Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین کاروان‌های زیارتی زائران افغانستانی برای حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی از مرز دوغارون وارد ایران شدند. ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منظقه‌ای خبرگزاری تسنیم، کاروان‌ زائران افغانستانی اربعین حسینی از مرز دوغارون وارد ایران شدند و قرار است پس از ورود به شهر مشهد مقدس بصورت ترانزیت برای زیارت عتبات و عالیات به کشور عراق سفر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد مردمی اربعین حسینی مهاجرین افغانستانی و مسئولین اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی و ارگان‌های ذی‌ربط در محل استقبال و پذیرایی از نخستین کاروان‌های افغانستانی اربعین حضور یافتند.

به گفته مسئولان ستاد مردمی اربعین حسینی مهاجرین افغانستانی، محل اسکان از قبل هماهنگ شده و آماده پذیرایی از زائرین گرامی است و تاکنون نیز اسکان یافته‌اند.

لازم به ذکر است که ستاد مردمی اربعین مهاجرین افغانستانی و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی سهولت‌هایی را در روند آمد و شد زائرین افغانستانی اربعین حسینی، پذیرایی، حمل و نقل، اسکان و جمع‌آوری کمک‌های مردمی ایجاد کرده‌اند.

همچنین «محمد تقی هاشمی» سرپرست اداره کل امور اتباع خارجی خراسان رضوی با اشاره به بحث تخصیص و تجهیز موکب‌های ده‌گانه نیز روزهای گذشته در یک نشست خبری گفت:که این موکب‌ها در مسیر تردد اتباع خارجی قرار دارد و علاوه بر آن دو موکب در کاظمین و دو موکب در کربلا نیز به زائرین ارائه خدمت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه زائری نیز در دقیقه نود با مشکل روادید تقلبی در مرز خروجی ایران به سمت عراق مواجه شد، براساس هماهنگی که با ناجا و دولت عراق انجام شده با همکاری‌های میدانی کمک خواهد شد تا زائر با کمترین مشکل بتواند معضل را رفع کند.

براساس آمار در سال گذشته 33هزار و 328 نفر آمار زائرین ورودی از مرز دوغارون و زائرین مقیم نیز دوازده هزار و 916 نفر بوده‌‌اند.

با توجه به افزایش حجم علاقمندی برای زیارت اربعین و طبق پیش‌بینی انتظار می‌رود صد و بیست تا صد و سی‌هزار زائر اربعین از کشورهای افغانستان و پاکستان وارد شهر مشهد شوند و به‌صورت ترانزیتی از ایران عبور کنند.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT8

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌

خلیل‌الرحمان حقانی وزیر امور مهاجرین طالبان با اشاره به اقدامات اخیر پاکستان اظهار داشت بیش از 600 هزار پناهجو در ماههای اخیر به افغانستان اخراج شده‌اند.

حقانی گفت برای بازگشت کنندگان به کشور، مراکز موقت فراهم شده است تا از آنجا به ولایت‌های مورد نظر انتقال یابند.

این در حالی است که شماری از پناهجویان تازه بازگشته به افغانستان از طالبان خواستار کمک و سرپناه دائمی و همچنین فرصت‌های کار شده‌اند.

وزیر امور مهاجرین طالبان پیش از این در دیدار با «شوکو شیموزاوا» رئیس پشتیبانی و امنیت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بهمن‌ماه سال گذشته گفته بود بیش از یک میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

این بازگشت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از 29 میلیون افغانستانی‌ (بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • جزئیاتی از ارائه خدمات به زائران حج تمتع ۱۴۰۳/ ۶۲۲ کاروان عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد
  • هزینه ارزی حج تمتع ۱۴۰۳ چند دلار است؟
  • آغاز ساخت مرکز صحی‌ در پکتیا
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه