Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@09:54:12 GMT

۴۰ درصد مراتع استان بوشهر در اختیار عشایر است

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۵۲۴۶

۴۰ درصد مراتع استان بوشهر در اختیار عشایر است

عبدالمحمد امینی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پنج هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری در استان بوشهر فعالیت دارند که سه هزار و ۳۰۰ خانوار کوچ‌رو و هزار و ۹۰۰ خانوار در مناطق عشایری استان سکونت دارند.

وی با اشاره به اینکه عشایر هفت ماه در استان بوشهر سکونت دارند افزود: عشایر با سرد شدن مناطق ییلاقی در استان‌های فارس، اصفهان، چهارمحال بختیاری و یاسوج به استان بوشهر کوچ می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امورعشایر استان بوشهر بیان کرد: عشایر در هشت شهرستان استان بوشهر حضور می‌یابند که بیشترین میزان حضور عشایر در استان مربوط به شهرستان دشتستان است.

وی با اشاره به اینکه عشایر استان بوشهر دارای ۴۵۰ هزار راس دام هستند اضافه کرد: عشایر استان سالانه بیش از ۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی، شش‌هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز، ۱۳ هزار تن محصولات دامی، ۳۰ هزار متر مربع انواع صنایع دستی تولید می‌کنند.

امینی‌زاده از پرداخت بیش از پنج میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل صندوق توسعه ملی و از محل تسهیلات خشکسالی به عشایر خبر داد و افزود: ۴۰ درصد مراتع استان بوشهر به مساحت ۶۴۰ هزار هکتار در اختیار عشایر  است.

کد خبر 4740326

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر عشایر مراتع اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران گرگان قزوین گردشگری ایلام خطبه های نماز جمعه بیرجند شیراز شهرکرد نیروی انتظامی آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۵۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان

 
به گزارش خبر گزاری صداو سیمای لرستان ؛مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.
هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی  افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.
وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

دیگر خبرها

  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند
  • همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد