Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@15:55:38 GMT

۶۰ درصد از مواد اولیه دارویی در داخل تامین می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۰۲۳۷

۶۰ درصد از مواد اولیه دارویی در داخل تامین می‌شود

«محمدرضا شانه‌ساز» روز سه‌شنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از خط تولید جامدات دارویی شرکت بهستان ساوه در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت:‌ تولید ۳۰۰ قلم دارو با مواد اولیه داخلی در دستور کار است و در این راستا سه طرح مشترک با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،‌ ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و حوزه فناوری وزارت بهداشت دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هر ماه یک شرکت داروسازی با حضور مقام عالی وزات در کشور آغاز به‌کار می‌کند و در کنار آن‌ها طرح‌های مرتبط دیگری نیز به بهره‌برداری می‌رسد که نشان از اراده متخصصان، صنعتگران و اصحاب تولید داخلی در زمان تحریم دارد.

شانه‌ساز عنوان کرد: ایرانیان دارای سابقه فرهنگی غنی و دانش و اراده فوق‌العاده‌ای هستند و با اتکا به این داشته‌ها می‌توان هر داروی جدیدی که در دنیا تولید می‌شود را در مدت حداکثر ۲ سال بومی‌سازی کرد و تولید اقلام دارویی گواهی بر این مدعا است.

وی ادامه داد: روند رو به رشد تولید دارو در کشور بر اساس برنامه کار وزارت بهداشت دنبال می‌شود و قرار است در عرصه‌های مختلف از جمله داروهای هایتک،‌ نانو، شیمیایی و طبیعی تدام یابد.

مدیر اجرایی قرارگاه تامین واردات مواد اولیه صنعت داخلی و داروهای ساخته شده و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور، افزود: در عرصه تولید مواد اولیه دارویی نیز طرح‌های متنوعی در دست اقدام است و تلاش می‌شود که به سرعت به تولید نهایی برسد.

شانه‌ساز  افزود: تخصیص ضریب آر ان دی در قیمت تمام شده دارو  که اعداد کوچکی است می‌تواند گردش علمی صنایع دارویی،‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز پژوهشی و همچنین تقویت میان دانشگاه و حوزه تولید دارو را افرایش دهد و این کار کلید خورده است.

سرپرست سازمان غذا و داروی کشور گفت: سیاست وزارت بهداشت و درمان تولید دارو با اتکا به توان داخل است و توان تولید ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز مردم در داخل کشور وجود دارد اما ۹۷ درصد از این نیازها در داخل تامین می‌شود.

با حضور وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی خط تولید جامدات داوریی شرکت بهستان ساوه با ظرفیت سالانه ۵۰۰ میلیون عدد انواع قرص و کپسول در یک شیفت کاری و اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم برای ۱۲۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

۹ شرکت داروسازی در ساوه به فعالیت اشتغال دارند.

/۶۰۱۳/۶۵۳۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مواد اولیه دارو ساوه استان مرکزی بهداشت و درمان سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۰۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند یکی از نانوکاتالیست‌های مورد استفاده در تولید بنزین را تولید و تجاری‌سازی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از معاونت علمی، یک شرکت دانش بنیان با بومی سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام مؤثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

حمزه کازرونی، مدیرعامل این شرکت در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست‌ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

کد خبر 750796

دیگر خبرها

  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • فراخوان «کسب دانش فنی تولید کلرومتان در مقیاس پایلوت»
  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • فراخوان کشف قیمت و تامین دارو‌های تک‌نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین