Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،طبق بررسی های انجام شده تاکنون بیش از ۷۰ درصد زوار اربعین حسینی در کشور از این مرز تردد کرده اند.

شرایط در مرز مهران بسیار آرام و ترددها روان گزارش شده است، همچنان جاده های استان و منتهی به مرز مهران شاهد حجم زیاد تردد خودروها شده است.

اجرای برنامه‌های بهداشتی برای زائران در مرز مهران

ناصری فر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت: با توجه به افزایش تردد زائران از مرز مهران نسبت به سال گذشته و امکان افزایش انتقال بیماری‌ها در این مرز ، برنامه‌هایی به منظور پیشگیری از انتقال بیماری‌ها دربین زائران انجام گرفته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: تعدادی پایگاه سلامت در مسیر تردد زائران درمرز مهران در نظر گرفته شده است که در مسیر رفت با برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط این پایگاه‌ها ، علائم بیماری‌ها و همچنین رعایت نکات بهداشتی به زائران اربعین حسینی آموزش داده می‌شود .

او اظهار کرد : در مسیر برگشت نیز زائران با عبور از گیت‌های سلامت غربالگری می‌شوند و برنامه‌هایی نیز به منظور جلوگیری از انتشار بیماری در بین زائران صورت می‌گیرد.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بیان کرد: همچنین در پایگاه‌های سلامت، کار‌شناسان مبارزه با بیماری‌های عفونی و پزشکان به غربالگری بیماران عفونی و تب‌دار می‌پردازند .

لازمه یک سفر ایمن در اربعین همکاری با پلیس است

سرهنگ شهاب عزیززاده جانشین انتظامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی، پلیس از ماه‌ها قبل برنامه ریزی‌های خود را آغاز کرده بود و امروز کنترل شد آمدی و تسهیل در تردد آنان نتیجه این اقدامات بوده است.

او افزود: در چند روز گذشته نیرو‌های پلیس به صورت تدریجی و مناسب با تردد زائران در شهر و پایانه مرزی مهران حضور پیدا کردند، اما از ۱۱ مهر ماه ۹۸ با توجه به استقبال خوب زائران ما افزایش نیرو‌های انتظامی را انجام دادیم تا بتوانیم به صورت مناسب در بحث شد آمدی و خدمات رسانی به زائران تلاش کنیم.

جانشین انتظامی استان ایلام با بیان این‌که در طول مسیر زائران ایستگاه‌های تلفیقی ایجاد کرده‌ایم و گشت‌های محسوس و نامحسوس ما فعال هستند بیان کرد: این جشن‌ها علاوه بر اقدامات انتظامی و امنیتی، کنترل رفت و آمدی را هم انجام می‌دهند.

ایمن سازی جاده‌های استان برای تردد زائران از مرز مهران

دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت: به منظور خدمت رسانی هرچه بیشتر به زائرین اربعین حسینی، ایمن سازی مسیر تردد زائرین به طور کامل انجام شده است.

او ادامه داد: تمامی نقاط حادثه خیز جاده‌ای در استان ایلام شناسایی شده و دید حدود ۳۰ نقطه کور حادثه ساز باز شده تا از بروز حوادث جاده‌ای در این ایام جلوگیری گردد.

دلخواه بیان کرد: تاکنون ۶۳ کیلومتر روکش آسفالت در جاده‌های استان ایلام صورت گرفته و ۲۶۰ هزار متر مربع لکه گیری روکش آسفالت نیز به منظور بهبود کیفیت جاده‌های استان در این ایام انجام شده است.

او مطرح کرد: به منظور افزایش دید رانندگان در تمام تونل‌های استان که منتهی به مرز مهران می‌شوند ، شرایط روشنایی در آن‌ها به طور کامل بهبود پیدا کرده است و حدود ۲۵ کیلومتر از شبکه راه‌های آنان نیز تعمیر و نگهداری گردیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام اظهار کرد: با توجه به روند افزایشی تردد زائران از مرز مهران ، تمامی تلاش خود را در جهت ارائه بهترین خدمات به زائران اربعین حسینی انجام خواهیم داد.

در حال تکمیل....

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین 98 محرم 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۴۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و معاون وزیر کشور عراق امروز (دوشنبه) با سفر به مرز خسروی و بازدید از زیرساخت‌های تردد زائران از این مرز رسمی به هراه هیاتی مشتکل از مسئولان ۲ استان دیالی و کرمانشاه در رابطه با همکاری‌های ۲ کشور و پیرامون موضوع برگزاری مراسم پیاده روی اربعین گفتگو کردند
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در حاشیه برگزاری نشستی در این رابطه با موضوع اربعین در محل پایانه مرز خسروی در گفتگو با خبرنگاران یکی از عوامل موفقیت در برگزاری کنگره‌ی اربعین سال گذشته را هماهنگی‌های زود هنگام مسئولان ۲ کشور ایران و عراق بیان کرد.
محمد کاظم آل صادق افزود: امروز با حضور سرلشکرلواء ریاض الخیگانی معاون وزیر کشور عراق از همه مرز‌های تردد زائران اربعین شدکه در رابطه با امکانات و کاستی‌ها تبادل نظری داشته باشیم.
وی اظهار کرد: در سفر امروز مسئولان استانداری ایلام نیز حضور داشتندکه مسائل و مشکلات را احصا کردند تا با تلاش ۲ طرف برطرف شود.
او در پاسخ به سئوال خبرنگاران در رابطه با تردد زائران با خودرو‌های شخصی به عراق گفت: در سفری که مسئول ستاد مرکزی اربعین کشورمان به بغداد خواهد داشت قرار است در سطوح مقامات عالی ۲ کشور در رابطه با این مهم بحث و تصیمیم گیری شود.
معاون وزیر کشور عراق و مسئول ستاد اربعین این کشور نیزبا بیان اینکه تلاش ما برگزاری اربعینی باشکوه‌تر و بهترزا اربعین پارسال است، گفت: امروز در سفری که به مرز خسروی داشتیم در رابطه با مسائل و مشکلات پیرامون برگزاری هرچه بهتر اربعین با حضور ۲ طرف بحث و تبادل نظر شد و مشکلاتی وجود داشت که قرار است با تلاش ۲ طرف جمهوری اسلامی ایران و عراق برطرف شود.
«لواء ریاض الخیگانی» افزود: اربعین یک کنگره بزرگی برای ذکر اهل بیت (ع) است که ما وظیفه داریم در این مسیر خدمت کنیم تا از ثواب آن برخوردار شویم.
وی سفر امروز را در راستای هماهنگی‌های قبلی با سفیر جمهوی اسلامی ایران در بغداد به منظور بازدید میدانی از مرز‌ها و زیرساخت‌های لازم برای تردد زائران اربعین بیان کرد.
فرماندار قصرشیرین نیز در نشست بررسی مسائل برگزاری هرچه بهتر اربعین از مهم‌ترین مشکلات سال گذشته را ازدحام زائران در پشت مرزمنذریه و هنگام خروج از مرز خسروی به دلیل بازرسی که به شکل سنتی انجام می‌شد، بی نظمی در سرویس حمل و نقل طرف مقابل (منذریه) و عدم آشنایی درست رانندگان در رابطه با مسیر مرز منذریه نسیت به دیگر مرز‌ها هنگام بازگشت زوار بیان کرد که خواستار تدبیر طرف عراقی برای رفع این مشکلات با توجه به گرمای هوا شد.
مسئول کمیته اربعین کشور عراق هم از نصب سامانه بازرسی در مرز منذریه برای جلوگیری از ازدحام و تلاش برای رفع دیگر موارد خبرداد.
در این نشست مقرر شد تا کمیته مشترک برای رفع مشکلات مربوط به تردد زائران در ۲ طرف تشکیل شود و همچنین نمایندگان تام الاختیار در ۲ سوی مرز برای رفع مشکلات و مسائل فوری در ایام اربعین مستقر شوند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه از برنامه ریزی برای افزایش  ۵۰ درصدی زائران در اربعین امسال از مرز رسمی خسروی نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: پارسال یک میلیون زائر از این مرز تردد کردند که پیش بینی می‌شود آمار زائران از این مرزدر اربعین سال جاری به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد
«علی شعبانی» در گفتگو با خبرنگاران در قصرشیرین افزود: انجام عملیات اربعین ۱۴۰۳ نیاز به یک سری مقدمات، مذاکرات هماهنگی دارد که با دولت عراق و استانداری استان دیالی باید انجام شود.
وی اظهار کرد: در سال گذشته فضا‌ها و زیرساخت‌های بسیار خوبی از جمله ایجاد سایبان‌ها، گیت‌های ورودی و خروجی (۸۸ گیت) در مرز خسروی و همچنین شهرستان قصرشیرین با تلاش مسئولان و دست اندرکاران اربعین انجام گرفت.
او گفت: دعوت می‌کنیم از مردم استان کرمانشاه و هموطنانمان که مرز خسروی را به عنوان نزدیک‌ترین راحت‌ترین مرز برای تردد به عتبات عالیات انتخاب کنند و ما هم تلاش خودمان را می‌کنیم که تمام امکانات را فراهم کنیم تا یک سفر امن و راحت را برای زائران ایجاد کنیم.

دیگر خبرها

  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در مهران
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • نعیمه نظام‌دوست در برنامه اسکار با اجرای مهران‌مدیری: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم (فیلم)
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه