Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیم کدخدا روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی اخیر همزمان با آغاز سال آبی جدید سبب طغیان رودخانه‌های فصلی و رودخانه بزرگ سرباز با طول حدود ۳۰۰ کیلومتری شد.

وی بیان کرد: عمده بارش‌ها در بالادست و سرشاخه‌های رودخانه سرباز رخ داد و موجب طغیان و آورد این رودخانه به دفعات متوالی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سرباز اظهار داشت: سد پیشین با ظرفیت ۱۷۵ میلیون مترمکعب مجددا سرریز شد و حجم مازاد سیلاب به سمت مناطق پایین دست جاری است.

وی بیان کرد: بارش‌ها خساراتی را به تاسیسات و زیر ساخت‌های سرباز از جمله راه‌های ارتباطی، شبکه برق، بخش کشاورزی و منازل مسکونی در روستاها وارد کرده است.

کدخدا تصریح کرد: با سرریز شدن ذخیره آبی سد پیشین اولویت آبی شهرستان سرباز تخصیص فوری حقابه کشاورزی منطقه از منابع آب سد حداقل به میزان پنج میلیون متر مکعب و برنامه ریزی عملی جهاد کشاورزی برای مصرف صحیح این حقابه است.

وی ادامه داد: میزان خسارت‌های ناشی از سیلاب چند روز اخیر در سرباز در حال بررسی است.

به گزارش ایرنا راسک مرکز شهرستان سرباز از توابع سیستان و بلوچستان در فاصله حدود ۵۰۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
۳۰۴۳**۳۲۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی بارندگی سرباز سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۰۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوی ورود سیلاب به شهر راور گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا عباسی، ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه میزان بارندگی که امروز در شهرستان راور صورت گرفت بی سابقه بوده است گفت: در اثر بارندگی‌های شدید خساراتی به حوزه کشاورزی، باغداری، دامداری و زیرساخت‌های شهرستان راور وارد شده که در حال ارزیابی میزان این خسارت‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام هواشناسی بارش‌ها همچنان در این شهرستان ادامه دارد افزود: برای جلوگیری از خسارات ناشی از این بارندگی‌ها، نهادهای امدادی و حمایتی شامل بخشداری‌، دهیاری‌ها، هلال احمر، شهرداری‌، راهداری، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در آماده باش کامل هستند.

کد خبر 6087827

دیگر خبرها

  • بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • جلوی ورود سیلاب به شهر راور گرفته شد
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد جهت مواجهه با سیل
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • بازدید فرماندار سرباز از خسارات بارندگی و سیل از راه‌های روستایی
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری