Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله مکارم شیرازی در خصوص عبارت حب الحسین یجمعنا بیان داشت: محبت امام حسین (ع) یکی از عوامل بسیار مؤثر در وحدت بین شیعیان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، کاربران فضای مجازی این روزها و با نزدیک شدن به اربعین حسینی هشتگ حب الحسین یجمعنا را بارها استفاده کرده و در واقع این روزها این عبارت موجب وحدت بین مسلمانان و عاشقان امام حسین (ع) در جای جای جهان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



البته این هشتک بیشتر در بین کاربران دو کشور ایران و عراق مورداستفاده قرارگرفته است که نشان‌دهنده فرهنگ نزدیک دو کشور در زمینه‌ای دینی است.

در این میان در خصوص پیاده‌روی و زیارت اربعین تقریباً همه مراجع عظام تقلید در قم و نجف وحدت رویه و اتفاق‌نظر دارند به‌طوری‌که همگی آن را مستحب مؤکد می‌دانند اما در خصوص عبارت حب الحسین یجمعنا که در چند سال اخیر بارها تکرار شده است نظرات و بیانات زیادی از مراجع منتشرنشده است.

این در حالی است که آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به سؤالی در خصوص پیاده‌روی اربعین و عبارت حب الحسین یجمعنا که این روزها در فضای مجازی بارها به‌کاربرده می‌شود نظر خودش را اعلام کرد.

متن سؤال و پاسخ این مرجع عالی‌قدر بدین شرح است:

پرسش: سلام محضر مرجع عالی‌قدر جهان تشیع آیا حضور در پیاده‌روی اربعین واجب است یا مستحب و نظر ایشان در خصوص «حب الحسین یجمعنا» که این سال‌ها مطرح می‌شود چیست؟


پاسخ: 1- طبق برخی روایات در مورد زیارت امام حسین علیه السلام، استفاده می‌شود که زیارت اربعین نیز مستحب مؤکد است.

 2- محبت ائمه علیهم‌السلام و خصوصاً محبت امام حسین علیه‌السلام در طول تاریخ، یکی از عوامل بسیار مؤثر در وحدت بین شیعیان و حتی مسلمانان بوده است و اهمیت این موضوع در زمان ما که دشمنان اسلام و اهل‌بیت علیهم‌السلام تمام همت خود را صرف ایجاد اختلاف بین مسلمین می‌کنند، صدچندان شده و لازم است همگان به این محبت چنگ زده و از هرگونه اختلاف و تفرقه اجتناب نمایند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۲۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین گرامیداشت مقام پیشوای ششم شیعیان در شیراز برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، ویژه برنامه مراسم شهادت صادق آل محمد امام جعفر بن محمد ظهر شنبه با سخنرانی آیت الله سید شرف‌ الدین ملک حسینی رئیس حوزه علمیه مدرسه خان شیراز، در مدرسه علمیه خان (شیراز، سه راه احمدی) برگزار شد.

در این مراسم سخنران برنامه به ذکر ابعاد زندگی فردی، اجتماعی و نقش تربیتی امام صادق (ع)، چگونه پایه‌گذاری مذهب تشیع جعفری توسط این امام همام و تأثیر وی بر اعتلای فرهنگ تشیع، شخصیت علمی این امام گرانقدر و برخورد وی با منتقدان و دانشمندان و… پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن قانع مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، لطف الله شیبانی فرماندار شیراز، سرهنگ صادق سلیمی رئیس پلیس راهور استان فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس از جمله میهمانان این آئین بودند که با استقبال پرشور برگزار شد.

کد خبر 6096429

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • سوگواری پلدشتی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • آیین گرامیداشت مقام پیشوای ششم شیعیان در شیراز برگزار شد
  • اصفهانی ها عزادار شهادت امام ششم شیعیان
  • عزاداری در سوگ امام ششم شیعیان در گوشه وکنار استان
  • سوگواری هرمزگانی‌ها درشب شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • رفتار شیعیان باید موجب تقویت مذهب شود
  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد