Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویز کدخدایی عضو شورای اسلامی شهر بنت  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، در رابطه با تخریب قنات شهر بنت گفت: در پی بارش‌های اخیر دیواره قنات به طول حدود ۱۰۰ متر ریزش کرد و کاملا مسدود شده است بطوریکه کشاورزان در طی این مدت نتوانسته اند مزارع خود را آبیاری کنند با توجه به فصل بذرافشانی اگر اقدام عاجلی صورت نگیرد بسیاری از کشاورزان متضرر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کدخدایی یادآور شد: بر اثر بارندگی‌های چند روز گذشته کشاورزان نیاز به آب ندارند و کمبود آب جبران شده با این حال امیدواریم ظرف امروز و فردا اگر تخریب‌ها در لایه‌های زیرین عمیق نباشد و با اقدام جهاد کشاورزی مسیر آب قنات باز شود کشاورزان امسال سال پر رونقی خواهند داشت.

او ادامه داد: آب قنات بنت به مصرف کشاورزی می‌رسد و پس از گذر از بافت قدیم به باغستان‌ها و کشت زار‌های منطقه هدایت می‌شود.

او افزود: قنات بنت با توجه به اسناد، مدارک و شواهد تاریخی یکی از قدیمی‌ترین قنوات موجود استان هستند و آب آن همانند شاهرگ در بسیاری از نقطه‌های شهر جریان دارد.

کدخدایی اضافه کرد: قسمتی دیگر از قنات نیز سال گذشته بر اثر بارش شدید باران ریزش کرد پیگیری‌های انجام شد، ولی به سرانجام نرسید، لازم به ذکر است بعلت نزدیکی رودخانه به قنات می‌طلبد امور آب نیز با سیل حفاظتی از بروز چنین مشکلاتی که سبب ریزش وتخریب قنات می‌شوند جلوگیری کند.

او تشریح کرد: با توجه به اینکه ممکن است مسدود بودن قنات، خسارت‌های بیشتری را به این قنات وارد کند مردم به خصوص کشاورزان بنت خواستار رسیدگی فوری مسئولان مربوطه در بازگشایی مسیر این قتات هستند.

شهر بنت با بیش از ۸ هزار نفر جمعیت در حدود ۸۰ کیلومتری نیکشهر واقع شده و اغلب مردم آن از طریق کشاورزی و دامداری امرار معاش می‌کنند.

انتهای پیام/ع

تخریب قنات ها در پی بارش های رگباری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۱۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سید محمد رضا سیدحسینی گفت: طبیعت خشک و کم باران استان، نیاکان سخت کوش مردم این دیار را مانند سایر استان‌های کویری کشور به سمت تکنولوژی حفر قنات سوق داده که نتیجه زحمات آنها در قالب هزار و ۹۲۵ رشته قنات به طول دو هزار و ۳۲۷ کیلومتر به عنوان میراثی گرانبها به ما سپرده شده است.
وی گفت: استان سیستان و بلوچستان از نظر تعداد قنوات رتبه ششم کشوری و به لحاظ وابستگی کشاورزی استان به آب قنات با ۱۵ درصد رتبه چهارم کشوری را در بین استان‌های قنات خیز کشور داراست و این نکته موید نقش بسزا و مهم قنات در تولید محصولات کشاورزی و ایجاد اشتغال در استان است.
وی اظهار کرد: در بارندگی‌های اسفند ماه سال گذشته و بارش‌های فروردین امسال و وقوع سیل در استان، بیش از ۳۰۰ رشته از قنوات دچار خسارت شده است و جهت مرمت و بازسازی این قنوات، اعتباری بیش ازهزار و ۲۰۰ میلیاد ریال مورد نیاز است.

دیگر خبرها

  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان