Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بیژن زنگنه، وزیر نفت در کنگره نفت و نیرو اظهار داشت: فردی که می‌خواهد محموله نفتی ببرد، باید منابع کافی برای آن داشته باشد؛ ما بابک زنجانی سنجی نداریم و حداقل پول مورد نیاز برای یک محموله نفتی 40 تا 50 میلیون دلار است.

وی افزود: باید برای پولی که در کشور وجود دارد، فکر کرد تا از آن به نحو احسن استفاده شود؛ اکنون در شرایط دشواری قرار داریم بنابراین باید از ابتکارهای خود استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنگنه با بیان اینکه "وزارت نفت در شرایط سخت این سال‌ها توانسته است کارهای بزرگی را در بخش پتروشیمی، نفت و گاز انجام دهد البته نیاز کشور بیش از این است"، گفت: همه بخش دریایی 27 فاز پارس جنوبی تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و عملیات اجرایی طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی نیز امسال آغاز خواهد شد.

وزیر نفت با بیان اینکه "توتال و شرکت چینی به دلیل تحریم از طرح توسعه فاز 11 خارج شدند"، خاطرنشان کرد: خروج آن‌ها در یک فضای کاملا دوستانه صورت گرفت، چراکه تحریم‌ها اجازه فعالیت آن‌ها را نمی‌داد.

زنگنه از امضای قرارداد میدان گازی فرزاد B به عنوان یک میدان مشترک در ماه‌های آینده خبر داد و گفت:‌ امسال برای اولین‌بار صادرکننده بنزین بودیم و بنزین یورو 4 در کلانشهرهای کشور توزیع می‌شود.

وزیر نفت ادامه داد: اگر از من سوال شود که آینده کسب‌وکار را چگونه می‌بینید، پاسخ خواهم داد که در شرایط کنونی ظرفیت‌های زیادی برای توسعه وجود دارد و اگرچه در جغرافیای نفت تغییرات مهمی اتفاق افتاده به طوری که آمریکا که بزرگترین مصرف‌کننده نفت بود، اکنون به بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز و میعانات تبدیل شده اما همچنان ظرفیت‌های قابل توجهی در ایران برای توسعه وجود دارد.

وی با تاکید بر این مساله که نفت می‌تواند محرک اقتصاد ایران با توسعه جهشی در بالادست و اتکای آن به پتروشیمی و پایین‌دست و همچنین تکمیل زنجیره ارزش باشد، تصریح کرد: فعال بودن نفت می‌تواند بخش صنایع و خدمات فنی و مهندسی را توسعه دهد، چراکه حجم سرمایه‌گذاری نفت به گونه‌ای است که می‌تواند خدمات مهندسی و غیرمهندسی را فعال و در اشتغال نیز نقش ویژه‌ای داشته باشد.

زنگنه با بیان اینکه "صنعت نفت ایران همچنان زنده‌ است و مقاومت می‌کنیم"، گفت: البته تحریم‌ها ضرباتی را به ما وارد کرده و جایگاه ما را در جهان کاهش داده است، اما مقاومت خواهیم کرد چرا که تنها در این شرایط می‌توانیم عرصه‌های پیشرفت را رقم بزنیم.

وی افزود: اولین و شناخته‌ترین فعالیت بخش خصوصی در حوزه نفت مربوط به فعالیت‌های پیمانکاری می‌شود که در حال حاضر مدل قراردادی IPC نقش ویژه‌ای دارد؛ حتی عملیات نگهداشت تولید را نیز یک پیمانکار انجام می‌دهد و این در صورتی است که این موضوع در گذشته اینگونه نبوده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نفت پول دلار نفت و گاز پارس جنوبی بنزین گاز ایران اقتصاد ایران پتروشیمی اشتغال جهان بخش خصوصی بخش خصوصی بیژن نامدار زنگنه بابک زنجانی توتال فاز 11 پارس جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۱۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید

روح اله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید گفت: دریافتی فرزندان مشمول طرح محسنین هم ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال در ماه است.

صالحی ضمن قدردانی از همراهی خیرین در برنامه‌های کمیته امداد، افزود: خوشبختانه با مشارکت و همدلی خیرین زنجانی، کمیته امداد استان زنجان رتبه نخست کشوری را در نگهداشت حامیان دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قریب به چهار هزار و ۹۰۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند، اضافه کرد: این تعداد فرزند در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین از حمایت های کمیته امداد برخوردارند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین از همکاری ۳۶ هزار و ۴۸۰ حامی با این نهاد خبر داد و گفت: قریب به چهار هزار نفر از این حامیان در ماه رمضان جذب شدند.
وی با بیان اینکه خیرین با هر مبلغی می توانند در طرح اکرام ایتام و محسنین مشارکت کنند، اضافه کرد: خیران نیک اندیش زنجانی می‌توانند از طریق ارسال عدد یک به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۴ و یا مراجعه به سایت Ekram.emdad.ir حمایت مادی و معنوی فرزندان ایتام و محسنین را عهده دار شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • استقلال یک - پرسپولیس یک در سن سیروس!
  • راننده امانتدار زنجانی کیف پر از پول و سکه را به صاحبش برگرداند
  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • متقاضیان وام دست به عصا رانندگی کنند!
  • لبه تیغ
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • مقاله پژوهشگر زنجانی در همایش ملی ژئوماتیک برگزیده شد