Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی خبر داد و گفت: مقررات مربوط به انتخابات و تکالیف مدیران قضایی در این خصوص از جمله اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی  به حوزه‌های قضایی استان ابلاغ شده است. تاریخ انتشار: 17:01 - 15 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۶۴۹۶

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، اولین نشست ستاد استانی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین جعفری، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل و دادستان‌ مرکز استان خراسان شمالی و تعدادی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، نهادهای نظارتی و امنیتی نیز حضور داشتند، تبیین قوانین و مقررات مربوط به انتخابات و پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی از طریق آموزش، ارشاد و تبیین بایسته‌های قانونی و اطلاع رسانی درباره مصادیق عناوین‌ مجرمانه مندرج در قوانین‌ و مقررات از مهمترین موضوعات مطروحه بود.

برقراری تمهیدات لازم و تسهیل زمینه‌های جلب اعتماد عمومی و  مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی، رصد تحرکات و رفتارها و فرایندها در فضای مجازی  جهت اتخاذ تدابیر مراقبتی از دیگر مباحثی بود که مورد گفتگو، بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی انتخابات را مهمترین مظهر جمهوریت نظام عنوان و خاطرنشان کرد: هیچ دولتی مانند جمهوری اسلامی ایران این حجم از مشارکت گسترده مردمی را نداشته است و به همین اعتبار می توان ایران اسلامی را سرآمد تمام دولت های جهان از حیث جمهوریت و اسلامیت و نمایش حضور باشکوه مردم در عرصه های انتخاباتی معرفی کرد.

این مقام قضایی همچنین از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی خبر داد و اظهار داشت: مقررات مربوط به انتخابات و تکالیف مدیران قضایی در این خصوص از جمله اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی  به  حوزه های قضایی استان ابلاغ گردیده و آنها کاملا آماده و مهیای انجام کار هستند.

وی با توجه مؤکد نقش راهگشا و سازنده سیاست‌های پیشگیرانه و بازدارنده دستگاه قضا در حوزه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی بعنوان مهمترین اولویت و دستور کار دانست و بیان داشت: عمده توجه ما بر مقوله پیشگیری از طریق آموزش و توجیه و ارشاد جامعه هدف معطوف گردیده و در این باره به مدیران قضایی تأکید شده تا بیشتر حول محور این موضوع متمرکز شوند و امیدواریم با تدابیر مناسب و تمهیدات لازم انتخابات آتی به بهترین وجه برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری خراسان شمالی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی شعب ویژه انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۰۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از فردا در کرمانشاه

محمدرضا آمویی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز فعالیت تبلیغاتی نامزدهای دور دوم از فردا، اظهار کرد: چهار نامزد راه یافته به دور دوم در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه برای تعیین ۲ کرسی باقی مانده با هم رقابت می‌کنند.

وی افزود: اسامی این چهار نامزد در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه به ترتیب حروف الفبا آقایان جهانبخش امینی با کد انتخاباتی ۱۱، ابراهیم رحیمی زنگنه با کد انتخاباتی ۲۲، فضل الله رنجبر با کد انتخاباتی ۳۳ و عبدالرضا مصری با کد انتخاباتی ۴۴ هستند.

فرماندار کرمانشاه بیان کرد: از بامداد روز پنجشنبه مصادف با سیزدهم اردیبهشت ماه، مهلت تبلیغات این چهار نامزد انتخابات شروع و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

آمویی تصریح کرد: مهلت تبلیغات این نامزدها ۲۴ ساعت قبل از فرایند رأی گیری پایان خواهد گرفت.

آمویی با بیان اینکه انتخابات دور دوم همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، گفت: فرآیند رأی‌گیری از ساعت هشت صبح آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ ساعت ادامه دارد و در صورت نیاز این زمان تمدید خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات این دوره در کرمانشاه به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، افزود: روز رأی گیری دستگاه‌های اخذ رأی مکانیزه در شعب مستقر می‌شود و شهروندان می‌توانند به سهولت رأی خود را ثبت کنند.

گفتنی است، ۶۴۵ شعبه اخذ رأی برای دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه پیش بینی شده است.

کد خبر 6094393

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از فردا در کرمانشاه
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • متهم جرائم اقتصادی در کرمانشاه دستگیر شد