Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:10:41 GMT

وزرای کار ایران و جمهوری آذربایجان دیدار کردند

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۲۶۱۵

وزرای کار ایران و جمهوری آذربایجان دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در دیدار با ساحل بابایوف وزیر کار و حمایت اجتماعی جمعیت جمهوری آذربایجان ضمن ابراز خرسندی از حضور هیات آذربایجانی در کشور ایران، گفت: امیدوارم این سفر زمینه های همکاری و گسترش روابط دو کشور را فراهم کند.

وی با تاکید بر این که اراده دیرینه دو کشور گسترش مناسبات و توسعه روابط بوده است، تصریح کرد: امیدوارم گسترش روابط را در عرصه های گوناگون شاهد باشیم و این سفر نتایج درخور و شایسته و نقطه عطفی در تاریخ دو کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کابینه دولت دوازدهم اظهار امیدواری کرد: دو کشور بتوانند در زمینه های گوناگون و حوزه های مرتبط تبادل تجربه و اطلاعات کنند.

شریعتمداری در ادامه به حوزه های گوناگون و مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به روستاییان و عشایر و کودکان کار، کارآفرینی، بهزیستی و اشتغال اشاره کرد و گفت: موضوع کودکان کار از اهمیت زیادی برای کشور ما برخوردار است.

وی با اشاره به اورژانس اجتماعی تصریح کرد: در این حوزه نیز زمینه‌های همکاری و تبادل تجربه های اجتماعی، حمایتی و عملیاتی فراوانی وجود دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که سازمان بهزیستی، یکی از سازمانهای حمایتی قدیمی در ایران است، بیان کرد: بنابراین سازمان بهزیستی از جمله سازمان هایی است که می توان همکاری های مشترک فراوانی با آن داشت.

شریعتمداری به مساله اشتغال و کارآفرینی اشاره و اظهار کرد: کارآفرینی یکی از مهمترین نیازهای روز جامعه ایرانی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دو بانک رفاه کارگران و توسعه تعاون از بانک های زیرمجموعه این وزارتخانه هستند که می توان زمینه ها و راهکارهای عملی برای همکاری مشترک را فراهم کرد.

شریعتمداری به شرکت های خودروسازی در کشور اشاره و تصریح کرد: شرکت های خودروسازی فراوانی در ایران وجود دارد که می توان زمینه های همکاری و خدمات رسانی، تامین قطعات یدکی خودرو را به ویژه برای شرکت های طرف قرارداد فراهم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین توسعه همکاری ها در زمینه های اقتصادی و  تولیدی را نیز مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: شرکت های دارویی زیر مجموعه این وزارتخانه هم اکنون تولید کننده ۳۰ درصد داروی ایران هستند و ۹۸ درصد نیاز دارویی کشور را فراهم می کنند و ۳۵ درصد تولید و پخش دارو در کشور را در اختیار دارند.

شریعتمداری در ادامه به زمینه های دیگر از جمله محصولات پتروشیمی اشاره کرد و افزود: در زمینه محصولات پتروشیمی با مدیریت مستقیم وزارتخانه و سهامداری شرکت های پتروشیمی نقش اساسی داریم و در زمینه تولید سیمان، فولاد، سنگ آهن و ... نیز فعالیت داریم که می توان از ظرفیت های همکاری مشترک برخوردار شد.

شریعتمداری در پایان سخنان خود ضمن تاکید بر اقدام عملی اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد توسعه همکاری های مشترک باشیم.

در ادامه این نشست همچنین ساحل بابایوف وزیر کار و حمایت اجتماعی جمعیت جمهوری آذربایجان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشور ایران اظهار کرد: ایران را همانند خانه خود می دانم و احساس می کنم در خانه خود قرار دارم.

وی سفر روسای جمهور دو کشور را منشا تحکیم روابط دانست و گسترش همکاری ها در زمینه های گوناگون را مورد تاکید قرار داد.

بابایوف همچنین به تبادل تجربیات و همکاری های دو کشور در زمینه های اجتماعی، آموزشی، کارآفرینی و ... اشاره کرد و هم اکنون اصلاحات فراوانی در زمینه های تامین اجتماعی، توانبخشی دولت الکترونیک و ... صورت گرفته و ساز و کار هایی برای حمایت های اجتماعی تدوین شد.

وزیر کار و حمایت اجتماعی جمعیت جمهوری آذربایجان ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته حجم تجاری  دو کشور حدود ۷۰ درصد رشد داشته است و سرمایه گذاری متقابل دو کشور نیز افزایش قابل ملاحظه های داشته است.

 ساحل بابایوف در پایان به موضوعات مهمی همچون اشتغال، کارآفرینی، معلولین، بیمه های اجتماعی و ... اشاره و اظهار امیدواری کرد که زمینه های همکاری در این حوزه ها تقویت شود.

کد خبر 4741012

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد شریعتمداری جمهوری آذربایجان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی توسعه اقتصادی قیمت دلار اربعین 98 بانک مرکزی ایران بازار سهام وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت مالیات بورس قیمت سکه بهار آزادی دلار قیمت یورو پروازهای اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۲۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در دیدار با چای لی مدیرعامل شرکت دولتی چاینا انرژی با اشاره به روابط دوستانه میان دو کشور ایران و چین اظهار داشت: روابط دیرینه دوستی میان ایران و چین در دولت سیزدهم گسترش یافته و هرمزگان هم به دنبال توسعه روابط در زمینه‌های مختلف است.

وی با تشریح زمینه‌های همکاری‌های گسترده دو جانبه و تبادلات مختلف اقتصادی افزود: معتقد هستیم مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه به صورت ملموس مشاهده کنند.

استاندار هرمزگان ظرفیت‌های هرمزگان در حوزه پالایشگاهی را آماده همکاری دانست و گفت: هرمزگان پالایشگاه‌های متعدد با ظرفیت یک میلیون بشکه را در دست اجرا دارد که زمینه استفاده از کمک‌های فاینانسی و سرمایه گذاری کشور چین برای تکمیل وجود دارد.

وی با تاکید بر شناخت کامل ایران از توانمندی‌های چین در حوزه پتروشیمی تصریح کرد: بستر لازم برای بهره مندی از این توانمندی در طرح‌های توسعه پالایشگاه بندرعباس وجود دارد و آماده‌ی دریافت مشاوره فنی از جانب چین هستیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به سیاست دولت در تکمیل زنجیره‌های شیمی_معدنی در کشور با هدف کاهش خام فروشی، اظهار داشت: ایران کشوری است که علاوه بر ذخایر خوب معدنی، در حوزه ذخایر نفتی نیز در جایگاه خوبی قرار دارد، برای ایجاد زنجیره‌های ارزش و تکمیل زنجیره شیمی_معدنی کشور با توجه به تجربیات کشور چین خواستار دریافت مشاوره از طریق انعقاد قرارداد هستیم.

وی استفاده از تجربیات چین در حوزه شور ورزی را مهم دانست و با تاکید بر ظرفیت ویژه جزایر استان گفت: توسعه کشاورزی با آب دریا مورد توجه ماست و پتانسیل بسیار بالایی هرمزگان برای جذب گردشگر که سالانه میلیون‌ها نفر فقط از جزایر استان بازدید می‌کنند، آماده‌ ایم در این جزایر با سرمایه گذاری چین بخشی از زیرساخت‌های گردشگری و هتل احداث شود.

دوستی با اشاره به لزوم تکمیل کریدور شمال جنوب نیز گفت: در حوزه پس کرانه بندر شهید رجایی برای همکاری حاضریم همچنین در زمینه توسعه سیستم‌های کنترل خطوط ریلی و استفاده از تجربیات خوب کشور چین در ترکیب ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری برای حوزه بنادر و خطوط ریلی آمادگی همکاری وجود دارد.

وی با اشاره به توسعه صنعت فولاد ایران، چالش اصلی را سنگ آهن و راه نجات را ذخایر هماتیت دانست و گفت: ما در دیپلماسی با دوستانمان صریح حرف می‌ زنیم و با غربی‌ها شطرنج بازی می‌کنیم در همین راستا ذخایر خوب هرمزگان ما را در مسیر فعال‌سازی این پتانسیل قرار داده و برای شروع کارهای مشترک با کشور چین و سرمایه گذاران این کشور لازم است کارگروه‌هایی را تعیین و طبق برنامه زمان بندی مشخص عمل کنیم.

کد خبر 6087623

دیگر خبرها

  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت