Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن سنگ ایران گفت: پس از پیشامد بحث ورشکستگی ذوب آهن و اعمال عوارض سنگین صادرات سنگ از سوی دولت میزان صادرات سنگ کشور از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن به ۵۲۰ هزار تن رسید. ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از محلات، ابوالقاسم شفیعی ظهر امروز در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در محلات ـ نیم‌ور با اشاره به شرایط صادرات سنگ استان مرکزی اظهار داشت: ممانعت از ایجاد ارزش افزوده حاصل از صدور سنگ خلاف عقل است و در منویات مقام معظم رهبری و سخنرانی‌های رئیس جمهور مطلق خام‌فروشی مفهوم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: میزان بهره‌وری ذخایر سنگی کشور باید نسبت به تجهیزات و تکنولوژی پیش برود، سال گذشته تنها 10.5 میلیون تن تولیدات سنگ داشته‌ایم و درحال حاضر تمامی انبارهای سنگبری‌ها پر از سنگ‌های تراش‌خورده است اما میزان ساخت و ساز در کشور با رکود 57 درصدی روبه رو شده و این سنگ مصرف نمی‌شود.

رئیس انجمن سنگ ایران تصریح کرد: رویه صادرات سنگ فرآوری‌شده با صادرات سنگ کوپ متفاوت است و علی‌رغم تجهیز ماشین‌آلات و دستگاه‌های مورد نیاز 600 کارخانه سنگبری در زمان دولت هفتم و هشتم از صندوق ذخیره ملی هنوز هم آنگونه که باید فعالیتی در این عرصه نمی‌شود.

373 شرکت داخلی و بین‌المللی در نمایشگاه سنگ محلات مشارکت دارندنمایشگاه سنگ محلات با حضور 400 شرکت داخلی و خارجی برگزار می‌شودنمایشگاه سنگ و گوهر آمتیست در رشت به روایت تصویر

شفیعی ادامه داد: متاسفانه بخش عمده‌ای از صادرات سنگ کشور به عراق انجام می‌شود و این صادرات برای ما خسارت به همراه دارد زیرا سنگ تولیدی ما را به کمترین قیمت خریداری می‌کنند.

وی عنوان کرد: حضور در بازارهای مصرف استاندارد بین‌المللی، نیاز اصلی صادرات سنگ کشور است اما پس از پیشامد بحث ورشکستگی ذوب آهن و اعمال عوارض سنگین صادرات سنگ از سوی دولت میزان صادرات سنگ کشور از یک میلیون و 700 هزار تن به 520 هزار تن رسید که در چنین شرایطی که حتی قابلیت اخذ fc هم نداریم باید گفت این اقدام دولت یک نوع خودتحریمی است.

رئیس انجمن سنگ ایران خاطرنشان کرد: هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند اذعان داشته باشد که مواد خام در دسترس ندارد و حتی بسیاری از سنگ‌ها در داخل کشور هیچ مصرفی ندارند، از ایجاد ارزش افزوده و فرآوری طرفداری می‌کنیم و باید گفت مخالفین خام‌فروشی در این صنعت افرادی هستند که به نام دغدغه‌مندی سبب افت و ممانعت از فعالیت این صنعت شده‌اند.

انتهای پیام/ش

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۲۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد

سخنگو و دبیر هیأت دولت با اشاره به افزایش تجارت خارجی کشور در ماه گذشته، تصریح کرد: بر اساس گزارش گمرک ایران، تجارت خارجی کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳ با رشدی ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

بهادری جهرمی اضافه کرد: تراز تجاری در فروردین ماه که بخش عمده‌ای از آن در کشور ما [با توجه به آغاز سال جدید]تعطیل است، حتی بدون احتساب نفت نیز مثبت شد.

تجارت خارجی کشور (مجموع صادرات و واردات) با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین ماه سال جاری با ۴۷.۶۳ درصد افزایش به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

از مجموع صادرات و واردات کشور، ۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار به صادرات و ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار آن به واردات اختصاص داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • اصفهان؛ میزبان اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • تلاش استکبار جهانی برای فراموشی مساله غزه بی‌نتیجه است
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است