Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:39:44 GMT

۹۷ درصد واکسن های دامی تولید داخلی است

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۲۸۵۱

۹۷ درصد واکسن های دامی تولید داخلی است

علیرضا رفیعی پور  شامگاه دوشنبه در حاشیه سفر به جنوب استان کرمان به خبرنگار ایرنا گفت: در زمینه تولید واکسن های دامی ۹۷ درصد خودکفا شده ایم ولی در بخش واکسن طیور ۷۰درصد واردات داریم.

وی از فعالیت چهار واحد تولید واکسن بخش خصوصی و دولتی در کشور خبر داد و افزود: با حمایت از شرکت های دانش بنیان در صدد هستیم میزان تولید واکسن در حوزه طیور را در داخل کشور افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل منطقه آسیا، اقیانوسیه و خاور دور سازمان جهانی بهداشت دام (OEE) تصریح کرد: سالیانه در کشور بیش از ۸ میلیارد  دوز واکسن برای طیور در قالب ۲۸ نوع واکسن و در حوزه دامی ۳۰۰ میلیون دوز دامی بر علیه ۲۰ نوع بیماری  و واکسن مصرف داریم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ایران جزو ۱۸۴ کشور دنیاست که با انجام اقدام‌های پیشگیرانه به دنبال مقابله با تهدیدهای زیستی بوده و یکی از این اقدام‌های پیشگیرانه واکسینه کردن دام است.

مدیرکل دامپزشکی جنوب استان کرمان از افتتاح آزمایشگاه‌ تشخیصی تخصصی دامپزشکی این منطقه با حضور رییس سازمان دامپزشکی در جیرفت خبر داد و گفت: این  آزمایشگاه با زیر بنای یکهزار و ۶۰۰ متر مربع زیر بنا و با اعتبار هفت میلیارد تومان احداث و تجهیز شده است.

علی احمدی افزود: در این آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی سه کارشناس  علوم آزمایشگاه و چهار نفر دامپزشک مشغول فعالیت هستند که در زمینه تشخیص بیماری ها و کنترل بهداشتی مواد غذایی فعالیت می کنند.

همجواری منطقه جنوب کرمان با استان های مرزی موجب شده تا به مبارزه با بیماری های دامی توجه جدی شود.
اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت می کند و هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.

هفت شهرستان جنوبی استان کرمان با یک میلیون نفر جمعیت، بیش از یک سوم پهناورترین استان کشور را به خود اختصاص داده است.

۷۴۵۰/۷۴۲۹ / ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان سازمان دامپزشکی کشور جیرفت واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۲۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند

منصور دیان اردستانی،معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم   در خصوص دامپروری در استان گفت:ت: هم اینک ۶ هزار و ۸۷۵ واحد دامداری صنعتی و سنتی در زمینه‌های پرورش و نگهداری گاو شیری، گوساله پرواری، گوسفند و بز داشتی و پرواری و شتر با ظرفیت کل دام سبک و سنگین ۵۸۸ هزار و ۲۸۸ راس در استان قم فعال است.

وی افزود: در اثر تلاش بهره‌برداران بخش دامپروری قم، این استان در تولید محصولات دامی جایگاه خوبی در سطح کشور دارد که در همین خصوص طی سال گذشته حدود ۱۸۰ هزار تُن گوشت قرمز و شیر خام در قم تولید و روانه بازار شد.

وی ادامه داد: با توجه به راهبرد اصلی سازمان جهاد کشاورزی قم در تامین امنیت غذایی مردم، وضعیت تولید محصولات دامی در استان به صورت مستمر رصد و برای افزایش میزان آن از سرمایه گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه حمایت می‌شود.

مجموع تولید سالانه محصولات کشاورزی قم در بخش‌های مختلف بیش‌از ۸۰۰ هزار تُن است و به گفته مسئولان جهاد کشاورزی قم، افزایش سطح تولید محصولات به خصوص در حوزه دام و طیور در سال جاری با جدیت دنبال می‌شود.

۲ درصد از تولیدات پروتینی کشور با تلاش فعالان حوزه دام و طیور استان قم تامین می‌شود، این موضوع نشان می‌دهد فعالیت‌های بخش کشاورزی در قم با وجود کم‌بودن مساحت استان، دارای بهره‌وری و اثربخشی بالایی است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • دولت ایران کم‌ خرج‌ ترین دولتِ در حال‌ توسعه معرفی شد + جدول
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند