Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:28:43 GMT

زائران عتبات عالیات واکسن آنفلوانزا تزریق کنند

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۴۴۰۶

زائران عتبات عالیات واکسن آنفلوانزا تزریق کنند

حسین معصومی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به راه‌های پیشگیری از آنفلوانزا افزود: زائران بطور مرتب بخصوص بعد از سرفه و عطسه شدید دست‌های خود را با آب و صابون بشویند و یا هنگام عطسه و سرفه با دستمال کاغذی و در صورت نداشتن آن، با قسمت داخلی آرنج جلوی دهان، و بینی خود را بپوشانند.

وی اظهار داشت: از مالیدن دست های آلوده به چشم، دهان و بینی و هنگام سلام و احوالپرسی از دست دادن، بوسیدن و در آغوش گرفتن همدیگر خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معصومی اضافه کرد: افراد در صورت داشتن علائم بیماری آنفلوانزا به ویژه نشانه های اصلی شامل تب، سرفه، یا گلو درد و سایر علائم سردرد، درد عضلانی، تعریق، خستگی مفرط، ضعف، گاهی اسهال و استفراغ فاصله حداقل یک متری را در تماس با دیگران رعایت و از حضور در اماکن تجمعی و شلوغ و ارتباط نزدیک با افراد دیگر اجتناب کنند.

این کارشناس ادامه داد: مبتلایان به این بیماری در کنار عمل به دستورات پزشک، استراحت، خواب کافی، مصرف مایعات و مواد مغذی را برای تسریع در بهبودی خود رعایت و پس از بازگشت از کشور عراق در صورت بروز نشانه های بیماری های اسهالی و تنفسی به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه و تا بهبودی کامل از نزدیک شدن و تماس با افراد دیگر خودداری کنند.

وی تصریح کرد: اگر زائران دچار بیماری های دیابت، فشار خون بالا، بیماری های قلبی  و عروقی و آسم هستند، قبل از سفر با پزشک خود مشورت کرده و در صورت تایید پزشک داروهای خود را در طول سفر به همراه داشته باشند و بیماران دیابتی نیز در طول مسیر استراحت کافی کرده  و از کفش مناسب و طبی استفاده کنند.

زائران از مصرف غذاهای سرد اجتناب کنند

معصومی افزود:  از جمله بیماری هایی که زائران عتبات عالیات، بیشتر در معرض ابتلا به آن قرار دارند، بیماری های منتقله از آب و مواد غذایی مثل بیماری های اسهالی به ویژه وبا، مسمومیت غذایی  و غیره و بیماری های تنفسی مثل سرماخوردگی و آنفلوانزا است  که این افراد باید جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی اظهار داشت: بر این اساس در صورت امکان از آبهای بسته بندی  شده استفاده کرده و در طول مسیر از مصرف آب رودخانه، آبهای نگهداری شده در مخازن و آبها  و شربت های خنک  شده با یخ خودداری شود.

این کارشناس افزود: زائران در صورت امکان از  خوردن سبزیجات و کاهو خودداری و میوه را بصورت پوست کنده مصرف و علاوه بر آن از غذاهای گرم تازه تهیه شده استفاده کنند.

وی، با اشاره به اینکه زائران از مصرف غذاهای مانده و سرد اجتناب کنند، گفت: غذا را نباید به مدت طولانی و برای وعده های دیگر نگهداری کنند و در صورت استفاده از غذاهای کنسروی ضمن توجه به مشخصات درج شده روی محصول از جمله پروانه ساخت، مجوز بهداشت و کنترل تاریخ تولید و انقضاء و علامت استاندارد از سالم بودن آن و نداشتن تغییرات ظاهری مانند بادگرفتگی، فرو رفتگی و زنگ زدگی قوطی اطمینان حاصل کنند.

 مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: غذاهای کنسروی قبل از باز شدن آن باید به مدت ۲۰ دقیقه در آب جوش جوشانده شده و علاوه بر آن از خرید کردن مواد غذایی از دستفروشان و دوره گردها خودداری شود.

معصومی افزود: زائران باید در صورت وجود علائمی مانند اسهال، استفراغ و ... به پزشکان و پرسنل بهداشتی و درمانی مستقر در پایگاه‌های ایجاد شده در طول مسیر مراجعه کنند.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واکسن بهداشت و درمان زنجان اربعین ۹۸ آنفلوآنزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۴۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند