Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت فرانسه قصد دارد با پیاده سازی برنامه تشخیص چهره در این کشور از این پس به جای کارت‌ها و کدهای شناسایی از فناوری تشخیص چهره برای تایید هویت فرانسوی‌ها استفاده کند که با مخالفت‌هایی نیز مواجه شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از بلومبرگ، فرانسه قرار است تبدیل به اولین کشور اروپایی شود که از فناوری تشخیص چهره برای تایید هویت دیجیتالی امن شهروندان خود استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام با توجه به مسائل حفظ حریم شخصی خطرناک تلقی شده است.

دولت ادعا می‌کند که این برنامه جدید برای کارآمدتر شدن دولت است. وب‌سایت وزارت کشور فرانسه می‌گوید این برنامه به نام "تأیید هویت آنلاین از طریق تلفن همراه" موسوم به "Alicem" راه اندازی می‌شود که می‌تواند برای تایید هویت هر فردی در اینترنت به روشی ایمن عمل کند.

این برنامه پس از یک مرحله آزمایشی شش ماهه در ماه نوامبر به مرحله اجرا خواهد رسید که زودتر از تاریخ اعلام شده اولیه در کریسمس است.

با این حال این برنامه بدون مخالف هم نیست. سازمان تنظیم مقررات فرانسه موسوم به "CNIL" ادعا می‌کند که این برنامه قانون رضایت اروپا را نقض می‌کند و برای این برنامه در دادگاه عالی اداری فرانسه توسط یک گروه حفظ حریم خصوصی به نام "La Quadrature du Net" پرونده تشکیل شده است.

این پروژه از طریق برنامه‌ای روی گوشی هوشمند که تراشه گذرنامه الکترونیکی را می‌خواند، کار می‌کند. سپس برنامه برای تأیید هویت فرد، عکس بیومتریک وی را از طریق فناوری تشخیص چهره با صاحب تلفن همراه تطبیق می‌دهد.

این روند برای خیلی‌ها ترسناک است، زیرا در اوایل سال جاری یک هکر تنها در کمتر از یک ساعت وارد یک برنامه پیام رسان دولتی شد.

"مارتین دراگو" وکیل این گروه حفظ حریم خصوصی گفت: دولت می‌خواهد مردم را به استفاده از "Alicem" و فناوری تشخیص چهره مجبور کند. ما در حال مجبور شدن به استفاده گسترده از فناوری تشخیص چهره هستیم و اهمیتی به رضایت و حق انتخاب مردم داده نمی‌شود.

با این حال فرانسه سعی کرده است با بیان اینکه عکس‌های مورد استفاده برای تشخیص چهره پس از ثبت‌نام ظرف چند ثانیه پاک می‌شوند و در پایگاه‌های اطلاعاتی شهروندان ثبت نخواهند شد، به مردم در مورد حفظ حریم خصوصی آنها اطمینان دهد.

دولت فرانسه می‌گوید این اقدام برای توسعه هویت‌های دیجیتالی انجام شده است و می‌تواند خیال شهروندان را از همه چیز از امنیت پرداخت مالیات‌های خود گرفته تا صورتحساب‌ها و قبض‌های مختلف با یک دسترسی ایمن و آسان راحت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرانسه فناوری تشخیص چهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۷۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقیقتی که در برنامه المیرا شریفی‌مقدم فاش شد

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

حقیقتی که در برنامه المیرا شریفی‌مقدم فاش شد

هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را می‌خواند


تغییر لوگوی پرسپولیس توسط مالک جدید شَر شد!


چهره غمگین سیدحسین خمینی در مراسم ختم مادرش


خداحافظی غافلگیرکننده ایران خودرو با محصول محبوبش


سکه‌های حراجی بانک‌ مرکزی «تو زرد» از آب درآمد؟!


مرگ مشکوک یک زن در منطقه لواسان تهران
ماجرای عجیب ربوده شدن همیار محیط زیست در مازندران


دانشجویان تهرانی چادر زده و تحصن کردند


عکس معناداری که در روز روانشناس پربازتاب شد


سورپرایز اپل برای هواداران با یک آپشن خیلی خاص


فروش ساعت ثروتمندترین مسافر تایتانیک!


عکسی که امروز حال مردم ایران را خوب کرد


حقیقتی که در برنامه المیرا شریفی‌مقدم فاش شد

استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!


آخرین عکس هیتلر در بین خرابی‌های برلین


مغز انسان درحال بزرگ‌تر شدن است
استایل هنری نرگس محمدی در آستانه ۴۰ سالگی


ماجرای «نفرین فرعون» چگونه بر سر زبان‌ها افتاد؟


تیپ و چهره متفاوت بازیگر ریز نقش پایتخت در فرنگ

دیگر خبرها

  • حقیقتی که در برنامه المیرا شریفی‌مقدم فاش شد
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • طعنه رسانه فرانسوی به بارسلونا؛ دمونتادا جواب ریمونتادا
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند