Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزاترش خبرنگار مهر، وحید یوسفی نژاد ظهر سه شنبه در مراسم رونمایی از هشت دستگاه آمبولانس جدید کمک دار که برای انجام ماموریت در مناطق صعب العبور سطح استان کردستان در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در شش ماهه اول سال جاری ۲۵ هزار و ۱۹۶ مورد ماموریت در قالب ۱۸ هزار و ۴۱۴ ماموریت شهری و شش هزار و ۷۸۲ ماموریت جاده ای توسط مرکز فوریت های پزشکی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۳ مرکز فوریت های پزشکی در سطح استان فعال است، افزود: ۲۲ مرکز شهری، ۳۵ مرکز جاده ای، دو دستگاه موتورلانس، یک فروند هلیکوپتر و سه مرکز کد دوم شهری آماده ارائه خدمت به هم استانی ها هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: با توجه به اینکه در استان کردستان مناطق صعب العبور بسیاری داریم، انجام عملیات های هوایی یکی از مهمترین راه های به موقع رسیدن در صحنه عملیات است چرا که بیش از ۶۰ درصد افراد منتقل شده در این عملیات ها بلا فاصله به اتاق عمل اعزام می شوند.

یوسفی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۸ دستگاه آمبولانس در مراکز فوریت های پزشکی استان مستقر هستند، یادآور شد: همچنین ۵۸ آمبولانس نیز در بیمارستان های کردستان آماده ارائه خدمت هستند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۵۸ مورد عملیات هوایی توسط بالگرد این مرکز در استان انجام گرفته و همچنین ۲۷۰ مورد عملیات نیز توسط موتورلانس ها انجام شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه دو هزار و ۸۳۷ تخت بیمارستانی در سطح بیمارستان های استان وجود دارد، گفت: ۱۷ دستگاه از آمبولانس های استان به دستگاه الکترو کاردیو گراف مجهز شده اند.

یوسفی نژاد اظهار داشت: به وسیله این دستگاه در زمان بروز حادثه قلبی و یا مغزی برای بیمار قبل از اعزام به بیمارستان نوار قلب و یا نوار مغز در محل ماموریت گرفته می شود و به صورت آنلاین به پزشک مستقر در بیمارستان ارسال می شود تا دستورات لازم صادر شود و از مرگ بیماران قلبی در زمان انتقال در آمبولانس جلوگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های چند ماه اخیر علوم پزشکی کردستان اشاره کرد و افزود: احداث پنج پد بالگرد با اعتبار ۲۷۰ میلیون تومان در بیمارستان های استان و پیگیری تامین اعتبار ۱۵۰ میلیون تومانی لازم برای احداث پد بالگرد بیمارستان های سروآباد و دهگلان از دیگر فعالیت های این مرکز بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر هفت پد بالگرد در بیمارستان های کردستان وجود دارد، یادآور شد: تمام سعی ما بر این است تا با فراهم کردن زیرساخت ها زمینه ارائه خدمات مطلوب تر به مردم استان را فراهم کنیم.

کد خبر 4740716

منبع: مهر

کلیدواژه: پایگاه فوریت های پزشکی اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران قزوین گرگان ایلام گردشگری خطبه های نماز جمعه بیرجند شیراز شهرکرد استانداری سمنان نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس

معاون درمان دانشگاه گفت: با تلاش همکاران حوزه مامایی در سال گذشته، ۵۲ هزار و پانصد زایمان در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شد.

مهرداد شریفی موفقیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه کاهش آمار‌های مرگ و میر مادران باردار در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ را بیانگر ارتقای کیفیت و کمیت خدمات مامایی دانست و افزود: اداره مامایی معاونت درمان، مسوول تدوین و اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت مادران، نوزاد سالم، رسیدگی به امور مامایـی و پاسخگویی به شکایات در این زمینه است.

او با اشاره به حضور بیش از ۱۰ هزار مادر باردار در کلاس‌های آمادگی برای زایمان در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه با هدف فرهنگ سازی و ترویج زایمان طبیعی، ادامه داد: ایجاد کلاس‌های آمادگی دوران بارداری به روش‌های مختلف و آموزش مسایل مورد نیاز مادران باردار، می‌تواند راه حل مناسبی برای ارتقای سلامت مادران باشد و افزایش آگاهی و آمادگی در دوران بارداری، این امکان را به مادر می‌دهد که این مرحله از زندگی را با عوارض کمتر و به شکل خوشایندتری طی کند.

شریفی اضافه کرد: در قالب طرح جوانی جمعیت برای نخستین بار پنج مرکز درمان ناباروری در سطح دو، در شهرستان‌های داراب، لامرد، آباده، ممسنی و فیروزآباد پس از شهر شیراز، آغاز به کار کرد که می‌تواند گامی نو در عرصه خدمت به زوجین نابارور برای دسترسی آسان آنان به خدمات این حوزه باشد.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارائه مراقبت‌های مامایی با کیفیت بالا و تلاش در بهبود مستمر آن را عاملی موثر در کاهش مرگ و میر و ابتلای مادران به انواع بیماری‌ها دانست و گفت: ارایه خدمات درمانی و مشاوره‌ای تخصصی در مرکز مشاوره ناباروری در بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز برای نخستین بار در کشور انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه فعالیت مرکز مشاوره ناباروری بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز را در سطح سه، با بهره گیری از مشاوران و اساتید برجسته و بنام دانشگاه و ارائه خدمات مشاوره‌ای تخصصی پزشکی، فقهی، حقوقی و روانشناسی به زوجین نابارور اعلام کرد که می‌تواند در رفع چالش‌های این خانواده ها، نقش موثری داشته باشد.

پیگیری و اجرای ۱۷۰ مصوبه در کمیته‌های تخصصی جوانی جمعیت معاونت درمان از ابتدای ابلاغ سیاست‌های کلی جوانی جمعیت، پیگیری روند درمان بیش از ۲۵ هزار مادر باردار نیازمند مراقبت ویژه از سوی کارشناسان مامایی مستقر در مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه MCMC، حضور بیش از ۲ هزار ماما به عنوان مامای همراه در بلوک‌های زایمان مراکز خصوصی و دولتی با هدف خوشایند سازی مراحل زایمان برای مادر باردار، برگزاری بیش از ۲۰ دوره آموزشی برای کارکنان شاغل در مراکز درمانی با هدف آشنایی با فرایند‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با حوزه مامایی، از اقدامات انجام شده در اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه بود که دکتر شریفی به آن اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • ثبت ۱۵ هزار و ۹۴۹ ماموریت اورژانسی در هفته گذشته
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان