Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با راه اندازی اورژانس اجتماعی در شهرها، امکانات تازه ای به شهر داده می شود تا آسیب های زیرپوستی و مکتوم، شناسایی شوند.

وی اضافه کرد: آمار شناسایی موارد کودک آزاری در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، ۲۰ درصد افزایش داشته که به معنای رشد آسیب نیست بلکه توانمندی برای شناسایی آسیب ها بیشتر شده است تا موارد کودک آزاری شناسایی شود و گزارش و ارجاعات لازم انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لزوم همراهی مردم در افشای آسیب های پنهان

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: کودک آزاری، آسیب پنهان است و در خانه ها انجام می شود ممکن است قربانیانِ کودک آزاری، سالیان این خشونت را با خود یدک بکشند و هیچگاه نتوانند درد خود را درمان کنند و برخورد با مرتکبان معطل بماند.

جعفری افزود: بنابراین لازم است آحاد جامعه همراه با توسعه اورژانس اجتماعی، نقش و مسئولیت خود را در برابر کودکان ایفا کنند و مردم در صورت اطلاع از موارد کودک آزاری آن را به اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ اطلاع دهند.

وی تاکید کرد:  اگر دیگر اقشار نتوانند نقش خود را در پیشگیری از کودک آزاری ایفا کنند، اقدامات اورژانس اجتماعی به تنهایی، راه به جایی نخواهد برد.

به گفته جعفری، کودک آزاری رتبه اول را در خشو نت های خانگی به خود اختصاص داده است.

گفتنی است اورژانس اجتماعی با شماره تلفن ۱۲۳ یکی از خدمات پیشرو سازمان بهزیستی برای حمایت های روانی و اجتماعی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی مانند کودکان و زنان در معرض خشونت یا آزار دیده است که به ویژه برای موارد کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و سالمند آزاری و اقدام کنندگان خودکشی فعالیت می کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اورژانس اجتماعی کودک آزاری سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۶۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۱۲۹ رتبه توسط دانش آموزان در جشنواره نوجوان سالم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، اختتامیه استانی سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم و یازدهمین جشنواره ابتکارات و خلاقیت‌های فرهنگیان برگزار شد.
رئیس اداره امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش در این آیین گفت: در جشنواره نوجوان سالم، بیش از ۳۰ هزار اثر در سامانه ثبت شد و بیش از هزار اثر به دبیرخانه ارسال و داوری شد که ۱۲۹ دانش آموز موفق به کسب رتبه شدند.
حقایق پور افزود: در جشنواره دیگر هم ۴۷ فرهنگی و سه نفر از والدین حائز رتبه شدند که هدف اول آن کاهش آسیب‌های اجتماعی و رشد شخصیت دانش آموزان با ایجاد احساس ارزشمندی بود و هدف دوم آن ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در نظر گرفته شده بود.
وی اظهار کرد: بیش از ۳۰ رشته در جشنواره نوجوان سالم حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • بهزیستی آسیب‌های اجتماعی نوظهور را شناسایی کند‌
  • کسب ۱۲۹ رتبه توسط دانش آموزان در جشنواره نوجوان سالم
  • بهزیستی باید آسیب‌های نوظهور و پررنگ را شناسایی کند
  • کتاب «شناسایی آسیب‌ سازه‌ها» در اردبیل منتشر شد
  • رویکرد اصلی دولت حل قاعده‌مند مسئله حقوق و دستمزد است
  • هنگام صاعقه در هوای آزاد چه کنیم
  • ایستگاه قانون، گامی در راستای افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • هوش مصنوعی به این زودی جایگزین پزشکان اورژانس نمی‌شود
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور