Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسئول واحد بهداشت خانواده مرکز بهداشت تفرش گفت: سوانح و حوادث ترافیکی اولین علت مرگ کودکان زیر ۵ سال در ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  نوروزی کارشناس مسئول واحد بهداشت خانواده مرکز بهداشت تفرش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی دیار آفتاب؛ گفت: مراقبت از کودکان و برآوردن نیازهای اولیه آنها از وظایف مهم پدران و مادران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سوانح و حوادث ترافیکی اولین علت مرگ کودکان زیر ۵ سال در ایران است افزود: با آموزش و رعایت نکات ایمنی می‌توان مرگ کودکان زیر ۵ سال را کاهش داد.

نوروزی با بیان این مطلب که با رعایت اصول اولیه ایمنی، بسیار از حوادث قابل‌پیشگیری هستند، اظهار کرد: روش‌های کاهش خطرات و حوادث مربوط به زمین‌بازی و خیابان‌ها را به کودکان آموزش دهید.

وی ادامه داد: کاهش احتمال بروز حوادث و سوانح خانگی در منازل، استفاده از وسایل حفاظتی داخل اتومبیل جهت پیشگیری از مرگ و صدمات شدید در مواقع بروز تصادفات، اجرای اقدامات حفاظتی متناسب با سن کودکان از دیگر راهکارهای پیشگیرانه است.

کارشناس مسئول واحد بهداشت خانواده مرکز بهداشت تفرش به رعایت نکات در پیشگیری از سوانح و حوادث در کودکان اشاره و خاطرنشان کرد: استفاده از وسایل حمل‌ونقل ایمن و رعایت مسائل ایمنی در خودرو، استفاده از صندلی عقب خودرو برای کودکان، استفاده از صندلی مخصوص کودک در اتومبیل، آموزش قوانین ایمنی رفت‌وآمد به مدرسه و مهارت‌های ایمنی پیاده‌رو به کودکان، مراقبت از کودکان خردسال در کوچه‌ها و خیابان‌ها می‌تواند در پیشگیری و کاهش سوانح و حوادث در کودکان کمک کند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!

به گزارش خبرآنلاین، سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو درباره رسیدگی به وضعیت حجاب در داروخانه‌ها گفت: سازمان غذا و دارو از نخستین مجموعه‌هایی بود که به موضوع رعایت پوشش ورود کرد و به همین دلیل اصول رعایت پوشش در داروخانه را ابلاغ کرد.

مهر در خبری نوشت: محمدی ادامه داد: اگرچه اصول مربوط به پوشش در داروخانه‌ها ابلاغ شده اما ناهنجاری‌هایی در این زمینه گزارش می‌شود. موضوع رعایت هنجارها جزو مواردی است که در مواردی مانند سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد. اگر یک داروخانه نسبت به رعایت هنجارها اقدام نکند، در وهله نخست تذکر داده می‌شود و اگر تذکر تأثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود. اگر موارد بازدارنده نیز مثمر ثمر نباشد متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903434

دیگر خبرها

  • ساختمان سازی، بیشترین حوادث کار را در لرستان دارد
  • رانندگان با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • سیستان‌وبلوچستان، فارس و تهران رکوددار بیشترین تعداد حوادث ترافیکی در کشور