Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:25:58 GMT

مزایده نامه‌ «جین آستن» به خواهرش

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۹۸۱۵

مزایده نامه‌ «جین آستن» به خواهرش

نامه‌ای از «جین آستن» خطاب به خواهرش «کاساندرا»‌ که برای یک قرن در یک مجموعه خصوصی نگهداری می‌شد در حراجی بونهامس به فروش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، نامه‌های «جین آستن»، نویسنده مشهور انگلیسی به ندرت در حراجی‌ها دیده می‌شوند،‌ چرا که «کاساندرا»‌ و دیگر اعضای خانواده این نویسنده بخش زیادی از نامه‌ها را نابود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ۳۰۰۰ نامه نوشته‌شده توسط «‌آستن» تنها ۱۶۱ عدد آن‌ها باقی‌ مانده که ۹۵ عدد از این مجموعه نامه‌ها به «‌کاساندرا» ‌نوشته شده است.

 این نامه‌ چهارصفحه‌ای که قرار است در روزهای آینده به مزایده گذاشته شود به شانزدهم سپتامبر سال  ۱۸۱۳ یعنی کمی پس از نگارش رمان «غرور و تعصب» بازمی‌گردد. «‌آستن» در این نامه که خطاب به خواهرش نوشته شده، درباره موضوعات مختلفی از ملاقاتش با یک دندانپزشک تا مد و زندگی روزمره سخن گفته است.

حراجی بونهامس که این نامه را در بیست و سوم اکتبر به مزایده می‌گذارد، اعلام کرد این نامه تصویری واضح از جهان پیرامون رمان‌های آستن منعکس می‌کند.

این حراجی امیدوار است این اثر که از سال ۱۹۰۹ در یک مجموعه خصوصی نگهداری می‌شده به قیمت ۶۵ هزار تا ۹۷ هزار پوند به فروش برسد.

«کاترین شاترلند»‌ یکی از کارشناسان آثار «استن» و یکی از مسئولان خانه‌موزه ‌این هنرمند معتقد است از این نامه می‌توان به عنوان یکی از ارزشمندترین آثار خانه‌موزه «آستن» یاد کرد.

این خانه‌موزه اوایل سال جاری یک کمپین برای جمع‌آوری پول مورد نیاز خرید تکه‌ای ‌از نامه‌ «آستن»‌ به راه انداخت. این موزه برای خریداری این اثر متعلق به سال  ۱۸۱۴، ۳۵هزار پوند احتیاج داشت. بیش از ۲۵۰ نفر در مدت شش هفته، ۱۰ هزار پوند برای خریداری این اثر به موزه کمک کردند. این تکه‌ نامه در حال حاضر در خانه‌موزه «آستن» به نمایش گذاشته می‌شود.

 «جین آستن» نویسنده‌ انگلیسی است که روز شانزدهم دسامبر سال ۱۷۷۵ به ‌دنیا آمد. آثار او ادبیات غرب را بسیار مورد تأثیر قرار داده ‌است. شناخت «آستن» از زندگی زنان و مهارتش در گوشه و کنایه‌ها، او را به یکی از مشهورترین رمان‌نویسان عصر خودش تبدیل کرد. او از سال ۱۸۱۱ تا ۱۸۱۶، با نگارش چهار رمان ‌«عقل و احساس»، «غرور و تعصب»، ‌«منسفیلد پارک» و «اما» اعتبار یک نویسنده‌ شناخته‌شده را به ‌دست آورد.

«آستن» دو رمان دیگر را به نام‌های «کلیسای نورث‌انگر» و «ترغیب» نیز نوشت که هر دو در سال ۱۸۱۸ پس از مرگش به چاپ رسیدند و «سندیشن» تنها رمان ناتمام اوست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مزایده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۹۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدعلی علومی درگذشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدعلی علومی رمان‌نویس، پژوهشگر، اسطوره‌شناس و طنزنویس روز گذشته یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در بم شهر زادگاهش دار فانی را وداع گفت.

از آثار او می‌توان به رمان‌های معروف سوگ مغان، آذرستان، ظلمات و... اشاره کرد.

علومی متولد ۱۳۴۰ بود و فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بود.رمان «آذرستان» او در سال ۷۷ کتاب برگزیدهٔ سال از سوی وزارت ارشاد وقت و رمان طنز «شاهنشاه در کوچه دلگشا» برندهٔ سی سال رمان طنز ایران شد.

از محمدعلی علومی آثار پژوهشی متعددی در حوزه‌های مختلف ادبیات باقی مانده است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903304

دیگر خبرها

  • واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • واکنش مطهری به ماجرای دختـر دف‌زن | خانم‌های مجلس به لاک غلیظش معترض بودنـد!
  • واکنش علی مطهری به ماجرای خانم دف‌زن در مراسم شهید مطهری/بدون مشورت با من این خانم را با یک آقا جایگزین کردند /خانم‌های معترض از او دلجویی کردند
  • قدردانی از هنرمندان در یک پایگاه مهم موسیقی/ خاطراتی که زنده شد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • محمدعلی علومی درگذشت
  • ۸۰ کیلو طلای حراجی بدون مشتری ماند/ نرخ دلار کاهشی شد/ فردا دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ کلید می‌خورد
  • آلبرت گودموندسون منتظر اینتر؛ ژرژ ایلنیکنا گزینه جایگزین مهاجم ایسلندی برای نراتزوری