Web Analytics Made Easy - Statcounter

براتعلی صالحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  گران فروشی در استان به ویژه در حوزه کالاهای اساسی بسیار مشاهده می شود و مبارزه با این گران فروشی ها و تشدید نظارت ها به جد در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: گران فروشی در خصوص قیمت های میوه در استان، با راه اندازی هر چه سریع تر میدان میوه و تره بار استان کنترل می شود و با ایجاد این مکان قیمت میوه در استان به طور چشمگیر کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی بیان کرد: در شرایط کنونی که بازار ویژه و مشخصی برای میدان میوه و تره بار استان وجود ندارد کار نظارت دشوار است و سودجویان گران می فروشند و تقلب می کنند.

وی از شهرداری یاسوج خواست نسبت به راه اندازی هر چه سریع ترمیدان میوه و تره بار اقدام کند و تعزیرات حکومتی در این زمینه همکاری لازم را با شهرداری انجام می دهد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در صورتی که شهرداری ها در دراز مدت بازار هایی برای اصناف مختلف جانمایی و ایجاد کنند، آن گاه کار نظارت بر عملکرد بازاریان بهتر انجام می شود و راه قانون شکنی و سود جویی بر افراد زیاده خواه بسته می شود.

وی ابراز داشت: نظارت ها باید مدیریت شده و با برنامه ریزی دقیق باشند و در برخورد با سود جویان به شیوه های مختلف از جمله پلمپ و تعطیلی صنف، ابطال پروانه و نصب پلاکارد اغماضی نشود.

صالحی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه نیاز است حوزه اقتصادی استان در راستای رفع مشکلات مردم و بهبود وضعیت اقتصادی آن ها فعال تر شود.

 مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: قیمت های واقعی باید از سوی سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان اعلام شود تا اختلاف قیمت ها سبب عدم ثبات در بازار نشود و هر کسی با نرخ دلخواه نتواند اجناس خود را به فروش برساند.

وی بیان کرد: برای نمونه در ماه های اخیر موضوع عرضه و قیمت مرغ در بازار کهگیلویه و بویراحمد به خوبی مدیریت شد و حتی کاهش قیمت حدود ۴ هزار ریالی نسبت به استان های همسایه در استان رخ داد.

صالحی تصریح کرد: به طور روزانه در سراسر استان یک تا ۲ اکیپ کار نظارت بر بازار را برای برخورد با متخلفان در زمینه های مختلف انجام می دهند و این گشت ها بیشتر متشکل از نیروهای دادستانی، تعزیرات، سازمان صنعت و معدن و نیروی انتظامی هستند.

وی افزود: ۱۸۵ اکیپ نظارت در کهگیلویه و بویراحمد فعال هستند که امسال یک هزار و ۵۱۵ مورد بازرسی داشته اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تاکنون ۹۱۱ پرونده در حوزه های مختلف توسط ماموران گشت استان تشکیل شده است.

صالحی گفت: امسال تفاهم نامه هایی با نیروی انتظامی استان و دادستانی در خصوص همکاری بیشتر و حضور در گشت های مشترک منعقد شده است.

مدت زمان متوسط رسیدگی پرونده ها به ویژه پرونده های قاچاق کالا در این استان ۱۰ تا ۱۱ روز است.

۹۸۶۸/۱۶۶۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد تعزیرات حکومتی تنظیم بازار یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۸۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به افزایش دما و رسیدن محصول به انبوه، قیمت میوه های نوبرانه طی یک ماه اخیر ۶۰ درصد کاهش یافته است.

او قیمت هرکیلو گوجه سبز را ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۷۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، ملون ۸ تا ۱۲ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان، طالبی ۱۰ تا ۱۴ هزارتومان و چغاله بادام ۸۰ تا ۱۵۰ را هزارتومان اعلام کرد و افزود: برمبنای فاکتور رسمی حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

یاوری ادامه داد: قیمت گوجه سبز در ابتدای فصل یک‌میلیون تومان بود که با افزایش عرضه روند کاهشی به خود گرفته است و پیش بینی می شود که با افزایش عرضه تا پایان اردیبهشت، بازار به ثبات برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۱۵۰ تن گوجه سبز، ۲۰۰تن توت فرنگی، ۳۰۰ تن طالبی و جانا و ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن هندوانه در میدان مرکزی خبر داد.

او گفت: قیمت صیفی جات نظیر هندوانه، ملون و جانا توجیه اقتصادی برای کشاورز ندارد چراکه کمتر از ۱۰ هزارتومان از تولیدکننده خریداری می شود که جوابگوی هزینه های تولید نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • جریمه ۶ میلیاردی سزای گرانفروشی سبزی در اردبیل
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • جریمه تاوان گرانفروشی خودرو
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳