Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@06:53:34 GMT

تولید300قلم مواداولیه‌دارویی درکشور

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۰۶۵۱

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر، تولید ۳۰۰ قلم محصول جدید در حوزه مواد اولیه دارویی در برنامه است. ناطقان: محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو در حاشیه رونمایی از ۹ محصول جدید دارویی و بازدید از خطوط تولید شرکت داروسازی بهستان در ساوه، در جمع خبرنگاران گفت: هرماه خطوط جدید تولید دارو در یک شرکت داروسازی افتتاح و محصولات جدید رونمایی می‌شود که نشان می‌دهد، تحریم‌ها انگیزه اصحاب تولید، صنعت دارو و دانشمندان را بیشتر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
او افزود: ما ایرانیان مردمی با سابقه، قدمت، فرهنگ و دانش چندهزار ساله هستیم و اراده‌ای فوق العاده‌ای داریم که ماحصل آن را امروز با رونمایی از دارو‌های تولید داخل مشاهده می‌کنیم. هر دارویی که به بازار دارویی دنیا وارد می‌شود، درصورت احساس نیاز، توسط داروسازان و محققان ایرانی، ظرف مدت دو سال بومی سازی می‌شود.

 شانه ساز بیان کرد: امروز یک شرکت تازه تاسیس با دانش و تکنولوژی جدید وارد عرصه تولید اقلام جدید تحت لیسانس شد که امیدواریم، این روند در عرصه دارو‌های هایتک، شیمیایی، طبیعی، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و سل تراپی، ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به حمایت وزارت بهداشت از تولید داخل، عنوان کرد: در عرصه تولید مواد اولیه دارویی پروژه‌های زیادی در دست اقدام داریم که به سرعت به تولید می‌رسد و می‌توانیم این موضوع را به عنوان اخبار خوشحال کننده به مردم اعلام کنیم.

شانه ساز در پاسخ به سوالی درخصوص لحاظ کردن هزینه‌های R&D در قالب قیمت دارو، بیان کرد: عدم لحاظ هزینه‌های R&D، ضعف چندین و چند ساله در سیستم قیمت گذاری بود، اما به این منظور نیست که می‌خواهیم قیمت دارو را بالا ببریم، چراکه این میزان بسیار کم است، اما این اعداد کوچک می‌تواند گردش علمی صنایع دارویی، شرکت‌های دانش بنیان، مراکز تحقیقاتی و ارتباط بین تولید و صنعت را تسهیل کند. این موضوع جزو تکالیفی است که در برنامه مختلف توسعه دیده شده بود و درحال حاضر با تاکید وزیر بهداشت اجرا خواهد شد.

او با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد مواد اولیه دارویی در داخل تولید می‌شود، عنوان کرد: ۳۰۰ قلم محصول جدید در حوزه مواداولیه دارویی در برنامه است و سه حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و وزارت بهداشت در قالب یک کارگروه به این موضوع رسیدگی کرده و باید گفت که در حوزه مواداولیه اتفاقات خوبی در راه است.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در پایان تاکید کرد: در حال حاضر، توان تولید ۹۹ درصد داروی مورد نیاز مردم را داریم و اکنون نیز بیش ۹۷ درصد نیاز دارویی در داخل کشور تولید می‌شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: تولید ، مواد اولیه دارویی ، دارو

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تولید مواد اولیه دارویی دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۰۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان

ابوطالب شفقت در بازدید از مجتمع کشت و صنعت فجر صفا لرستان رویکرد مدیریتی صحیح نکته بارز موفقیت این مجموعه است، گفت: این شیوه سرمایه‌گذاری از مزیت‌های مهم و اساسی کشت و صنعت فجر صفا محسوب می‌شود، اتفاقی که نتیجه آن افزایش اشتغال، امنیت غذایی، افزایش روحیه و تغییر سبک زندگی است.
شفقت انجام کار‌های پژوهشی و تولید محصولات کاملا ایرانی را از دیگر مزیت‌های این مجموعه عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار مجموعه حتی نژاد دامی که وارد کرده به نژاد ایرانی تغییر داده است.
وی با بیان اینکه مجموعه کشت و صنعت فجر صفای لرستان علاوه بر کشت گیاهان دارویی و فعالیت‌های دامی، گردشگری مدرن را دنبال می‌کند، اظهار کرد: این مجموعه می‌تواند در سطح ملی و بین‌المللی پذیرای مهمانان مختلف باشد نیز باشد.
استاندار لرستان با اشاره به بهره‌برداری از شهرک صنعتی کشت و صنعت، گفت: ایجاد زنجیره ارزش دام و تولید پوست و پشم در کشت و صنعت ضروری است.
شفقت بیان کرد: با توجه به سطح اراضی کشت و صنعت فجر صفای لرستان توسعه گیاهان دارویی و فرآوری در دستور کار قرار بگیرد.
وی تاکید کرد: مردم می‌توانند با توجه به درآمد قابل توجه کشت و فروش گیاهان دارویی اقدام کنند به کشت و توسعه گیاهان دارویی روی بیاورند.
به گفته استاندار لرستان بیش از ۵۰ تا ۷۰ نقطه استان ظرفیت کشت و توسعه گیاهان دارویی را دارد.
شفقت گفت: سازمان جهاد کشاورزی باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله گیاهان دارویی را شناسایی کند و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.
وی بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان از مجتمع کشت و صنعت فجر صفا را اقدام مثبت عنوان کرد و افزود: این اقدام می‌تواند حتی برای سرمایه گذاران دیگر الگوی مثبتی باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • جزئیاتی درباره دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • آخرین جزئیات از دوره جدید کالابرگ
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور