Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - سفیر نروژ در تهران اعلام کرد سیاست نفتی نروژ این است که هیچ سیاستی در کار نباشد و گفت: منظورم این است که ما از دخالت دادن سیاست در کسب‌وکار، خودداری می‌کنیم.
به گزارش خبرنگار شانا، لارس نوردام امروز (سه‌شنبه، 16 مهرماه) در پنجمین کنگره راهبردی نفت و نیرو گفت: فروش نفت و گاز نروژ بر منافع خالص تجاری مبتنی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با کنار گذاشتن ملاحظات سیاسی در سیاست‌گذاری نفت و گاز خود، باور داریم که یک تأمین کننده قابل پیش‌بینی‌تر و مطمئن‌تر هستیم.
وی با بیان اینکه نروژ حدود 25 درصد از تقاضای گاز اتحادیه اروپا را تأمین می‌کند، افزود: بیشتر انرژی خود را به اتحادیه اروپا صادر می‌کنیم که شامل 90 درصد از نفت و تقریبا همه گاز ما می‌شود.
سفیر نروژ در تهران اظهار کرد: تنوع‌بخشی به عرضه‌کنندگان یکی از ملاحظات مهم کشورهای عضو اتحادیه اروپاست و در سال‌های گذشته ما دیدیم که چطور عرضه‌کنندگان انرژی با کاهش جریان نفت و گاز به دلایل سیاسی، از اهرم قدرت خود در برابر مشتریان استفاده کردند.
نوردام گفت: افزون بر این شرکت‌های نفت و گاز نروژ متوجه می‌شوند که باید با یک آینده سبزتر هماهنگ شوند، از این رو این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری سنگینی در فناوری‌های تجدیدپذیر دارند.
وی افزود: از زمانی که صندوق سرمایه‌گذاری نروژ در سال 1990 ایجاد شد، تلاش کردیم منابع محدود نفتی خود را به دارایی‌های مالی همیشگی تبدیل کنیم. این به ما فرصتی بزرگ داده است و اگر با دقت مدیریت شود، هم به نسل من سود می‌رساند و هم برای نسل‌های آینده باقی می‌ماند.
سفیر نروژ در تهران گفت: امیدواریم این دورنما از یک کشور کوچک در شمال کره زمین ارزش‌هایی برای ایران داشته باشد که تقریبا از هر جهت ویژگی‌های متفاوتی دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی اکبر صالحی با سفیر عربستان دیدار کرد

علی اکبر صالحی، رییس پیشین سازمان انرژی اتمی با عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان سعودی در ایران در حاشیه اولین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته ای دیدار کرد. 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • علی اکبر صالحی با سفیر عربستان دیدار کرد
  • خودتخریبی در نظام های سیاسی
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است
  • زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاه‌های جهان
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا