Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پرفسور مسیحی از کشور روسیه که با حضور در پیاده‌روی اربعین سال گذشته این راهپیمایی را حرکت آخرالزمانی نامید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با صاحب نیوز در خصوص اربعین حسینی، اظهار کرد: سابقه عزادارای اربعین از سال اول بعد از شهادت امام حسین(ع) آغاز شده و مورد توجه و تأکید هم بود؛ هیچ‌کدام از بزرگان و امامان ما مراسم عزاداری اربعین ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: توصیه‌ها و تأکیدهای متعددی برای حضور در مراسم اربعین وجود دارد که یکی از ائمه زیارت امام حسین(ع) در اربعین را یکی از نشانه‌های مؤمن اعلام کردند و دلیل آن‌ها ادامه نهضت امام حسین(ع) و مقابله با ظلم و بیدادگری دانستند.

وی افزود: حدود یک هزار و 400 سال از نهضت سیدالشهداء(ع) می‌گذرد، اما باشکوه ترین و باعظمت‌ترین مراسم جهان تا به امروز مراسم پیاده‌روی عظیم اربعین است که نه‌تنها شیعیان و مسلمانان، بلکه غیرمسلمانان هم در این مراسم جهانی حضور پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام رهبر با توضیح اینکه تا به امروز در هیچ کشور و هیچ زمانی بیش از 20 میلیون انسان برای حضور در یک مکان خاصی حضور نداشتند، بیان کرد: این حرکت می‌تواند یکی از نشانه ظهور باشد، تجلی این حرکت اسلامی قیام علیه ظلم و بیدادگری و اجرای عدالت و آزادی انسان‌ها در قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا است.

وی اضافه کرد: یک پرفسور مسیحی از کشور روسیه که با حضور در پیاده‌روی اربعین سال گذشته این راهپیمایی را حرکت آخرالزمانی نامید؛ این حرکت مسیری برای رسیدن به وحدت بین فرق اسلامی و حتی ادیان الهی است.

امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه در این حرکت دلیل حضور عشق است و همه می‌آیند، خاطرنشان کرد: این بی‌نظیر است این مراسم عظیم پیاده‌روی بدون دعوت‌نامه و به‌صورت خودجوش برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: حضور میلیونی در راهپیمایی عظیم اربعین، پاسخ به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) و حرکت آخرالزمانی برای ظهور حضرت مهدی(عج) است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۷۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده روی خانوادگی با حضور ۵۰۰ خانواده فریدونشهری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فریدونشهر گفت: در این همایش خانواده‌ها مسیری به طول چهار کیلومتر را از چشمه گلاز تا کوه تتشویلی را پیاده پیمودند.
امین لچینانی، هدف از برگزاری این همایش راترویج فرهنگ ورزش‌های همگانی و توجه بیش‌تر به سلامتی جسم و روح دانست و گفت: پیاده روی روزانه در کنترل و پیشگیری از بسیاری ازبیماری‌ها مانند فشارخون، دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی ودرد‌های مفاصل تاثیر بسزایی دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • همایش پیاده روی خانوادگی با حضور ۵۰۰ خانواده فریدونشهری
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • عکس پدر زاکانی با پسر جهان پهلوان تختی!
  • برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • نخستین حلقه‌ مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر رونمایی شد
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان