Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، محسن علی‌حسینی مدیرعامل کارخانه قند بیستون استان کرمانشاه دوشنبه شب در نشستی خبری اظهار کرد: این کارخانه تنها نام قند را با خود به یدک می‌کشد، امروز واحد تولید قند کله آن تعطیل است و تولیدی در آن انجام نمی‌شود.

 علی‌حسینی افزود: خط تولید قندکله نیاز به بازسازی و نوسازی دارد و برای این اقدام ۱۵ میلیارد تومان اعتبار لازم داریم که از مسئولان استان درخواست کرده‌ایم در قالب تسهیلات آن را به ما اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون این موضوع را بارها در قالب نامه نگاری، مصاحبه مطبوعاتی و حضور در جلسات و نشست ها به مسئولان استان کرمانشاه اعلام کرده ایم، گفت: تاکنون نتیجه ای نگرفته ایم و امیدواریم از طریق رسانه ها به نتیجه برسیم.

او توضیح داد که با راه اندازی خط تولید قند کله در کارخانه قند بیستون برای ۱۵۰ نفر دیگر اشتغال جدید ایجاد می شود.

او همچنین گفت: در صورت حمایت و پرداخت تسهیلات در مدت سه ماه می توانیم خط تولید قند کله این کارخانه را راه اندازی و تولید را شروع کنیم.

مدیرعامل کارخانه قند بیستون استان کرمانشاه در ادامه این نشست خبری تولید چغندرقند در استان کرمانشاه در سال گذشته را نزدیک به ۶۵۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: به دلایل مختلف از جمله سیل و تمایل نداشتن کشاورزان به کشت، تولیدی این محصول امسال به نصف کاهش یافته و این موضوع بر میزان تولید و فعالیت کارخانه قند بیستون نیز تاثیر گذاشته است.

علی‌حسینی با بیان اینکه سال گذشته ۲۶۰ هزار در کشت بهاره و ۸۸ هزار تن در کشت پاییزه چغندرقند خریداری و با آن شکر تولید کردیم، افزود: امسال سهمیه کارخانه قند بیستون تنها ۱۳۰ هزار تن چغندر قند است که این کاهش میزان سهمیه، میزان تولید را نیز کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه در هر دوره حداکثر تا ۵۰۰ نفر اشتغالزایی داریم، گفت: امسال به دلیل کاهش تولید چغندر قند مجبور شدیم ۸۰ نفر از نیروها را کم کنیم.

 او از مسئولان خواست با برنامه ریزی دقیق و اصولی در کشاورزان برای تولید محصولات مهمی مانند چغندر قند ایجاد انگیزه کنند.

وی با بیان اینکه نداشتن انگیزه در میان چغندرکاران در سال گذشته موجب شد آنها به تولید گوجه فرنگی روی بیاورند، افزود: سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و شورای اقتصاد برای تعیین نرخ خرید تضمینی چغندرقند، باعث شد که کشاورزان در سال زراعی گذشته به جای کشت این محصول اقدام به کشت گوجه فرنگی و سایر صیفی‌ها کنند که این امر سبب شد تا در سال جاری با کمبود چغندرقند و تولید بیش‌ از اندازه گوجه‌ فرنگی روبه‌رو باشیم.

او به واردات یک میلیون تن شکر به کشور نیز انتقاد کرد و گفت: اگر نصف یارانه‌ واردات شکر با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان به تولید این محصول اختصاص می‌یافت برای کنترل قیمت نیازی به واردات بیش از یک میلیون تن شکر نداشته‌ایم.

او به طلب حدود ۱۳ میلیارد تومانی کارخانه قند بیستون از دولت به عنوان یارانه اشاره کرد و گفت: مسئولان در حالی از پرداخت این طلب شانه خالی می کنند که از طرف دیگر یک میلیون تن شکر را به صورت نقد از هند خریداری و وارد کشور کرده اند. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت سیل شکر قند واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۶۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

کد خبر 6088475 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • کارگران به تولید هویت می‌بخشند
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور