Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی اعزام هیات عالی دانشگاه آزاد به دانشگاه صنعتی کلن و دانشگاه دولتی کلن آلمان، قرارداد تحصیلات آکادمیک بین این دو دانشگاه منعقد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در پی اعزام هیات عالی دانشگاه آزاد اسلامی شامل بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، علیرضا شیخ عطار معاون امور بین الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، سعید قاضی مغربی رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری و هیئت همراه به دانشگاه صنعتی کلن و دانشگاه دولتی کلن آلمان قرارداد تحصیلات آکادمیک با مدرک مشترک فی مابین دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری و KLB دانشگاه صنعتی کلن آلمان منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی مغربی ضمن تقدیر و تشکر از مساعدت‌های ویژه محمد مهدی طهرانچی ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی، بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و علیرضا شیخ عطار معاون امور بین الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، در به ثمر  رسیدن انعقاد قرارداد و تفاهم نامه  با دانشگاه صنعتی کلن آلمان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری دو سال پیش تصمیم به انعقاد قرارداد با یک شرکت ماشین آلات کشاورزی داشته و مبنای کار بدین صورت بود تا با برگزاری کنفرانس‌های مشترک، چاپ مقالات مشترک، دانشجوی بین المللی بگیریم و به نوعی برای دانشجویان خود بازار کار را فراهم آوریم.

رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری گفت: در آلمان غربی دو نوع دانشگاه شامل دانشگاه علمی و دانشگاه تکنولوژی وجود دارد و در دانشگاه‌های تکنولوژی دانشجو همزمان هم مهارت دانشی و هم مهارت فنی را می‌آموزد، مبنای کار این دانشگاه دو روز کار تئوری و سه روز کار در صنعت است بنابراین هدف ما حرکت به سویی است تا دانشجو علاوه بر درس‌های تئوری یک تکنسین حرفه ای باشد تا پس از فارغ التحصیلی به آسانی جذب بازار کار شود.

این مقام دانشگاهی با اشاره به سفر سال گذشته مسؤولان دانشگاه صنعتی آلمان به ایران و حضور پرفسور اولریش رئیس دانشکده ماشین آلات صنعتی و کشاورزی این دانشگاه عنوان کرد: سال قبل یک تفاهم نامه اولیه منعقد کردیم و  پیش‌نویس یک تفاهم نامه و دو قرارداد را آماده و به آلمان ارسال کردیم.

وی ادامه داد: سفر امسال ما به آلمان دستاوردهای بسیاری داشته که مرهون حمایت‌های ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی است.

قاضی مغربی تصریح کرد: در قراردادی که با KLB کلن آلمان منعقد شد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری متعهد شد تا دانشجو را در کشور ایران با استانداردهای کشور آلمان در مقطع کاردانی رشته‌های ماشین آلات کشاورزی، ماشین آلات راه سازی، برق، الکترونیک، قدرت و آی تی تربیت کند و برای دانشجو بدون سفر به کشور آلمان دو مدرک مشترک ایرانی و آلمانی صادر شد.

قاضی مغربی افزود: دانشگاه صنعتی کلن آلمان در این قرارداد متعهد شد برای دانشجویان که دو سال و نیم در رشته‌های مورد نیاز درس خوانده و موفق به دریافت مدرک مشترک شده‌اند شرایطی برای اعزام آنان برای مدت 6 ماه به کشور آلمان فراهم سازند تا دانشجو در کارخانه‌های آنجا کار و حقوق دریافت کنند.

عضو هیات علمی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری بیان داشت: در این قرارداد ذکر شده است که دانشجویانی از ابتدا برای تحصیل در مقطع کاردانی به کشور آلمان اعزام می‌شوند و پس از دریافت مدرک مشترک و بازگشت به ایران دانشگاه کلن برای این افراد در شرکت‌های آلمانی که در ایران حضور دارند شرایط کار فراهم می‌سازد.

وی از دیگر دستاوردهای سفر به آلمان را راه اندازی یک موسسه زبان آلمانی در ایران زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری بیان کرد و اظهار داشت: برای تدریس در دوره‌های سطح پایین از اساتید ایرانی و در رده‌های سطح بالاتر از اساتید آلمانی استفاده می‌شود و برخی از کلاس‌های نیز بصورت آنلاین برگزار می‌شودو فرد در پایان دوره‌ها برای دریافت مدرک نهایی خود مطابق با استانداردها یک سفر دو هفته‌ای به کشور آلمان خواهد داشت.

قاضی مغربی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری مفتخر است به عنوان اولین واحد دانشگاهی در دفترچه کنکور رشته‌های تحت عنوان کاردانی حرفه‌ای، کارشناسی حرفه‌ای، کارشناسی ارشد حرفه ای و دکتری حرفه‌ای با صدور مدرک مشترک با کشور آلمان را داشته باشد.

رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری بر پایه گذاری آموزش‌های مهارت محور برای دانشجویان و استفاده از اساتید به نام و مطرح کشوری تاکید کرد تا دانشجوی فارغ التحصیل موارد کاربردی را فرا گرفته و به سرعت جذب بازار کار شود و از سویی این واحد دانشگاهی به یک دانشگاه برند تبدیل شود.

قاضی مغربی با تأکید بر افزایش خدمات آموزشی گفت: با همکاری و تعامل هرچه بیشتر با کشور آلمان، سرعت بالا، استفاده از نیروی انسانی با انگیزه، افزایش رشته‌های تحصیلی، اخذ دانشجوی بین المللی، افزایش استانداردهای آموزشی و رسیدن به سطح بین المللی بخش امور بین الملل را به یک نهال قدرتمند تبدیل کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد بیژن رنجبر دانشجویان غیرایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۳۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجموعه بسیج دانشجویی با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین اقدام به برگزاری اردوی جهادی یک‌روزه در مناطق محروم روستای «زاری» از توابع شهرستان اسفراین کرد.

در این اردوی جهادی چند تن از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین، استادان و ۲۰ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین به مدت یک روز در کارگروه‌های تعلیم و تربیت، فرهنگی و بهداشت با هدف توسعه فرهنگ محرومیت‌زُدایی بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم و پویاسازی مدارس مشغول به فعالیت شدند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • سرویس‌دهی اتوبوسرانی تبریز برای تماشاگران بازی تراکتور و استقلال
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس