Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:27:31 GMT

اعتراض یک نماینده جلسه علنی مجلس را به حاشیه کشاند

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۶۸۱۱

اعتراض یک نماینده جلسه علنی مجلس را به حاشیه کشاند

در هنگام بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده علی ادیانی نماینده قائمشهر خواستار تذکری در ماده ۲۷ این لایحه در مورد آئین دادرسی مالیاتی شد و گفت: ماده ۲۷ مغایر ماده ۲۱۷ سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

در ادامه مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده  داشت خطاب به وی گفت شما اخطار می دهید یا تذکر، اخطار شما بر مبنای کدام اصل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادیانی در پاسخ اظهار داشت:  اخطار بند ۶ ماده ۱۰۲ سیاست های کلی نظام قانون گذاری ابلاغی از سوی رهبری را دارم، ما در مفاد لوایح و طرح ها نمی توانیم تغییراتی ایجاد کنیم که در تغایر با متن پیشنهادی آن باشد این خلاف اصل ۱۱۰ قانون است.

پزشکیان گفت: این حرف های شما مخالفت است، قبول نیست، که ادیانی گفت: ماده ۱۲۷ آئین نامه داخلی می گوید  طرح ها و لوایح قانونی باید دارای موضوع و عنوان مشخص باشد و مواد متناسب با اصل و موضوع مطرح شده در طرح و لایحه باشد.

ادیانی ادامه داد: ماده ۲۷ این لایحه خلاف ماده ۱۲۷ آئین نامه است که پزشکیان در پاسخ اظهار داشت: شما باید اشکال را نسبت به این ماده بیان کنید که ادیانی گفت: اجازه دهید کلام منعقد شود که پزشکیان گفت: کلام منعقد شده است.

ادیانی اظهار داشت: گوینده می گوید کلام منعقد نشده، پزشکیان در پاسخ به وی گفت: مواد به نظر شما متناسب با موضوع نیست ولی به نظر من متناسب با موضوع است.

ادیانی خطاب به پزشکیان گفت: این روش اداره مجلس نیست، کلام من را بشنوید.

پزشکیان بیان کرد: صحبت های شما وارد نیست و اعلام کرد نفر بعد صحبت کند و در ادامه میکفروفن علیرضا محجوب نماینده تهران به عنوان پیشنهاد دهنده بعدی باز شد.

ادیانی در این هنگام به جایگاه هیات رئیسه رفت و شروع به اعتراض کرد و با فریاد خواهان دادن اخطارش بود، وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس او را به آرامش دعوت و به پایین هدایت کرد. در این هنگام اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس نام ادیانی را به عنوان موافق پیشنهاد محجوب قرائت کرد که ادیانی گفت: جناب پزشکیان شما نخواستید خدا خواست اسم ادیانی به عنوان موافق آمد تا در تریبونی که در اختیار مجلس از سخن بگویم، به احترام مجلس و احترام حق شهروندی ملت و احترام به حق نمایندگی خود در اعتراض به رفتار خلاف آئین نامه ای جنابعالی سخن نمی گویم.

پزشکیان گفت: چرا سخن نمی گویید آقای ادیانی عزیز؟ من چه کار کردم در این هنگام رحیمی خواستار روشن شدن میکروفن ادیانی شد که وی گفت: اشکال کار این است که همان موقع که باید میکروفن روشن باشد قطع می کنید من باز هم عرض می کنم به عنوان اعتراض به رفتار رئیس جلسه که خلاف آئین نامه که حق نماینده را تضییع کرد حرف نمی زنم.

پزشکیان گفت: آقای ادیانی عزیز بنده هیچ وقت میکروفن هیچ کس را قطع نکردم، قطع شد من قطع نکردم، حرفی که می زنید درست نیست تهمت می زنید همین الان هم می گویم من قطع نکردم به نظرم اشکال آئین نامه بود و آن را وارد ندانستم و میکروفن قطع شد.

در ادامه ادیانی به نشانه اعتراض جلسه مجلس را ترک کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تهران علیرضا محجوب مسعود پزشکیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حاشیه جلسه هیات دولت

این گزارش در حال تکمیل است... به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074189 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • پزشکیان : امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ این موضوع با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ عکس خواهد داد
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • در حاشیه جلسه هیات دولت
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • روزهای جلسات علنی مجلس تغییر کرد +جزئیات
  • مسعود پزشکیان: امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ بدسلیقگی‌‌ها در اجرای برخی سیاست‌ها از تمامیت‌خواهی یک عده خاص نشات می‌گیرد/ با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ی عکس خواهد داد
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد