Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@19:31:42 GMT

شبکه‌های اجتماعی در عراق همچنان فیلتر است

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۰۰۴۶

شبکه‌های اجتماعی در عراق همچنان فیلتر است

 هنوز اطلاعیه یا خبری رسمی از سوی وزارت ارتباطات یا دیگر نهاد‌های ذیربط عراق در این خصوص منتشر نشده است، اما کاربران عملا امکان دسترسی به اغلب شبکه‌های اجتماعی و بویژه شبکه‌های فیسبوک، توییتر، واتساپ و تلگرام را بدون استفاده از فیلترشکن یا وی پی ان ندارند.

پیشتر دوبار و به شکل محدود در ساعتی از اوایل بامداد، اینترنت عراق وصل و دوباره قطع شد و مسوولان هدف از آن را رصد و بررسی عملکرد ترول‌ها و ارتش‌های سایبری خارجی و مخرب اوضاع در عراق که در روز‌های اخیر روی اعتراضات این کشور فعال شده بودند، اعلام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته آنان، در این مدت هر بار که اینترنت به شکل محدود و چند ساعته برقرار میشد، شبکه‌های مجازی به یکباره مملو از بارگذاری تصاویر و ویدئو‌های مربوط یا منتسب به اعتراضات در عراق و تحریک و تشویق به اعتراضات و سرنگون کردن حکومت در عراق می‌شد و آن‌ها ناچار به بستن دوباره آن می‌شدند.

اکنون با برقراری آرامش در اغلب استان‌های مرکزی و جنوبی عراق و همچنین بیشتر مناطق بغداد (بجز شهرک صدر که طی دو شب گذشته صحنه درگیری و اعتراض بوده است)، اینترنت به عراق بازگشته است، اما زمان رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی یاد شده هنوز مشخص نیست.

با این حال به نظر می‌رسد با توجه به در پیش بودن اربعین و آغاز حرکت و راهپیمایی عظیم زائران حسینی از نقاط مختلف عراق و مرز‌های ایران به سمت کربلا و نقش بی بدلیل شبکه‌های اجتماعی در ارتباطات اجتماعی مربوط به آن، در صورتی که روند بهبود وضعیت امنیتی و فروکش کردن اعتراضات ادامه یابد، فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی نیز در روز‌های آینده پایان یابد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اینترنت عراق اعتراضات زائران حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۰۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سایت ورج، این خبر کمی گیج‌کننده و دور از انتظار به نظر می‌رسد؛ چراکه شبکه اجتماعی فعال در حوزه کسب‌وکار و کاریابی، چرا باید پا به دنیای بازی بگذارد، ولی این مهم اخیرا شکل گرفته است و کاربران لینکدین می‌توانند از طریق اپلیکیشن موبایل یا دسکتاپ خود، ۳ بازی گوناگون را انجام دهند.

هرکدام از این ۳ بازی جدید لینکدین را تنها یک بار در روز می‌توانید امتحان کنید. پس از تمام‌شدن نوبت روزانه، کاربر می‌تواند آمار مربوط به عملکردش در بازی را مشاهده کند.

همچنین اطلاعاتی درباره دیگر کاربران و نفرات برتر، همراه با افرادی که در شبکه دوستی شما اقدام به امتحان بازی مشابه کرده‌اند، نمایش داده‌ می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تصاویر | افشای طرح آیفون ۱۶ | سری آیفون‌های ۱۶ این شکلی خواهد بود

به نظر می‌رسد، اینگونه دامنه دنبال‌کردن و متصل‌شدن کاربران به یکدیگر نیز تقویت شود.

کد خبر 849112 برچسب‌ها بازی شبکه‌ اجتماعی اینترنت بازی آنلاین و کامپیوتری

دیگر خبرها

  • فیلتر شنی در دستگاه های تصفیه آب صنعتی
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • کادوی روز معلم معلمان مناطق عشایری سوژه شبکه‌های اجتماعی شد/ عکس
  • دشمن دشمن شما، واقعا دوست شما است؟
  • فیلتر کوچکی که دوربین موبایل را گران می‌کند
  • این پهپاد نظامی سوژه شبکه های اجتماعی شد |‌ عکس
  • (ویدئو) فیلمی از یک کارگر باربری شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد
  • (عکس) ژیلا صادقی با این تیپ خفن در خارج سوژه شبکه‌های اجتماعی شد
  • این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!