Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد روز دوشنبه در خصوص عملیات نظامی ترکیه علیه شبه نظامیان کرد در شمال سوریه هشدار دادند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»،‌ سخنگوی اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری گفت:‌ «با توجه به بیانیه ترکیه و آمریکا درباره تحولات اوضاع [سوریه]، با این که نگرانی‌های بر حق ترکیه را درک می‌کنیم، می‌توانیم تأیید کنیم که اتحادیه اروپا از همان ابتدا اعلام کرده که هیچ راه‌حل پایداری از طریق راهکار نظامی تحقق نخواهد یافت».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این خبرگزاری، «پانوس مومتزیس» مسئول هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در بحران سوریه نیز در «ژنو» ضمن هشدار در این خصوص که غیرنظامیان نباید در هرگونه عملیات نظامی ارتش سوریه آسیب ببینند، گفت برنامه‌هایی را برای رساندن کمک به این مناطق آماده کرده است.

مومتزیس گفت: «امید ما [رخ دادن] بهترین [حالت] است اما برای بدترین [حالت] آماده‌ایم». وی افزود «تاریخچه تلخ» مناطق امن در مناطقی مانند «سربرنیکا» دیده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، روز دوشنبه اعلام کرد عملیات ارتش این کشور علیه کردهای سوریه ممکن است هر لحظه آغاز شود. وی این اظهارات را ساعاتی پس از آن مطرح کرد که واشنگتن اعلام کرد نیروهای نظامی خود را از مناطق مرزی سوریه و عراق خارج می‌کند.

هشدار دوباره رئیس‌جمهور ترکیه درباره احتمال آغاز عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه در شرایطی مطرح شده که پیشتر رسانه‌ها از استقرار تجهیزات نظامی و نظامیان ترکیه در مرز شمالی سوریه خبر داده بودند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر اروپا سوریه ترکیه چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۰۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد

اظهارات رجب طیب اردوغان در سخنرانی روز جمعه در پنجمین کنفرانس سالانه اتحادیه پارلمانی قدس در استانبول، در مورد تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیان شد.

اردوغان خاطرنشان کرد: اتحادیه نمایندگان قدس به واسطه فعالیت‌های خود در همه زمینه‌ها به صدا و روح مسئله فلسطین در سطح جهانی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در گوشه و کنار قدس شریف آثاری از نیاکان قهرمان ما وجود دارد که ۴۰۰ سال به شهر مقدس خدمت کردند و هیچکس نمی‌تواند آن را پاک کند. هیچ‌کس نمی‌تواند از ما انتظار داشته باشد که در قبال نسل‌کشی برادران فلسطینی‌مان که ۲۰۳ روز به تنهایی مقاومت کرده‌اند، سکوت کنیم.»

اردوغان با بیان اینکه اسرائیل به تدریج هویت بیت المقدس باستانی را از بین می‌برد و نقض حرمت مسجد الاقصی، قبله اول مسلمانان را تشدید می‌کند، تصریح کرد: طرز فکر کسانی که با کشتن همتایان غزه‌ای خود، تولد فرزندان خود را جشن می‌گیرند، به این معناست که آنها ارتباط با اساسی‌ترین ارزش‌های انسانی ندارند..»

وی با تاکید بر اینکه ترکیه همچنان حماس را که از سرزمین خود در برابر اشغالگران دفاع می‌کند به عنوان یک جنبش آزادیبخش ملی تلقی می‌کند، تصریح کرد: ترکیه تنها کشوری است که برای ۵۴ محصول محدودیت تجاری بر اسرائیل اعمال می‌کند.

دولت آمریکا همچنین به دلیل حمایت بی قید و شرط نظامی و دیپلماتیک از اسرائیل مورد انتقاد قرار گرفت. او گفت که با این کار به تشدید مشکل غزه کمک می‌کند نه راه حل.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • هشدار آنروا: اسرائیل در تدارک عملیات نظامی بزرگ در رفح است
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد