Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی با دعوت از کارآفرینان برای ورود به کشاورزی قراردادی اظهار کرد: دولت، وزارت و استان نیز آماده خدمت و همکاری است تا این واحدها را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهد.

به گزارش ایسنا، امروز 15 مهرماه در همایش روز روستا و عشایر، محمد حجتی اظهار کرد‌: توفیق پیدا کردیم که در ارتباط با مجموعه عشایر و شورای عالی عشایر جلساتی با معاون اول برگزار کنیم و در آغاز دولت ساختار و سازمان متلاشی شده و رها شده بود که از طرق مختلف با مصوبات و پشتیبانی مجلس صندوق توسعه و نمایندگی ها شکل گرفت و به صورت قانونمند اعتبارات در اختیار آن ها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جهاد کشاورزی افزود‌‌: همکاری هایی که در توسعه کد دار کردن مناطق عشایری، حضور و مشارکت عشایر و زنان عشایری در تولید محصولات روستایی ایجاد شد که عناصر آن در گوشه کنار نمایشگاه ها دیده می شود که از نتایج آن بزرگترین تولید کننده گوشت قرمز بودن در کشور است.

وی اظهار کرد‌: در منطقه سربیشه برای اولین بار بحث ترسیب کربن و طرح پایلوت خیلی خوبی اجرا شد که در گوشه کنار استان با تکیه بر ظرفیت های اقلیمی می توان دید که نتیجه‌ی این طرح حضور و مشارکت مردم و شکل گرفتن زنجیره‌ی تولید محصولاتشان است.
حجتی با بیان اینکه علی رغم تولید محضولات خیلی خوب متاسفانه نتوانسته ایم زنجیره‌ی تولید را آنطور که باید گسترش دهیم، تصریح کرد‌: امکان این که سرمایه گذاری را با تسهیلات کم بهره انجام دهیم، وجود دارد و با کمک قراردادی کردن عرضه زعفران و دیگر محصولات قابل اجراست.
وزیر جهادکشاورزی گفت‌: امید است بتوان با کمک کارآفرینان ارزش افزوده شامل حال مردم شود و آرام آرام این محصولات را به دنیا معرفی کرد.

حجتی گفت‌: بیشتر محصولات استراتژیک استان گیاهان دارویی است و بسیار ارزشمند است چرا که کشورهایی که این محصولات به صورت فله ای صادر می کنند ارزش افزوده بالا برای این محصولات ایجاد کرده اند که کشاورزان و کشور ما از این ارزش افزوده محروم هستند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در این زمینه کارهایی به آرامی آغاز شده و همه باید تلاش کنیم تا به سرانجام برسد، تصریح کرد‌: برای این امر اولویت با کارآفرینان است و دولت تنها تسهیلگر است و صدور مجوزها، پشتیبانی تسهیلاتی و تأمین زیرساخت ها نیز وظیفه دولت است اما باید اول کارافرینان وارد کار شوند.
وی افزود‌: یکی از کارهای اساسی که در منطقه می توا‌ن انجام داد تا قنات ها را برای نسل های بعد حفط کنیم اجرای طرح های آبخیزداری است تا جلوگیری فرسایش خاک را گرفته و سفره ها را تقویت کنیم.
حجتی ضمن اشاره به اینکه مناعت طبع، سخت کوشی، سازگاری با شرایط اقلیمی از ویژگی های مردم خراسان جنوبی است، شترداری را یکی دیگر از ظرفیت های توسعه استان دانست و افزود‌: با توجه به عرصه های وسیع و ظرفیت بالای پرورش شتر این صنعت یکی از طرح هایی است که می توان در استان اجرا کرد.

حجتی با بیان اینکه مردم آرام آرام به آثار مثبت پرورش شتر پی برده اند، ادامه داد‌: شترداری کمترین هزینه و بیشترین درآمد را دارد و می توانیم با همکاری مردم در استان آن را به خوبی توسعه دهیم
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو

ایسنا/همدان ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در حالی امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد که استان همدان حضوری پرقدرت در این نمایشگاه دارد.

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در شش گروه کالایی از محصولات شرکت‌های داخلی شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات،‌ صنعت، فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی برپا شده است.

استان همدان در این دوره از برگزاری نمایشگاه اکسپو با سه محور برنامه‌ریزی شده در حوزه سرمایه‌گذاری، محصولات صادراتی و زنجیره ارزش حضور پیدا کرده که در همین راستا ۲۵۰ محصول متنوع از ۵۰ شرکت امسال در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قالب اطلس سرمایه‌گذاری استان نیز به منظور انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای تجاری سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی نیز معرفی شده‌اند.

همچنین سفال و کشمش به عنوان دو زنجیره ارزش اصلی و چرم، سنگ‌های قیمتی، پوشاک و گیاهان دارویی نیز به عنوان زنجیره توسعه استان در این نمایشگاه مطرح هستند.

به گزارش ایسنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم با طراحی و تولید محصولات جدید
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس