Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «منصور غلامی»، وزیر علوم، تحیقات و فناوری، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوال زهرا سعیدی گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها با توجه به رشد کمی و کیفی در سال های اخیر، موتور رشد علمی بوده اند که نشانه آن در رشد مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و کسب رتبه های برتر در مجامع بین المللی قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت دوازدهم با اشاره به اینکه علی رغم اینکه بحث اشتغال از حوزه مسئولیت وزارت علوم خارج است، اما برای افزایش توانمندی ها و ظرفیت اشتغال پذیری برنامه های مختلفی در سطوح تحصیلی تدارک دیده شده است، ادامه داد: در بحث حمایت های مالی و رفاهیات دانشجویان در دانشگاه ها، ظرفیت ایجاد شده از سوی صندوق رفاه دانشجویان در اختیار وزارتخانه قرار گرفته، اما اگر در جایی پوشش کامل نیست، مربوط به ظرفیت های صندوق رفاه است که منابع خود را از طریق بودجه کسب می کند. این منابع نیز تخصیص کامل ندارد.

وی با بیان اینکه تلاش وزارت علوم در سال های گذشته تقاضامحور کردن رساله ها و پایان نامه های دانشجویی است، تصریح کرد: سامانه تامین اعتبار پژوهشی می تواند از پژوهش های تحصیلات تکمیلی حمایت کند و برحسب اولویت دستگاه های اجرایی این حمایت ها را هدایت نماید.

غلامی با تاکید بر اینکه سازوکار مناسبی برای ارتباط با صنعت طراحی شده است، که به اشتغال در بخش خصوصی و دولتی صنعتی کمک می کند، عنوان کرد: فراخوان موضوعات از طریق دستگاه صنعتی و متقاضی تحقیقات اعلام می شود و اعضای هیات علمی با پیشنهاد پروپذال های خود وارد تامین نظر متقاضیان می شوند که مجموعه آیین نامه های خاص خود را دارد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه در سال 98 برای طرح های دکتری و ارشد به ترتیب 75، 25 و 40 میلیون تومان بر حسب موضوع برای هر قرارداد تامین می شود که 60 درصد آن برای فعالان طرح و دانشجویان پرداخت می شود و 40 درصد برای هزینه های پشتیبانی در اختیار دانشگاه قرار می گیرد، مبلغی که برای این موضوع در سال 98 پیش بینی شده 225 میلیارد ریال است که تحت عنوان پژوهش های تقاضامحور در زمینه های مختلف علمی قرار گرفته که امیدواریم تا پایان سال منابع کامل آن را دریافت نماییم.

وی با بیان اینکه از دانشجویان دکتری حمایت های رفاهی در قالب تامین مسکن و تامین وام های دانشجویی را داریم، گفت: سال 95 معاونت علمی فناوری رئیس جمهور پرداخت های بلاعوضی به دانشجویان دکتری داشتند که به دلیل عدم تامین اعتبار متوقف شد.

غلامی با اشاره به اینکه جایگاه علمی کشور توسط اساتید و دانشجویان به دست آمده است، به همین دلیل ارزشمند است که در قبال آن حمایت های پشتیبانی از فرآیند تحقیقات به عمل آید، ادامه داد: هر میزان توان بیشتری برای تحقیق و توسعه در نظر بگیریم، می توانیم ظرفیت ها را ارتقا دهیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه اگر قرار باشد امکانات در اختیار نخبگان در خارج از مرزها را مقایسه کنیم، تفاوت های محسوسی وجود دارد، اما به این معنا نیست که نخبگان علایق خود به دانشگاه و آب و خام را با منابع مالی عوض می کنند، گفت: در طول سال از اساتید، دانشجویان نمونه و نخبگان در همایش هایی مانند همایش حرکت تقدیر به عمل می آید.

وی افزود: حقوق اعضای هیات علمی اگر با سایر بخش های خدماتی همسان مقایسه شود، اثرات کاهنده دارد و اینکه جوانان برای اشتغال موقت یا دایم به خارج از کشور مهاجرت می کنند، در حد توان وزارت علوم نیست. شاید جاذبه های مالی در این موضوع بی تاثیر نباشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال فناوری مهاجرت نخبگان وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است

امیر سرتیپ خلبان واحدی با بیان اینکه نخبگان در رفع مسائل نهاجا نقشی بی بدیل دارند، گفت: امروز نیروی هوایی به برکت خون شهدا، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور است.

به گزارش ایسنا به نقل از  ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع نخبگان و پژوهشگران دانشگاه هوایی شهید ستاری، گفت: بحمدلله امروز مجموعه دانشگاه هوایی شهید ستاری یک مجموعه منظم، پای کار و علمی است و در عملیاتی شدن نیروی هوایی نقش اساسی را ایفا می‌کند.

وی نقش نخبگان و پژوهشگران دانشگاه شهید ستاری را در رفع مسائل و مشکلات نیروی هوایی بی‌بدیل دانست و از پژوهشگران و نخبگان خواست که در این عرصه به نیروی هوایی کمک کنند؛ زیرا مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خطاب به اساتید و نخبگان دانشگاه هوایی، با بیان اینکه نقش شما برای آموزش جوانان و دانشجویان نقش بسیار مهمی است و الگوپذیری را باید در دانشجویان اجرایی کنید، باید جوانان را به شکلی در مسیر انقلاب اسلامی سوق دهیم که بتوانیم پویایی، شادابی و ارتقا را در نیروی الهی ببینیم.
وی تصریح کرد: سه وظیفه اصلی باید در این دانشگاه در اولویت قرار بگیرد؛ اول پرورش افسر عالم، دوم تولید علم و مسئله سوم اینکه باید به تربیت عالم و تولید علم برای تحول در نیروی هوایی جهت دهیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: امروز نیروی هوایی به برکت خون شهدا و وجود جوانانی متخصص و ولایی، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور عزیزمان ایران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • هشدار جهانگیری درباره مهاجرت نخبگان
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟