Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:10:35 GMT

ایران اسلامی یک جبهه متحد از همه اقوام است

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۳۶۳۶

ایران اسلامی یک جبهه متحد از همه اقوام است

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از دفتر امام جمعه شهرکرد، حجت الاسلام محمد علی نکونام در سفر به شهرستان لردگان افزود :از مردم خوب و ارزشمند و دوست داشتنی لردگان جز محبت، ولایت مداری، ایمان، اعتقاد و پایبندی به ارزش‌های دینی هیچ چیز از آنها ندیده ایم.

به گفته وی، مردم شهرستان لردگان در تمامی صحنه‌های انقلاب ، اجتماعات، نماز جمعه‌ و راهپیمایی‌ها حضوری پررنگ دارند و حضورشان در صحنه‌های مختلف انقلاب و ولایت‌مداری و دلدادگی‌شان به ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای نمونه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهرکرد با اشاره به گرفتاری که این مردم با آن مواجه شدند، گفت: این مردم وقتی خدایی نخواسته با بلایی مواجه شوند طبیعی است که نگران باشند و من وقتی در خطبه‌های نماز جمعه داشتم این مساله را بیان می‌کردم وقتی به مساله مشکلات مردم رسیدم ، بغض گلویم را گرفت چون نگران کننده است و حادثه تلخی است و وقتی به یک مساله‌ای این چنین مبتلا بشوند به طور قطع دردآور است و همه نگران هستند. 
نماینده ولی فقیه در استان درمان را اولویت اصلی در مساله روستای لردگان دانست و گفت: اولویت اول در چنین شرایطی این است که همه متمرکز بشوند و  این گرفتاری را محدود کنند و راه درمان این بیماری و کم کردن ضایعات این حادثه باید با تمرکز همگانی باشد.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: مسئولان ما تمام تلاششان را به این موضوع به کار بگیرند و خانواده بهداشت و درمان با تمام وجود متمرکز بشود روی این معنا که این بیماری درمان بشود و درمان پذیر نیز است و می‌توان از گسترش آن جلوگیری کرد و نباید اجازه داد سرخوردگی برای مردم خوب، جوانان عزیزو خانوادهها به وجود بیاید و باید روحیه و نشاط داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: اینکه در این حادثه چه کسی مقصر است مساله بعدی است که باید به طور حتم رسیدگی شود و این که چه کسی این را به وجود آورده و چه مساله‌ای است که باید بررسی کنند و به آن برسند.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد:  اولویت اول ما مساله درمان و مساله رسیدگی به مشکلات است و بعد رسیدگی به علت‌های دیگر که به واقع دردآور و نگران‌کننده است و بنده به عنوان یک خادم وقتی مساله را شنیدم به شدت نگران و ناراحت شدم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، با اشاره به تلاش دشمن برای موج سواری بر روی این حادثه گفت: در این مساله داخلی که به هر دلیلی به وجود آمده است دشمن می‌آید بر روی آن موج سواری می‌کند و می‌خواهد از این مساله و عارضه داخلی برای ایجاد فتنه سوءاستفاده کند.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: آنجا که گفتیم " فتنه" منظور  ورود دشمن برای بهره‌برداری از این بیماری مردم به نفع خود است و دشمنان مردم، شعارهای ساختارشکن می‌دهند و به بیت‌المال ضربه وارد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: دشمن غیرمحسوس وارد می‌شود و الان ردپای آنها دارد آرام آرام پیدا و مشخص می‌شود و تحریک‌هایی که اینها نسبت به مساله به اشکال مختلف چه در فضاهای مجازی و چه حضوری مرتب دارند مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه دشمن از هر فرصت و حادثه‌ای برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می‌کند، گفت: نکته اساسی و کلیدی و مهم این است که دشمن به طور معمول از حوادث می‌خواهد به نفع خودش استفاده کند و اگر در حوادث اخیر لردگان سخن از فتنه دشمن بود، فتنه نه از جهت این که ابتلاء و حادثه به دست دشمن وجود آمد، بلکه منظور آن بود که دشمن میدان‌دار نشود.

به گفته وی، همه با اتحاد و همدلی از بحران عبور می‌کنند و دشمن را ناکام می‌گذارند اما اگر خدایی نخواسته در حوادث و ابتلاها، قدرت تصمیم‌گیری از افراد و مسئولان و جامعه گرفته شد و قدرت این که بر حادثه مسلط بشوند از آن ها سلب شد، دشمن می آید بر حادثه مسلط می‌شود.

نکونام تصریح کرد: ایران اسلامی یک جبهه متحد از همه اقوام است، ایران اسلامی یک امت واحده از همه زبانها و رنگها و نژادها و قومیتها و طوایف است و تفرقه در بین آن ها جایی ندارد اما دشمن می‌خواهد یک عارضه را تبدیل کند به یک مساله قومیتی و شکاف انداختن بین مردم و موج سواری و این مسائلی که شما دارید مشاهده می کنید و لطمه وارد کردن به یک جمع خوب و مومن متدین و دوست داشتنی که من یقین دارم شما  این اجازه را به دشمن نخواهید داد.

به گفته وی، مردم خوب و عزیزانی که در این مساله گرفتار شدند به شدت نیازمند محبت ، همدلی ، نیازمند همراهی، نیازمند کمک و مساعدت هستند و تقاضای جدی‌ام از همه مسئولان این است که علت‌ها را دنبال کنند و علت‌یابی کنند و مقصرین را  شناسایی و هر کسی در هر جایگاهی و به هر شکلی کوتاهی صورت با او برخورد کنند.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد حجت الاسلام و المسلمین نکونام روز دوشنبه ۱۵ مهرماه به مناسبت سالروز سفر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در ۱۵ مهرسال ۱۳۷۱ به این استان و همچنین دلجویی و بررسی مسائل اخیر در لردگان به این شهرستان سفر کرد.

شهرستان لردگان در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

۲۰۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لردگان شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان ظهر شنبه با هدف بررسی بیانات مقام معظم رهبری پیرامون تشکیل جبهه فرهنگی و مأموریت‌های این نهاد انقلابی برگزار شد.

«زهرا ایمان پور» فعال فرهنگی در این نشست با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در راستای وجود یک جبهه‌ی هماهنگ در مقابل ما، اظهار کرد: ما متوجه این قضیه هستیم که دشمن از اوایل انقلاب تا کنون با تمام قوای جسمی و فکری و مالی خود در مقابل ما ایستاده تا برای ملت ما موانعی ایجاد کند که بیش از این اسلام در خاورمیانه گسترش نیابد زیرا مهمترین قاعده اسلام، ایستادگی در مقابل استکبار دشمن است.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه ما نیازمند به یک پشتوانه‌ی فکری و فرهنگی در تشکیلات هستیم، افزود: ما نباید با نسل جوان طبق برنامه و کتاب‌های چندین سال قبل پیش ببریم، ما باید با یک شناسایی جدیدی از نیازهای جوانان امروزی پیش رویم تا بتوانیم با این نسل ارتباط بگیریم.

وی ادامه داد: در راستای خود سازی ما باید در قدم اول از خودمان بگذریم و قدم بعدی در این راستا این است که باید گفتار درست و حق را بشناسیم و طبق آن گفتار پیش رویم برای متواضع شدن و مقابله با نفس خودمان باید تقوا پیشه کنیم.

ساجده قادری نیز در این نشست با بیان به اینکه سقوط فرهنگی یک شبه ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: اغتشاشات سال گذشته یک بزنگاهی بود برای ما، که متوجه شویم یک مسئله دروغین می‌تواند جامعه ما را تحت تأثیر قرار دهد، ما نیازمند به یک آگاه سازی متداوم هستیم برای نسل جدید تا در چنین مواقعی جامعه دچار لغزش نشود.

این مشاور و فعال حوزه سبک زندگی با اذعان به اینکه اگر ما در مسائل توحیدی قوی باشیم دیگر در بزنگاه‌ها دچار لغزش نمی‌شویم، اظهار کرد: شیطان همیشه ما را به مسائل سرگرم کننده اغوا می‌کند اما اگر ما به مضامین قرآنی مراجعه کنیم به تفکر و تعقل وا می‌دارد و جامعه‌ای می‌تواند سقوط کند که فکر و فرهنگ آن جامعه گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ما نیازمند به اتاق فکرهای تخصصی در گروه‌های فرهنگی خودمان هستیم، بیان کرد: ما باید هم سطح دشمن در فضاهای مجازی مقابله کنیم، مثل خبر حمله ایران به اسرائیل که دشمن این حمله را کاملاً یک چیز کوچک نشان داد و فضای مجازی هم پر شد از نظرات دشمن در راستای همین قضیه پس ما نیازمند به یک سری جهادگری در این فضا هستیم تا با جان و مالشان تمام قد در این فضا کار کنند.

کد خبر 6089903

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد