Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-04@03:19:14 GMT

کیفیت مس ایران در بالاترین کیفیت جهانی

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۲۶۱۵

کیفیت مس ایران در بالاترین کیفیت جهانی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز (دوشنبه) «هشتمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران» با حضور 18 کشور جهان در سه بخش اصلی اکتشاف، استخراج و فرآوری همراه با نمایشگاه جانبی با مشارکت 130 شرکت داخلی و خارجی، با حضور مقامات مختلف دولتی و بخش خصوصی در محل شبستان مصلی بزرگ امام خمینی (ره) افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویداد معدنی از سوی سازمان نظام مهندسی معدن ایران، با مشارکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور برگزار می‌شود و کشورهای ایتالیا، آلمان، روسیه، آفریقای جنوبی، ترکیه، چین، کره، ژاپن، هلند، سوئد، بلژیک، اسپانیا، چک، لهستان، رومانی، کانادا، پاکستان و هند در آن حضور و مشارکت دارند.

در این مراسم، اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، با اشاره به لزوم تغییر نگرش در سرمایه‌گذاری صنایع، تصریح کرد: مصرف سرانه فلزات در دنیا نشان‌دهنده روند رو به رشد تقاضا در فلزات آهنی و غیر آهنی است و کشور ما نیز باید در این زمینه برنامه ریزی داشته باشد.

وی مصرف مس در کشور را ۱.۲ کیلوگرم به ازای هر نفر عنوان کرد و گفت: میزان درآمد سرانه کشورها و رشد اقتصادی آن‌ها با تقاضای جهانی برای فلزات کاملا همبستگی دارد.

همچنین به گفته مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، میزان تقاضای مس به دلیل سرمایه گذاری در بخش زیرساخت‌ها در دنیا و تغییر خودروهای بنزینی به برقی افزایشی است.

سعدمحمدی مصرف نفت دنیا را در حال حاضر ۳۶ درصد عنوان کرد و گفت که طبق پیش‌بینی‌ها بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال ۲۰۵۰ که این درصد به ۱۳ کاهش می یابد.

وی با بیان این‌که فلز مس جز ۱۰ عنصر اول استراتژی دنیا است، کیفیت مس ایران را در بالاترین کیفیت جهانی دانست و گفت: در ۵۵ سال گذشته مجموعا ۶ میلیون متر حفاری عمقی در کشور انجام شده که بسیار ناچیز است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران  با اشاره به لزوم جهت‌دهی سرمایه‌گذاری در مسیر صحیح، اظهار کرد: بسیاری از سرفصل‌های دروس برای رشته مهندسی معدن هنوز تعریف نشده یا به درستی تدوین نشده است. مدل‌های اکتشافی ما نیز باید برای کاهش هزینه و افزایش بهره وری به دنیا نزدیک شود و برای رقابت در دنیا باید همگام با تکنولوژی حرکت کنیم.

هشتمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران از امروز تا 17 مهر ماه هر روز از ساعت 10 تا 17 در شبستان مصلی بزرگ امام خمینی (ره) دایر است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: فلزات معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۲۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری مربوط به ظرفیتهای این بخش در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در تهران معرفی شد و علاوه بر آن، ۱۷ بسته سرمایه‌گذاری نیز در اختیار متقاضیان و سرمایه گذاران قرار گرفت.

رضا حیدری افزود: برای این فرصتها و بسته‌های سرمایه‌گذاری کد ویژه تعریف شده که بازدیدکنندگان با اسکن این کد می‌توانند اطلاعات لازم در ارتباط با این فرصتها را در کوتاهترین زمان به دست آورند.

حیدری اظهارکرد: در این نمایشگاه نقشه‌های گردشگری آذربایجان‌غربی نیز بین بازدیدکنندگان توزیع شد که حاوی اطلاعاتی در مورد جاذبه‌های گردشگری و تاریخی آذربایجان‌غربی هستند.

وی ، هدف از شرکت در این نمایشگاه را معرفی فرصتهای سرمایه گذاری استان عنوان کرد و گفت: یافتن سرمایه گذار در حوزه بین المللی در زمینه گردشگری نیز از دیگر اهداف شرکت در نمیشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گروههای کالایی صنعت شامل صنایع خودروسازی، مخابرات و الکترونیک، چاپ و بسته بندی و لوازم خانگی و صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، فرش دستبافت، صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی، پتروشیمی و خدمات  بیمه، مالی و گمرک برگزار شد.

ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران، هشت اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در سالن اجلاس سران نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران افتتاح شد.

این نمایشگاه، با هدف فراهم آوردن فرصت ارائه محصولات، خدمات، فناوریها و ایده‌های تجاری کسب‌وکارها، تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و سایر فعالان بخشها و صنایع مختلف، امروز به کار خود پایان می دهد.

دیگر خبرها

  • معرفی تیم‌های جام جهانی فوتسال/ تیم ملی ایران درمیان غول های دنیا
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • یک پله سقوط مقصودلو و طباطبایی در رنکینگ جهانی شطرنج
  • «وعده صادق» ایران را به عنوان یک قدرت جهانی معرفی کرد
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد