 6097712

دیگر خبرها

  • ۵۰درصد واحدهای شوینده‌ کشور در قزوین مستقر هستند
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • خسارتی به گندم‌های ذخیره شده در استان خوزستان وارد نشده است
  • تحرک بین المللی دانشجویان انتقال فناوری به جهان را تسهیل می‌بخشد
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • انتقال آب از سد دز به سد کرخه