Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده «علی دیواندری» و ۸ متهم دیگر دقایقی پیش در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی و به ریاست قاضی موحد آغاز شد.

در جلسه اول نماینده دادستان اتهامات متهمان این پرونده را به شرح زیر قرائت کرد:

- علی دیواندری استاد دانشگاه با مدرک دکترا و آزاد به جهت تامین قرار وثیقه متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام ارزی کشور از طریق تشکیل و تردستگی شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت از طریق بانک ملت و پارسیان به مبلغ ۱۶ هزار دلار موضوع سفرهای محرمانه و مشارکت در قاچاق ارز به ترکیه به مبلغ ۵۰۰ هزار یورو.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- مجید سعادتی متولد ۱۳۵۱ با مدرک کارشناسی و کارمند بازنشسته بانک ملت که به علت متواری بودن و خروج از کشور اطلاعات بیشتری از او در دست نیست. این شخص متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام ارزی کشور از طریق عضویت در شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت نسبت به وجوه به مبلغ ۳۰۰ هزار درهم توسط چک از آقای فلاحتیان و همچنین ۲۱ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۴۹۴ دلار مابه‌التفاوت ارز دریافتی حاصل از فروش محصولات نفتی به آقای باختری و همچنین خرید و فروش کشتی توسط سعادتی و مختاری به مبلغ ۳۶ میلیون دلار و همچنین قاچاق ارز به ترکیه.

- بهروز مختاری، بازداشت به لحاظ عجز از پرداخت وثیقه متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام ارزی کشور از طریق عضویت در شبکه کلاهبرداری به مبلغ ۳۶ میلیون دلار از بانک سرمایه با مشارکت سعادتی و از طریق چک باختری.

- رحمت‌اله باختری متولد ۱۳۴۲ فاقد سابقه کیفری موثر متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام ارزی کشور از طریق عضویت در شبکه کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع به مبلغ ۲۱ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۴۹۴ دلار و همچنین ۲۲ میلیون و ۱۱۰ هزار دلار ناشی از مابه‌التفاوت ارز دریافتی از محل فروش فرآورده‌های نفتی.

- مهدی فلاحتیان متولد ۱۳۳۵ فاقد سابقه کیفری بازداشت به لحاظ عجز از پرداخت وثیقه متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام  ارزی کشور از طریق عضویت در شبکه کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع به مبلغ ۳۸۹ میلیون و  ۱۸۵ هزار و ۷۴۰ درهم از بانک ملت و تحصیل ۲۲۰ میلیون درهم از بانک پارسیان و همچنین مانده بدهی به بانک پارسیان به مبلغ ۹ میلیون و ۶۲۲ دلار که بانک پارسیان هم از ایشان شکایتی نکرده است.

- حسین ابوالحسنی فاقد سابقه کیفری آزاد به لحاظ پرداخت وثیقه متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام ارزی کشور از طریق عضویت در شبکه کلاهبرداری.

- اسماعیل احدی فاقد سابقه کیفری آزاد با قرار قبولی وثیقه متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام ارزی کشور از طریق عضویت در شبکه کلاهبرداری.

- سمانه حضرتی آشتیانی کارمند سابق بانک که به علت متواری بودن اطلاعات بیشتری از او در دست نیست. متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام ارزی و اقتصادی کشور از طریق عضویت در شبکه کلاهبرداری.

- وحید نمازی، آزاد با قبول قرار وثیقه متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام ارزی کشور از طریق عضویت در شبکه کلاهبرداری در بانک ملت.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: علی دیواندری دادگاه رسیدگی به مفاسد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاچاقچی عمده قرص‌های غیر مجاز منطقه تهرانپارس تهران

سرهنگ سعید راستی گفت: ماموران مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران روز گذشته خبری را در خصوص نگهداری و توزیع قرص‌های غیر مجاز توسط یکی از قاچاقچیان معروف در منطقه تهرانپارس دریافت و بلافاصله پیگیری موضوع را در دستور کار خود به صورت ویژه قرار دادند.

وی افزود: طی اقدامات انجام شده ماموران سازمان اطلاعات بلافاصله پس از دریافت خبر نسبت به صحت و سقم موضوع تحقیقات پلیسی انجام و مشخص شد متهم یکی از افراد با سابقه می‌باشد.

این مقام انتظامی به شناسایی دقیق مخفیگاه متهم و هماهنگی‌های قضایی برای دستگیری متهم اشاره کرد و افزود: در یک عملیات پلیسی متهم در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه متهم ۲۸ کیلوگرم قرص‌های غیر مجاز و ۱۸ لیتر شربت مخرب کشف و توقیف شد.

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران گفت: متهم پس از انتقال به مقر پلیس به جرم ارتکابی اعتراف و با تکمیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ راستی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با قاچاقچیان که همواره قصد ورود مواد مخدر و دارو‌های ممنوعه و غیر مجاز به کشور را دارد برخورد جدی خواهد کرد.

منبع: پلیس

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • دستگیری قاچاقچی عمده قرص‌های غیر مجاز منطقه تهرانپارس تهران
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • اولین واکنش رسمی به خرید پرسپولیس توسط بانک شهر
  • بخش عمده پرونده‌های قضایی خانواده‌ها مربوط به طلاق است
  • برخورد سازمان تعزیرات با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • وزیر کشور: مسئول رسیدگی به پرونده کشتی پرتغالی توقیف شده قوه قضاییه است
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم